Pagina 2 van 2
Geplaatst: 16.02.2011 - 00:03
door s80d503
Ramon&Ramon schreef:Een ruilbak is een snellere manier van werken,je ruilt je defecte in tegen een gereviseerde,misschien is het nu duidelijker voor je?
hoeveel moet er dan gemiddeld bijbetaald worden?
Wel jammer dat 't bedrijf waar je over sprak mij niet op die mogelijkheid heeft gewezen.

Geplaatst: 16.02.2011 - 00:12
door s80d503
Ramon&Ramon schreef: een ruilbak is vaak beter dan een nieuwe,die worden namelijk compleet gereviseerd..
gereviseerd vaak beter dan nieuw? Hoe kan dat? nieuw is toch nieuw?
En als je zegt vaak, hoevaak niet dan? en wie geeft mij garanties op zo'n moment?
i dont wanna sound like a jerk, ik wil 't alleen maar snappen.
Geplaatst: 16.02.2011 - 09:37
door Iroll
Een revisie bedrijf past de bak aan op bekende zwakke punten. Daar gebruiken ze dan versterkte/verbeterde onderdelen voor. Terwijl een nwe bak van de standaard kwaliteit is en misschien al op de plank ligt vanaf het moment dat de bakken op de markt kwamen, dus zonder eventuele verbeteringen. Ik zeg niet dat dit ook op zal gaan voor jouw geval, maar revisie bedrijven kunnen wel makkelijker kunnen inspelen op gevallen die ze in de praktijk tegen komen. Op revisie bakken zit ook altijd goede garantie mits je hem uiteraard van een gerenommeerd bedrijf betrekt. Revisie gebeurt eigenlijk altijd op basis van ruil. Oude bak eronderuit en een gereviseerde eronder zodat je de auto gelijk weer kunt rijden.
Geplaatst: 16.02.2011 - 12:47
door s80d503
Iroll schreef:Een revisie bedrijf past de bak aan op bekende zwakke punten. Daar gebruiken ze dan versterkte/verbeterde onderdelen voor. Terwijl een nwe bak van de standaard kwaliteit is en misschien al op de plank ligt vanaf het moment dat de bakken op de markt kwamen, dus zonder eventuele verbeteringen.
that makes sense, hoewel ik betwijfel dat er nog nieuwe bakken worden uitgeleverd, bij de dealer zul je toch altijd een gereviseerde krijgen.
Geplaatst: 16.02.2011 - 12:58
door Ramon&Ramon
bij Volvo kost een ruilbak 3410 ex btw....
Een S80 van 2003 is waard ongeveer het dubbele,dan is de keus erg moeilijk!
Geplaatst: 16.02.2011 - 14:01
door s80d503
heel moeilijk...
Die optie is ook nooit aan de orde geweest gelukkig. 2 duizend is al een hele hap.
Maar de dagwaarde van mijn auto staat niet in vergelijking met wat de auto voor mij waard is. ik rijdt al ruim 6 jaar s80 waarvan 4 jaar in deze. Ik wil deze auto niet kwijt.
Geplaatst: 16.02.2011 - 14:27
door Walter
Toen ik mijn bak kapot had heb ik als volgt geredeneerd:
> gebruikte van de sloop: geeft garantie op de bak maar niet op de arbeid. kans dat de bak kapot is of binnenkort kapot gaat is aanwezig en wil 'm niet nogmaals op de schouders nemen
> bak eruit en naar revisiebedrijf: wie geeft mij zekerheid dat dit bedrijf het goed doet? daarbij, hoe lang duurt het en waar laten we de auto dan.
Beide zaken waren voor mij te onzeker. Je hebt echt geen zin weer een keer de boel te (de)monteren, is toch wat uurtjes werk. Vandaar dat ik een ruilbak bij Volvo heb besteld. Is duurder maar weet dan wel zeker dat 'ie naar Volvo standaard gereviseerd is. En dat het geld gaat kosten staat helaas vast. Pas op dat goedkoop geen duurkoop wordt.
