Pagina 2 van 3
Geplaatst: 03.02.2011 - 08:11
door blastaway
Ik heb de doppen eraf gelaten en dat helpt, maar vandaag regent het weer eens en kan ik pas goed testen. Ik ga er eens doorheen karren, kijken en mag van de dealer in ieder geval bovenstaande optie met de knipperlichten laten nakijken. Dat wil ik dus ook nog gaan doen. Als de units vervangen moeten worden is dat het uiterste. Ik erger me wel nu van de blijvende aanslag op de reflector (zilveren deel) van de koplampen. Is net of er een doffe laag op ligt.
Geplaatst: 03.02.2011 - 18:13
door blastaway
Vandaag weer terug geweest. Men kan er verder niks meer aan doen. Vovht blijft terug komen verdorie. Ik heb de Verkopende dealer gemaild met de vraag hoe we het verder gaan oplossen. Jammer van de koplampunits.
Geplaatst: 03.02.2011 - 18:14
door Hans oet Twent
Nieuwe met de DRL die hier ergens op het forum rondzwerven? Of toch original units?
Geplaatst: 03.02.2011 - 20:14
door blastaway
Ik wil alleen OEM.

Geplaatst: 03.02.2011 - 21:58
door elianmars
Ik weet het goed gemaakt. Jij krijgt mijn koplampunits en ik de jouwe. Jij leuke lampen zonder condens en ik mooie lampen met condens

Geplaatst: 04.02.2011 - 07:28
door blastaway
Als ik je pk's erbij krijg vind ik het ok

