Vocht in Bi-Xenon units... wat nu? UPDATE maart

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Ik heb de doppen eraf gelaten en dat helpt, maar vandaag regent het weer eens en kan ik pas goed testen. Ik ga er eens doorheen karren, kijken en mag van de dealer in ieder geval bovenstaande optie met de knipperlichten laten nakijken. Dat wil ik dus ook nog gaan doen. Als de units vervangen moeten worden is dat het uiterste. Ik erger me wel nu van de blijvende aanslag op de reflector (zilveren deel) van de koplampen. Is net of er een doffe laag op ligt.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Vandaag weer terug geweest. Men kan er verder niks meer aan doen. Vovht blijft terug komen verdorie. Ik heb de Verkopende dealer gemaild met de vraag hoe we het verder gaan oplossen. Jammer van de koplampunits.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10709
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Nieuwe met de DRL die hier ergens op het forum rondzwerven? Of toch original units?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Ik wil alleen OEM. :-)
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Ik weet het goed gemaakt. Jij krijgt mijn koplampunits en ik de jouwe. Jij leuke lampen zonder condens en ik mooie lampen met condens :lol:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Als ik je pk's erbij krijg vind ik het ok ;-)
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Was hier misschien al een eerder gepost, maar voor de info:

http://www.hella.com/produktion/HellaBE ... rdicht.jsp

Ik heb ook af en toe condens in de lampen, maar dat verdwijnt i.h.a. snel.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

laat de kap van de binneste lampjes eens los tijdens een ritje, dan kan de damp eruit
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Als ikd e doppen eraf laat is het weg. Doe ik ze er weer op is het terug. Een beetje condens zou niet zo erg zijn, maar ik zie druppels hangen aan de binnenkant. Zelfs zo erg dat ze bevroren waren met koud weer.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

en open maken en de fohn erop houden?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Het meest waarschijnlijke is dat je nog steeds water hebt staan onderin je koplampen. Dit kan je niet zien. Het ligt onderin bij je xenon-ballast.

Ik heb het eruit gekregen met papier van de rol (garage). En dit in een sliert naar binnen werken en zo diep mogelijk erin steken zodat het het water opzuigt. Daarna heb ik de fohn van mijn vrouw in de hoogste stand laten blazen door de opening. De fohn heb ik toch wel twee keer een uur laten blazen.

Het duurd erg lang voordat de koplamp helemaal droog is, helemaal als je veel water naar binnen hebt gekregen.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

blastaway schreef:Als ikd e doppen eraf laat is het weg. Doe ik ze er weer op is het terug. Een beetje condens zou niet zo erg zijn, maar ik zie druppels hangen aan de binnenkant. Zelfs zo erg dat ze bevroren waren met koud weer.
Dat is wel erg veel, ja. Een beetje condens wil wel eens voorkomen, maar zoveel dat de druppels er aan hangen hoort niet.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Ze hebebn bij de dealer al de bumper, en de lampen helemaal los gehad. Vervolgens op druk gezet en drooggemaakt. Niks te zien. Terug naar huis en weer ellende.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

blastaway schreef:Als ikd e doppen eraf laat is het weg. Doe ik ze er weer op is het terug. Een beetje condens zou niet zo erg zijn, maar ik zie druppels hangen aan de binnenkant. Zelfs zo erg dat ze bevroren waren met koud weer.
Ook een beetje condens is erg, want het heeft direct effect op de spanningsunit van de Xenon-verlichting (a 239 Euro ex BTW.....).

Ik heb ook ooit eens last gehad van vocht in de koplamp, kwam bij mij binnen via de afsluitdop achterop, niet via een seal. Heb van boven binnen naar onder buiten een heeeeeeeel klein gaatje geboord, nu kan de condens ontsnappen en nergens meer last van. Niet iedereen op het forum onderschrijft deze oplossing, maar bij mij werkt het in ieder geval.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Hoi Rob,
Heb je een foto van de oplossing?

Thanx

Sven
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

Het zou op een foto nauwelijks duidelijk zichtbaar zijn, maar ik beschrijf het even duidelijk voor je:

* Met de sluitkap achter op de lamp in gesloten toestand markeer je wat de bovenkant van het sluitkap is.

