Pagina 2 van 2

Geplaatst: 01.02.2011 - 11:57
door kip88
Meestal ligt het probleem aan de temp. meter zelf. De analoge versies zijn niet zo betrouwbaar. De enigste oplossing daarvoor is de hele tellerunit demonteren en de betreffende puntjes opnieuw doorsolderen.

Geplaatst: 01.02.2011 - 11:58
door leip11
ryann89 schreef:Gisteren even naar me printplaten gekeken maar geen doorgesneden banen gezien bij me linker achter unit.
ik zal der straks eens een foto van maken maakt het misschien iets duidelijker hoe het zit

Geplaatst: 01.02.2011 - 12:20
door ryann89
@ kip88,

Aangezien de tellerunit er dan toch uit zal moeten. Is het misschien handiger om een EU unit erin te zetten.

@leip11

Bedankt, alvast

Afbeelding
Let niet op het zwarte vlekje. Camera van me phone heeft een dooie pixel:(

Geplaatst: 01.02.2011 - 12:24
door leip11
@ryann89,

ik heb hier nog een eu unit liggen met cruisecontrol functie. cc heb ik er ook nog bij als je daar intresse in zou hebben. (ik vind het toch te veel werk om dit over te bouwen ook omdat mijn tellerunit een aantal functies heeft die de cc unit niet heeft en die wil ik niet kwijt.

cc is trouwens voor een automaat. dus ik moest ook nog ergens anders naar opzoek om dit compleet te maken inbouwhandleiding zit er ook nog bij.
mocht je intresse hebben stuur me dan een pm

Geplaatst: 08.02.2011 - 14:53
door ryann89
Helaas volvo is er niet doorgekomen :(

Had alleen de glazen vervangen maar waarschijnlijk zit er iets in de metalen reflector waardoor het als nog naar links schijnt.

Volgende week opnieuw aangezien de units die ik heb gekocht andere aansluiting van de bekabeling heeft

Geplaatst: 08.02.2011 - 15:26
door kip88
Voorzover ik weet zijn de complete koplampunits anders bij een engelse versie. Ze hebben in ieder geval wel verschillende onderdeelnummers, heb dat ooit eens uitgezocht.

Geplaatst: 08.02.2011 - 16:05
door Ramon&Ramon
945i schreef:Je kan ook alles eruit halen (ook het knopje op het dashboard), je auto hoeft namelijk geen mistlamp te hebben voor de apk.
twee mag toch ook?links en rechts..

Geplaatst: 08.02.2011 - 16:09
door Ramon&Ramon
voor de apk is het zo,als er mistlampen op zitten eentje of twee,dan moet het controlelampje binnen ook branden,je zou ze door kunnen verbinden of inderdaad de lampjes verwijderen en het controlelichtje,maar doorverbinden is sneller.

Geplaatst: 08.02.2011 - 16:11
door ryann89
Is het normaal dat een B18FP (1.7) aut met 102pk 4k toeren maakt bij 120km p/u
Lijkt net of ik een versnelling mis in me automaat. Wel is de top gewoon de top.(177)
Vind dat hij best wel veel toeren maakt.


Me audi 80 maakte gewoon 2.5k toeren en had maar 90 pk.

Geplaatst: 08.02.2011 - 16:14
door ryann89
Mistlichten waren geregeld met kip. Die had ik opgehaald, aangesloten lampen verwisseld en alles was in orde.

Maar het gene dat ik raar vind is ook dat ze dan een andere aansluiting hebben. Ik heb een stekker met 4 pinnen. Terwijl dit anders eruit ziet als wat ik heb.

Morgen kijken of ik deel van me s40 kan afknippen en er op zetten

Geplaatst: 08.02.2011 - 17:14
door kip88
Dat je motor zoveel toeren maakt komt door de automaat, zf 4 bak. Deze heeft maar 4 versnellingen en draait gewoon meer toeren. Ter vergelijking mijn 440 turbo het handbak doet zo'n 2800 toeren bij 120 km p/u.

Geplaatst: 08.02.2011 - 17:57
door Ramon&Ramon
Hier staat het een en ander in

Geplaatst: 10.02.2011 - 07:52
door ryann89
Oke dan kan ik het goed snappen.

Dan denk ik maar dat ik mijn lpg ga overbouwen. Zo eens het forum leeg zoeken naar paar how-to's.

(Aangezien het er niet op lijkt dat ik er een 5-bak in kan zetten)