Pagina 2 van 2

Geplaatst: 30.01.2011 - 15:55
door eddy3
Nog even dit;boring,slag ,en cilinderinhoud van de D3 2liter diesel,zijn exakt gelijk aan die van,de vroegere 2litervijfcilinder benzinemotor.


Grtn

Geplaatst: 30.01.2011 - 20:18
door peter d
Nou, het is me helemaal duidelijk ! Bedankt voor de info...
( ben zelf geen VW fan... :D )

Geplaatst: 17.02.2011 - 23:11
door grazzhoppa480
In de nieuwe D3 motor ligt zelfs de krukas van een 5 cil benzine van volvo.

Geplaatst: 18.02.2011 - 08:43
door rjb
Op andere discussies ben ik er niet goed wijzer van geworden.
Dus als hier toch de vakmensen zitten: Wat is dan precies het verschil tussen het 2.4D blok en een D5

Geplaatst: 18.02.2011 - 09:12
door Walter
hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc

Geplaatst: 18.02.2011 - 12:53
door Rippie V70
Op andere discussies ben ik er niet goed wijzer van geworden.
Dus als hier toch de vakmensen zitten: Wat is dan precies het verschil tussen het 2.4D blok en een D5
In jouw geval : De software. Mechanisch identiek.

Geplaatst: 18.02.2011 - 12:56
door Ramon&Ramon
De niet commonrail diesel is van Audi en de D5 commonrail is van Volvo..
De audi vijf cilinder heeft een normale brandstofpomp en de D5 een hogedrukpomp met een injectorrail..

Geplaatst: 18.02.2011 - 13:25
door euerw
het zelfde als die :pukeright: ford feucus boys op het autoweek forum de Focus ST :pukeleft: aan het bespreken waren en die dachten dat Ford de t-5 motor had bedacht en niet eens wisten dat het een Volvo motor is!
jaja :propellerhead:

Geplaatst: 18.02.2011 - 13:28
door Walter
ach, er is ook een Renault forum geweest waar men beweerde dat de vijfcilinders van Renault waren omdat de motoren uit de 400 ook van Renault waren en de 170 pk ook in de Safrane lag. Dus dan was alles Renault.

Geplaatst: 18.02.2011 - 15:06
door rjb
hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
Sorry, was ik vergeten te vermelden.

MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)

Geplaatst: 18.02.2011 - 15:42
door Rippie V70
Citeer:hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc


Sorry, was ik vergeten te vermelden.

MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
Wat ik al zei dus : Verschil in software, Blok is mechanisch gelijk aan de 163PK sterke D5 (Motorcode D5244T).

Geplaatst: 18.02.2011 - 18:20
door DawnBlueED
rjb schreef:
hangt er weer vanaf welke 2.4D en welke D5 je noemt, zelfs tussen een D5 en een D5 zitten grote verschillen. Maar die zijn meestal niet alleen softwarematig, ook de hardware verschilt. Denk aan de grote van de turbo (2 stuks in de huidige 205 pk D5) etc
Sorry, was ik vergeten te vermelden.

MOTOR
Motorcode D5244T2
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2401 cc
Vermogen 96 kW (131 pk)
Zoals Rippie V70 al schreef, de 2.4D 2004 en D5 2004 Zijn identiek op de software na. o.a. bij tuning bedrijf Rica kan je de D5 software tabellen laten laden in jouw 2.4D waarmee de motor zich als een D5 gaat gedragen.

Code: Selecteer alles


Specifications    Max Power                     Max Torque
Standard          130  hp  @ 4000  rpm    280  Nm  @ 1750  rpm
Standard          163  hp  @ 3900  rpm    340  Nm  @ 2250  rpm

This car is supplied with a detuned reduced output specification from the factory. The RICA OEM ECM upgrade consists of a software upgrade package which upgrades the performance to the higher output factory specification.

Geplaatst: 18.02.2011 - 18:53
door rjb
Vergeef me mijn onwetendheid.

Maar wat betekent dat dan als ik die D5 tabellen laat laden? Hij gaat zich dan gedragen als een D5. Waar uit zich dat dan in? zuiniger, krachtiger??

Geplaatst: 18.02.2011 - 19:30
door Rippie V70
Maar wat betekent dat dan als ik die D5 tabellen laat laden? Hij gaat zich dan gedragen als een D5. Waar uit zich dat dan in? zuiniger, krachtiger??
Dat je een paar honderd euro lichter bent, 33PK en 60Nm meer hebt. Sneller kan optrekken en (mischien) een hoger top hebt. Als je er naar gaat rijden wordt hij niet zuiniger. Als je dezelfde rijstijl behoud zou hij zuiniger moeten worden, maar dat is wel marginaal.

Ze kunnen hem ook naar 193PK en 435Nm tunen, maar daar gaat je bak, koppeling en dualmass vliegwiel eerder van stuk.

De dealers doen dit niet

Geplaatst: 18.02.2011 - 20:05
door DawnBlueED
Vooral meer power, maar als je niet het idee hebt dat je nu power te kort komt is het behoorlijk zinloos.

Ga je de extra power wel aanspreken dan gaat het verbruik natuurlijk omhoog en spreek je de extra power voortdurend aan dan gaat de boel ook iets sneller slijten.

Het upgraden begint zo wie zo met de inlevering van €363.75 EUR + VAT en daar kan je b.v. ook 4 nieuwe banden voor kopen.

Geplaatst: 18.02.2011 - 20:38
door rjb
Ik ben absoluut geen racer. Ik rijd erg veel kilometers maar op mijn gemak.
Als je er bij mij de turbo uit zou halen, zou ik het misschien niet eens merken :P
Ben wel geneigd erg veel in de lagere toerentallen te rijden.
maximaal 2500 +/-

m.a.w. het blijft bij mij dus een 2.4 en zal geen D5 worden.