Geplaatst: 04.02.2011 - 10:03
door mehrzahl
Was hier misschien al een eerder gepost, maar voor de info:
http://www.hella.com/produktion/HellaBE ... rdicht.jsp
Ik heb ook af en toe condens in de lampen, maar dat verdwijnt i.h.a. snel.
Geplaatst: 04.02.2011 - 10:04
door Walter
laat de kap van de binneste lampjes eens los tijdens een ritje, dan kan de damp eruit
Geplaatst: 04.02.2011 - 15:40
door blastaway
Als ikd e doppen eraf laat is het weg. Doe ik ze er weer op is het terug. Een beetje condens zou niet zo erg zijn, maar ik zie druppels hangen aan de binnenkant. Zelfs zo erg dat ze bevroren waren met koud weer.
Geplaatst: 04.02.2011 - 15:49
door Walter
en open maken en de fohn erop houden?
Geplaatst: 04.02.2011 - 17:10
door Turbodesk
Het meest waarschijnlijke is dat je nog steeds water hebt staan onderin je koplampen. Dit kan je niet zien. Het ligt onderin bij je xenon-ballast.
Ik heb het eruit gekregen met papier van de rol (garage). En dit in een sliert naar binnen werken en zo diep mogelijk erin steken zodat het het water opzuigt. Daarna heb ik de fohn van mijn vrouw in de hoogste stand laten blazen door de opening. De fohn heb ik toch wel twee keer een uur laten blazen.
Het duurd erg lang voordat de koplamp helemaal droog is, helemaal als je veel water naar binnen hebt gekregen.
Geplaatst: 04.02.2011 - 21:51
door elianmars
blastaway schreef:Als ikd e doppen eraf laat is het weg. Doe ik ze er weer op is het terug. Een beetje condens zou niet zo erg zijn, maar ik zie druppels hangen aan de binnenkant. Zelfs zo erg dat ze bevroren waren met koud weer.
Dat is wel erg veel, ja. Een beetje condens wil wel eens voorkomen, maar zoveel dat de druppels er aan hangen hoort niet.
Geplaatst: 05.02.2011 - 13:51
door blastaway
Ze hebebn bij de dealer al de bumper, en de lampen helemaal los gehad. Vervolgens op druk gezet en drooggemaakt. Niks te zien. Terug naar huis en weer ellende.
Geplaatst: 06.02.2011 - 11:41
door VolvoRob
blastaway schreef:Als ikd e doppen eraf laat is het weg. Doe ik ze er weer op is het terug. Een beetje condens zou niet zo erg zijn, maar ik zie druppels hangen aan de binnenkant. Zelfs zo erg dat ze bevroren waren met koud weer.
Ook een beetje condens is erg, want het heeft direct effect op de spanningsunit van de Xenon-verlichting (a 239 Euro ex BTW.....).
Ik heb ook ooit eens last gehad van vocht in de koplamp, kwam bij mij binnen via de afsluitdop achterop, niet via een seal. Heb van boven binnen naar onder buiten een heeeeeeeel klein gaatje geboord, nu kan de condens ontsnappen en nergens meer last van. Niet iedereen op het forum onderschrijft deze oplossing, maar bij mij werkt het in ieder geval.
Geplaatst: 06.02.2011 - 12:58
door blastaway
Hoi Rob,
Heb je een foto van de oplossing?
Thanx
Sven
Geplaatst: 06.02.2011 - 13:26
door VolvoRob
Het zou op een foto nauwelijks duidelijk zichtbaar zijn, maar ik beschrijf het even duidelijk voor je:
* Met de sluitkap achter op de lamp in gesloten toestand markeer je wat de bovenkant van het sluitkap is.
* Nu draai je de sluitkap er af, en boor je met een klein boortje (2 of 3 mm is meer dan voldoende) een gaatje schuin door de sluitkap. Je houd er rekening mee wat de bovenkant van de kap is in gesloten toestand, en boort dan van de binnenkant van het kapje hoog naar de buitenkant van het kapje laag een schuin gat door het kapje heen. Bedenk dat als er een druppel op de buitenkant zou liggen, deze nooit door de zwaartekracht naar binnen kan rollen. Aflopend naar buiten toe dus.
* kapje terug er op draaien, klaar.
Dit is een redelijk eenvoudige oplossing, en het heeft voor mij geholpen. Andere forumleden zeggen dat je daardoor juist toestaat dat er water in de lampruimte komt, maar dat heb ik nog niet aan de hand gehad. Zal dus wel met maat en richting van boorgat te maken hebben.
Succes. Als het niet lukt of als je niet handig bent, wil ik het gerust eeen keer doen voor je. Maastricht ligt natuurlijk wel uit de richting, ik weet niet of je wel eens in de buurt van Utrecht komt.
Geplaatst: 06.02.2011 - 14:07
door Philken
VolvoRob schreef:Het zou op een foto nauwelijks duidelijk zichtbaar zijn, maar ik beschrijf het even duidelijk voor je:
* Met de sluitkap achter op de lamp in gesloten toestand markeer je wat de bovenkant van het sluitkap is.
* Nu draai je de sluitkap er af, en boor je met een klein boortje (2 of 3 mm is meer dan voldoende) een gaatje schuin door de sluitkap. Je houd er rekening mee wat de bovenkant van de kap is in gesloten toestand, en boort dan van de binnenkant van het kapje hoog naar de buitenkant van het kapje laag een schuin gat door het kapje heen. Bedenk dat als er een druppel op de buitenkant zou liggen, deze nooit door de zwaartekracht naar binnen kan rollen. Aflopend naar buiten toe dus.
* kapje terug er op draaien, klaar.
Dit is een redelijk eenvoudige oplossing, en het heeft voor mij geholpen. Andere forumleden zeggen dat je daardoor juist toestaat dat er water in de lampruimte komt, maar dat heb ik nog niet aan de hand gehad. Zal dus wel met maat en richting van boorgat te maken hebben.
Succes. Als het niet lukt of als je niet handig bent, wil ik het gerust eeen keer doen voor je. Maastricht ligt natuurlijk wel uit de richting, ik weet niet of je wel eens in de buurt van Utrecht komt.
Rob, zou het eventueel mogelijk zijn en niet teveel gevraagd om het kapje eraf te halen,een boortje door het geboorde gat te steken en een fotootje te nemen dan kunnen wij zien hoe je het gedaan hebt enzal het duidelijk zijn voor iedereen
tekst een beetje aangepast omdat sommige het veel te autoritair vonden :roll:
Geplaatst: 06.02.2011 - 18:51
door VolvoRob
@Philken: enige beleefdheid zou je niet misstaan. Wat mij betreft mag je je personeel commanderen, en mij kun je gewoon normaal dingen vragen.
Deze reactie was dus op het stukje hierboven voordat Philken zijn tekst aanpaste.
Geplaatst: 06.02.2011 - 18:54
door Philken
VolvoRob schreef:@Philken: enige beleefdheid zou je niet misstaan. Wat mij betreft mag je je personeel commanderen, en mij kun je gewoon normaal dingen vragen.
ja Rob als je dat al commanderen noemt, ben je redelijk licht geraakt
als ik wil commanderen zal't in hoofdletters staan
sorry dat ik op je lichtgeraakte teen getrapt heb :roll:
Geplaatst: 07.02.2011 - 13:05
door Turbodesk
Philken schreef:VolvoRob schreef:@Philken: enige beleefdheid zou je niet misstaan. Wat mij betreft mag je je personeel commanderen, en mij kun je gewoon normaal dingen vragen.
ja Rob als je dat al commanderen noemt, ben je redelijk licht geraakt
als ik wil commanderen zal't in hoofdletters staan
sorry dat ik op je lichtgeraakte teen getrapt heb :roll:
VolvoRob heeft gelijk. Je kan het ook op een normale manier vragen. Dit is niet nodig.