Geplaatst: 16.02.2011 - 15:56
door s80d503
Het revisiebedrijf waar mijn universele dealer mij naar toe verwees werd door een collega revisiebedrijf aan de andere kant van het land als 'zeer deskundig' betitelt. Daar klamp ik me dan maar aan vast. Ik begreep dat de bakken die Volvo voor revisie wegdoet bij exact dezelfde bedrijven terecht komen als waar ik nu naar toe ga, en dat het prijsverschil (zo'n 1500 euro) voornamelijk gezocht moet worden in de ingecalculeerde transportkosten en marges die richting Baarn en de dealer zelf gaan.
Ik heb er nog wel even aan zitten te twijfelen om de gereviseerde transmissie door de dealer weer te laten monteren of op z'n minst in bedrijf te laten stellen. Maar mij is verteld dat 't revisiebedrijf voldoende instructies meegeeft aan de universele garage zodat ik me daar niet echt zorgen om zou hoeven maken.
Strookt dit enigszins met de realiteit?
Geplaatst: 16.02.2011 - 16:11
door Ramon&Ramon
Je moet doen wat je zelf denkt wat goed is..
Misschien verstandig om de verhalen hier op het forum is te lezen over het wel en wee van bakken de en monteren...
Geplaatst: 16.02.2011 - 16:26
door Walter
Het enige wat ik weet is dat iemand die een 4 bak liet reviseren uiteindelijk net zo veel kwijt was als een Volvo ruilbak. Dit doordat er van alles bij kwam, los van de oorspronkelijke prijsopgave. Hoe zit het met het kleppenhuis, vernieuwen ze die ook? Dat is bij de Volvo ruilbak wel gebeurd, heb je geen omkijken meer naar.
Wie heeft aangegeven dat die bakken naar hetzelfde bedrijf gaan? Ik weet niet eens hoe of waar dat gebeurt, voor zover ik weet heeft Volvo een bedrijf (-ven) in eigen beheer die niet alleen de bakken maar ook andere ruildelen reviseert, ieder met een eigen specialisme.
De bak moet na installatie via VIDA gereset worden en na een proefrit op foutcodes worden gecontroleerd. Daar kun je geen instructie voor bijgeven. Vraag eerst eens concreet wat ze allemaal vervangen en/f reviseren. Pas op dat ze niet zeggen 'kijken we na' want dan houden ze het open dat er extra kosten komen. Dan pas kun je een goed vergelijk maken.
Maak met de garage ook goede afspraken over de (de)motagekosten. Niet dat het tegen zat en je even 300 extra mag afstaan. De dealer heeft daar een vaste prijs voor.
Geplaatst: 17.02.2011 - 00:14
door s80d503
s80d503 schreef:
Strookt dit enigszins met de realiteit?
Ramon&Ramon schreef:Je moet doen wat je zelf denkt wat goed is..
Mag ik vragen hoe je in aanmerking komt voor de titel 'Volvo-Forummer van het Jaar'?
Geplaatst: 17.02.2011 - 00:27
door Ramon&Ramon
Vanwaar deze vraag?
Geplaatst: 17.02.2011 - 00:49
door Ramon&Ramon
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... elomvormer
lees dit topic even,dan begrijp je misschien wat ik bedoel!
Geplaatst: 17.02.2011 - 08:20
door Marelli
Reactie op de kosten bij een dealer: de helft als je deze direct aanschaft via goede revisiebedrijven. Vaak kunnen deze de bak ook voor je uitruilen in de eigen garage/werkplaats.
Ik heb het verhaal even zitten lezen maar is het je nog niet helemaal duidelijk dat na een revisie de bak zo goed als nieuw is.
Mijn ervarigen bij de Boer (Steenwijk) zijn zéér positief en ik was voor 1/5 van de volvo prijs klaar (binnen 1 dag m'n bak weer gereviseerd terug)
Ohja, het linkje hierboven gaan over mijn bak (letterlijk en figuurlijk)
Geplaatst: 18.02.2011 - 14:01
door Ramon&Ramon
Ramon&Ramon schreef:Je moet doen wat je zelf denkt wat goed is..
Misschien verstandig om de verhalen hier op het forum is te lezen over het wel en wee van bakken de en monteren...
Gezien de reacties in mijn pm box,valt deze opmerking niet in goede aarde,je moet zelf doen wat je denkt dat goed is,dat doe ik zelf ook,dus met deze opmerking is niks mis.
Het hele verhaal gaat over het ruilbakken principe en wat ik bedoel is,dat je goed moet oppassen met wie je in zee gaat met deze reparatie.