Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09.02.2011 - 08:55
door Walter
en als er een beschermlaag op zou zitten, dan duurt dat een kilometer en dan is die ook weg

Geplaatst: 09.02.2011 - 09:54
door derre
Frumpy schreef:Duitse Volvo na 10 jaar slechts 107.000 km? Tja, ik weet het niet, maar daar zitten die "reparatiebedrijfjes" van "defecte" km-tellers ook niet stil.

Wellicht een optie om bij een dealer de echte km-stand eens te laten uitlezen, voor zover dat mogelijk is. Serviceboekjes spreken niet altijd de waarheid.
In duitsland is het terug draaien van de km teller strafbaar, hier in Nederland niet.
De auto's komen met een hoge km stand hier heen vervolgens worden ze terug gedraaid, RDW gekeurd en NAP vastgelegt

Geplaatst: 09.02.2011 - 09:58
door bart simpson
een NAP zegt op een import geen moer, zo slim zou je toch moeten wezen

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:29
door appie76
De auto komt van een officiële Volvo dealer, daar heb ik hem gekocht en daar is ie destijds nieuw gekocht en sindsdien altijd in onderhoud geweest. Ik heb een uitdraai van de originele administratie vd auto, heeft de dealer in mijn bijzijn uit zijn pc gehaald. Tenzij ze moedwillig nep-gegevens in het systeem hebben gezet, kloppen de zaken en aangezien het een officiele dealer is, heb ik geen reden om eraan te twijfelen.

Anyway: de titel van het topic is misschien wat ongelukkig gekozen, sorry daarvoor. Ik ben overwegend blij met de reacties tot nu toe (voor zover ze constructief zijn, de 1e van 945i valt daar denk ik niet onder). Ieder bedankt voor zijn mening, wat mij betreft 'einde discussie' (slotje?).

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:34
door Walter
derre schreef: In duitsland is het terug draaien van de km teller strafbaar, hier in Nederland niet.
De auto's komen met een hoge km stand hier heen vervolgens worden ze terug gedraaid, RDW gekeurd en NAP vastgelegt
Drugs dealen is ook strafbaar. Net als inbraak, beroving, belastingontduiking, te hard rijden en tegen de kerk piesen. Maar gebeurd het daarom niet?

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:39
door Frumpy
appie76 schreef:De auto komt van een officiële Volvo dealer, daar heb ik hem gekocht en daar is ie destijds nieuw gekocht en sindsdien altijd in onderhoud geweest. Ik heb een uitdraai van de originele administratie vd auto, heeft de dealer im mokn bijzijn uit zijn pc gehaald. Tenzij ze moedwillig nep-gegevens in het systeem hebben gezet, kloppen de zaken en aamgezien het een officiele dealer is, heb ik geen reden om eraan te twijfelen.
Ik zeg niet dat je aan de duitse dealer moet twijfelen, maar aan de kilometerstand.
Vlak voor een officiële onderhoudsbeurt laat de eigenaar de km-stand nog even terugzetten. Wat wordt dan bij een bezoek aan de dealer/garage geregistreerd denk je? De echte of de gemanipuleerde stand?
Misschien dat Bart Simpson uitsluitsel kan geven of het al dan niet mogelijk is om electronisch te achterhalen wat de werkelijke km-stand is?

Voor toekomstige kopers van importwagens wellicht handig om te weten.

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:42
door Richo
bart simpson schreef:
Richo schreef: de beschermlaag op de remmen zorgen er wel voor dat de remmen niet wegrotten.
? op een remschijf zit geen beschermlaag, staat een auto een par maanden buiten zit er zoveel roest op dat het al snel apk afkeur is
mijn auto heeft alvorens ik hem gekocht te hebben een half jaar stil gestaan (minstens), oktober vorig jaar gekocht en apk gehad geen problemen. Zover ik weet wordt je auto niet apk afgekeurd omdat er roest op je remschijven zit wat na 1 keer rijden helemaal weg is maar dat is beetje OT....

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:48
door Walter
voor de apk moet de roest er wel degelijk af zijn. Immers, je moet een remtest gedaan hebben.

Geplaatst: 09.02.2011 - 10:52
door EVV
Frumpy schreef:
appie76 schreef:De auto komt van een officiële Volvo dealer, daar heb ik hem gekocht en daar is ie destijds nieuw gekocht en sindsdien altijd in onderhoud geweest. Ik heb een uitdraai van de originele administratie vd auto, heeft de dealer im mokn bijzijn uit zijn pc gehaald. Tenzij ze moedwillig nep-gegevens in het systeem hebben gezet, kloppen de zaken en aamgezien het een officiele dealer is, heb ik geen reden om eraan te twijfelen.
Ik zeg niet dat je aan de duitse dealer moet twijfelen, maar aan de kilometerstand.
Vlak voor een officiële onderhoudsbeurt laat de eigenaar de km-stand nog even terugzetten. Wat wordt dan bij een bezoek aan de dealer/garage geregistreerd denk je? De echte of de gemanipuleerde stand?
Misschien dat Bart Simpson uitsluitsel kan geven of het al dan niet mogelijk is om electronisch te achterhalen wat de werkelijke km-stand is?

Voor toekomstige kopers van importwagens wellicht handig om te weten.
Dat hoeft niet alleen bij importswagens te gebeuren maar kan ook gewoon in Nederland gebeuren, zelfs met auto's met NAP.

Geplaatst: 09.02.2011 - 18:05
door Niels_#
Het Duitse Volvo publiek is anders dan het Nederlandse Volvo publiek. Mijn Duitse D5 had slechts 135.000km gereden in 7 jaar tijd. Auto is dealer geleverd, boekjes aanwezig enz. enz. Aangezien de startmotor al vervangen moest worden ga ik er vanuit dat er veel stadritten mee gereden zijn mede omdat er nog afdrukjes van twee kinderzitjes in de achterbank te zien waren.

Een koppeling kun je in 100.000km wel oprijden met stadritten en eventueel nog wat caravan werk. Sterker nog een koppeling rijder kan een koppeling wel in 20.000km oprijden.... Maar waar ik benieuwd naar ben is hoe je kunt vaststellen dat ie waarschijnlijk bijna de geest geeft? Met een ouderwetse kabelbediende kun je nog eens wat zien maar met die hydraulische systemen valt er niets van te zeggen tenzij de koppeling al slipt. Remmerij is vroeg idd maar niet meer dan dat.

Je kunt terug gaan maar ik geef je 0,0% kans dat je enig gehoor krijgt. Linksom of rechtsom heb je het over slijtage delen :wink:

Geplaatst: 13.02.2011 - 11:21
door den toerist
Dat de remblokken hun beste tijd gehad hebben kan ik aannemen, de schijven daar en tegen die zijn toch wel nogal snel versleten vind ik. Die koppeling trouwens ook.
Mijn V70 (27 okt. 1998) heeft 346632km op de teller staan, met nog steeds de originele koppeling. De wagen trekt enkele keren per jaar zware lasten.
Dus wat is er gebeurd met deze duitse Volvo?

Geplaatst: 13.02.2011 - 12:33
door EVV
Veel kilometers in de stad waarschijnlijk, dan kan het best hard gaan met de slijtage, en dan de koppeling gebruiken als heuvel rem.

Geplaatst: 13.02.2011 - 16:11
door den toerist
Dan het het inderdaad best snel met een koppeling...