Pagina 2 van 5

Geplaatst: 07.02.2011 - 17:38
door adnan
Het is inderdaad erg weinig. Zit me wel dwars. En dat terwijl ik redelijk rustig rij. Iemand tips of idee wat het kan zijn?

Geplaatst: 07.02.2011 - 17:52
door 945i
Banden op spanning, remblokken komen goed vrij?

Geplaatst: 07.02.2011 - 17:53
door lancer
lukt mij ook wel 650km op en tank. Als keer zuiniger gaat rijden, dan moet het motor management even wennen aan je nieuwe rijstijl. Daarna wordt hij pas zuiniger.

Geplaatst: 07.02.2011 - 19:44
door corne
lancer schreef:lukt mij ook wel 650km op en tank. Als keer zuiniger gaat rijden, dan moet het motor management even wennen aan je nieuwe rijstijl. Daarna wordt hij pas zuiniger.
Dan zou het makkelijk zijn als je het motor magagement zou kunnen resetten of iets in die geest

Geplaatst: 07.02.2011 - 20:47
door 360Degreez
Accu loshalen en een nachtje laten staan schijnt de computer te "resetten"

Tevens is je gebruiksmeter een gemiddelde van je verbruik van de laatste 30 kilometer en je huidige verbruik. Als je de laatste 30 kilometer met een caravan achter de auto en 364 broodjes bapao op de achterbank hebt gereden zal hij de volgende dag bij het wegrijden nog steeds een hoog verbruik aangeven.

Geplaatst: 07.02.2011 - 21:25
door NOS
Rijd je niet met te lage toeren? Schakelen voor 2000 toeren is wel wat vroeg voor zo'n klein motortje lijkt mij zo.

Geplaatst: 07.02.2011 - 22:51
door adnan
Vind je? Dat leek me normaal eigenlijk, rond de 18/1900 toren ovrschakelen. In de stad dan he, niet als uk de snelweg oprij.
Nachtje accu los, ziu dat nut hebben? Misschienn hele rare vraag, zo technisch ben ik niet helaas.

Geplaatst: 08.02.2011 - 18:01
door merten_78
Voor een diesel is dat veel te weinig, ben laatst met 4 man in de auto naar Bolzano gereden en die van mij rijd 650 km met een tank. En dat is een 2.4 benzine. Heb trouwens ook flink doorgetrapt trouwens.

Geplaatst: 08.02.2011 - 19:01
door adnan
Wat zou t kunnen zijn mensen?

Geplaatst: 08.02.2011 - 19:09
door 945i
Als je antwoord op vragen komen we misschien ergens..

Geplaatst: 08.02.2011 - 19:18
door blue nautic
Voor een diesel is dat veel te weinig, ben laatst met 4 man in de auto naar Bolzano gereden en die van mij rijd 650 km met een tank. En dat is een 2.4 benzine. Heb trouwens ook flink doorgetrapt trouwens.
_________________
volvo v50, 2.4i kinetic family line 2004.

je hebt ook meer tank inhoud dan een diesel.

Geplaatst: 08.02.2011 - 19:50
door lancer
Scheelt 10 liter volgens mij. Ook de 2.0D heeft volgens mij de grote tank

Geplaatst: 08.02.2011 - 19:55
door rsnhakan
1.6D en 2.0D hebben beiden een 52 liter tank.

Maar bij 2000 toeren schakelen lijkt mij ook iet wat te vroeg.. ik zou eerder rond de 2500 toeren schakelen.

Geplaatst: 08.02.2011 - 20:27
door lancer
Rond de 2200 en 2300 met de airo uit rijdt hij op zijn zuinigst.

Geplaatst: 08.02.2011 - 22:19
door adnan
945i schreef:Als je antwoord op vragen komen we misschien ergens..
Sorry ik ben het niet zo goed technisch. Maar je hebt gelijk, doe mn best.
De bandenspanning is goed, remblokken en schijven zijn nieuw etc.

Geplaatst: 08.02.2011 - 22:22
door adnan
lancer schreef:Rond de 2200 en 2300 met de airo uit rijdt hij op zijn zuinigst.
De airco staat altijd uit.

Geplaatst: 08.02.2011 - 22:23
door 945i
Dan, uit laten lezen.
Dan komen evt. onvolkomenheden naar boven.

Geplaatst: 08.02.2011 - 22:23
door adnan
rsnhakan schreef:1.6D en 2.0D hebben beiden een 52 liter tank.

Maar bij 2000 toeren schakelen lijkt mij ook iet wat te vroeg.. ik zou eerder rond de 2500 toeren schakelen.
Maar bij 2500 toeren komt de turbo in werking, is t dan niet juist nog minder zuinig?

Geplaatst: 09.02.2011 - 00:08
door adnan
Kheb net een test gedaan. De snelweg op gegaan, cruise aan bij 120km/h. 30km zonder afremmren ofzo. Dan de actuele verbruik in de gaten gehouden. Begon bij 5.2l/100km en eindigde bij na 29km op 6.4l/100km. Het verbruik liep in schommelende vorm langzaam op. Hij moet toch juist constant blijven?? of heb ik het verkeerd?

Geplaatst: 09.02.2011 - 07:01
door rsnhakan
Probeer eens de boardcomputer te resetten. Zet de boardcomputer op gemiddeld, en hou dat reset knopje zo'n 5 seconden in. Totdat die zegt dat alles gereset is. Ben benieuwd wat voor gemiddelde eruit komt. (tot de volgende tankbeurt)

Als het verbruik dan nog steeds hoog is.. zou ik naar een Volvo dealer gaan en hem daar uit laten lezen.