* Nu draai je de sluitkap er af, en boor je met een klein boortje (2 of 3 mm is meer dan voldoende) een gaatje schuin door de sluitkap. Je houd er rekening mee wat de bovenkant van de kap is in gesloten toestand, en boort dan van de binnenkant van het kapje hoog naar de buitenkant van het kapje laag een schuin gat door het kapje heen. Bedenk dat als er een druppel op de buitenkant zou liggen, deze nooit door de zwaartekracht naar binnen kan rollen. Aflopend naar buiten toe dus.

* kapje terug er op draaien, klaar.

Dit is een redelijk eenvoudige oplossing, en het heeft voor mij geholpen. Andere forumleden zeggen dat je daardoor juist toestaat dat er water in de lampruimte komt, maar dat heb ik nog niet aan de hand gehad. Zal dus wel met maat en richting van boorgat te maken hebben.

Succes. Als het niet lukt of als je niet handig bent, wil ik het gerust eeen keer doen voor je. Maastricht ligt natuurlijk wel uit de richting, ik weet niet of je wel eens in de buurt van Utrecht komt.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2328
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

VolvoRob schreef:Het zou op een foto nauwelijks duidelijk zichtbaar zijn, maar ik beschrijf het even duidelijk voor je:

* Met de sluitkap achter op de lamp in gesloten toestand markeer je wat de bovenkant van het sluitkap is.

* Nu draai je de sluitkap er af, en boor je met een klein boortje (2 of 3 mm is meer dan voldoende) een gaatje schuin door de sluitkap. Je houd er rekening mee wat de bovenkant van de kap is in gesloten toestand, en boort dan van de binnenkant van het kapje hoog naar de buitenkant van het kapje laag een schuin gat door het kapje heen. Bedenk dat als er een druppel op de buitenkant zou liggen, deze nooit door de zwaartekracht naar binnen kan rollen. Aflopend naar buiten toe dus.

* kapje terug er op draaien, klaar.

Dit is een redelijk eenvoudige oplossing, en het heeft voor mij geholpen. Andere forumleden zeggen dat je daardoor juist toestaat dat er water in de lampruimte komt, maar dat heb ik nog niet aan de hand gehad. Zal dus wel met maat en richting van boorgat te maken hebben.

Succes. Als het niet lukt of als je niet handig bent, wil ik het gerust eeen keer doen voor je. Maastricht ligt natuurlijk wel uit de richting, ik weet niet of je wel eens in de buurt van Utrecht komt.
Rob, zou het eventueel mogelijk zijn en niet teveel gevraagd om het kapje eraf te halen,een boortje door het geboorde gat te steken en een fotootje te nemen dan kunnen wij zien hoe je het gedaan hebt enzal het duidelijk zijn voor iedereen


tekst een beetje aangepast omdat sommige het veel te autoritair vonden :roll:
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

@Philken: enige beleefdheid zou je niet misstaan. Wat mij betreft mag je je personeel commanderen, en mij kun je gewoon normaal dingen vragen.

Deze reactie was dus op het stukje hierboven voordat Philken zijn tekst aanpaste.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2328
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

VolvoRob schreef:@Philken: enige beleefdheid zou je niet misstaan. Wat mij betreft mag je je personeel commanderen, en mij kun je gewoon normaal dingen vragen.
ja Rob als je dat al commanderen noemt, ben je redelijk licht geraakt
als ik wil commanderen zal't in hoofdletters staan

sorry dat ik op je lichtgeraakte teen getrapt heb :roll:
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Philken schreef:
VolvoRob schreef:@Philken: enige beleefdheid zou je niet misstaan. Wat mij betreft mag je je personeel commanderen, en mij kun je gewoon normaal dingen vragen.
ja Rob als je dat al commanderen noemt, ben je redelijk licht geraakt
als ik wil commanderen zal't in hoofdletters staan

sorry dat ik op je lichtgeraakte teen getrapt heb :roll:
VolvoRob heeft gelijk. Je kan het ook op een normale manier vragen. Dit is niet nodig.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”