Pagina 2 van 2
Geplaatst: 14.02.2011 - 00:50
door peentje
ik ben al 6-8 weken wachtende op een afstandbediening (garantie) bij broekhuis, blijkbaar niet leverbaar...... Blijkbaar ook niet leverbaar uit een andere vestiging of kijken ze daar niet naar?
Geen idee of bij broekhuis de magazijnvoorraden gekoppeld zijn zodat ze kunnen kijken waar de onderdelen wel liggen. Daar zit je winst in.
Geplaatst: 14.02.2011 - 07:17
door bart simpson
Uiteraard zijn die gekoppeld, en er zit werkelijk geen euro winst in death stock
Geplaatst: 14.02.2011 - 10:30
door diesel01
Oceanracer schreef:Ben schreef:Ik heb ook een keer een nieuwe Volvo (245VAN) gekocht bij de vertrouwde lokale niet-Volvogarage omdat ik bij de lokale dealer alleen nederig buigend de showroom binnen mocht.
Onderhoud aan een 245 was nog wat eenvoudiger dan dat aan de computergestuurde automobielen die je vandaag koopt. De betreffende dealer is later abrupt aan de kant gezet, is Citroenen gaan verkopen en ook daar later weer mee onderuit gegaan. Wat een kwakbol was dat zeg.
Dat gevoel heb ik dus bij Helpman Groningen! Vandaar dat ik daar niet meer kom. Wellicht dat door de komst van een Seat-topman de heren verkopers daar weer met beide benen op de grond kunnen worden gezet en er een prettigere en informelere sfeer ontstaat zoals reeds bij Broekhuis in Assen aanwezig is.
Je hebt een puntje Ocean.
Bij de aankoop van de V70 heb ik een verkoper bij Helpman geattendeerd op het voornemen en ik zou worden gebeld, niet dus..
Toen ik daarna met de reeds aangekochte V70 kwam voor een puntje onderhoud vond men het jammer zoals het was gelopen, yeah right.
Maar het hele verhaal heeft zeker geen betrekking op werkplaats en aanverwanten, met name de dame achter de balie(nee ik noem geen namen) weet waar ze het over heeft en is vlot zat.
Ik ben benieuwd hoe het ze vergaat onder de Broekhuis vlag, ik zou mij zo voor kunnen stellen dat er ook in het personele bestand geschoven zou kunnen worden.
Geplaatst: 14.02.2011 - 12:33
door Oceanracer
De werkplaats is inderdaad niets mis mee. Daar is zeer veel kennis aanwezig en heb ik ook positieve ervaringen mee.
Geplaatst: 14.02.2011 - 12:41
door Gast
V70/2.4D/2003 schreef:Hmmmmm............ Ik vrees met grote vreze toch te gaan kiezen voor: een specialist in NL, een duitse (sub)dealer in Papenburg (Dld) of Henk Bouwsema in Delfzijl. :-$
Of Henk Bouwsema in Veendam
Geplaatst: 14.02.2011 - 21:01
door Herman41
Tja het valt of staat toch vaak met persoonlijke perceptie en ontvangst op een (dealer) vestiging. Ik heb mijn auto in onderhoud bij een dealer maar overweeg daarmee te stoppen omdat de man achter de receptie me behandelt alsof ik een randdebiel ben, terwijl ik toch echt mijn auto zonder lening gekocht heb, niet lease, en mijn rekening direct per pin voldoe....
Rijd ik vorige week langs die dealer terwijl er toevallig 2 monteurs buiten staan en spontaan de hand even opsteken (ik woon niet in de plaats en het lijkt me sterk dat ze mijn auto herkennen), tja dan denk ik toch dat die monteurs meer commercieel gevoel hebben als de man achter de receptie.
Overigens zowel met onze BMW, Saab en Volvo al achteraf blij geweest dat we toch het onderhoud bij de dealer hadden laten doen:
BMW: scheurvorming in bodemplaat, bekende kwaal, 7 jaar na aanschaf kostenloos door de dealer reparatie geregeld.
Saab: ondanks alle modificaties, black sludge, motor vervangen, eigen bijdrage ca € 900,- (normale kosten ca. € 5000,-)
Volvo: preventief onderzoek naar loslaten remvoering achter, kosten € 2 honderd nogwat, kosten bij niet constateren ca. € 1500,-!
Geplaatst: 16.02.2011 - 20:21
door Turbodesk
Oceanracer schreef:Ben schreef:Ik heb ook een keer een nieuwe Volvo (245VAN) gekocht bij de vertrouwde lokale niet-Volvogarage omdat ik bij de lokale dealer alleen nederig buigend de showroom binnen mocht.
Onderhoud aan een 245 was nog wat eenvoudiger dan dat aan de computergestuurde automobielen die je vandaag koopt. De betreffende dealer is later abrupt aan de kant gezet, is Citroenen gaan verkopen en ook daar later weer mee onderuit gegaan. Wat een kwakbol was dat zeg.
Dat gevoel heb ik dus bij Helpman Groningen! Vandaar dat ik daar niet meer kom. Wellicht dat door de komst van een Seat-topman de heren verkopers daar weer met beide benen op de grond kunnen worden gezet en er een prettigere en informelere sfeer ontstaat zoals reeds bij Broekhuis in Assen aanwezig is.
Waarom ga je niet naar de vestiging in Roden. Als je een informele sfeer zoekt, ben je daar aan het juiste adres. Overzichtelijk, prima monteurs en een zeer capable receptionist. Gratis leenauto, ook bij apk!
Sinds kort is garage de Groot in Roden naast Renault ook Volvo specialist. de Groot is al jaren actief als Volvo specialist in Haren. Ik ben geen klant bij ze, maar het schijnt wel een goede en servicegerichte garage te zijn.
Geplaatst: 16.02.2011 - 21:25
door Oceanracer
Persoonlijk vind ik Roden voor mij niet echt praktisch op de route liggen. Uit en thuis is dat voor mij twee uur rijden. Daarna de auto weer ophalen, dus weer twee uur rijden... Gemak dient de mens, nietwaar? Bij Broekhuis in Assen is een verkoper werkzaam die bij mij in de buurt woont en genegen is mijn auto thuis op te halen en weer terug te brengen en daarbij een leenauto achter te laten. Die service kost mij niks, net zo min als de leenauto. Beter kan ik het niet krijgen, denk ik.
De stoelendans van de familie de Groot volg ik ondertussen maar niet meer, maar mijn eerste kennismaking met junior en senior was niet dusdanig dat ik daar nou gelijk erg enthousiast over werd. Dus nee, dat wordt hem ook niet.
Overigens heb ik prima contacten en ervaring met Broekhuis Assen, dus ik heb ook geen behoefte om naar elders over te stappen. Bovendien gaat Volvo Roden op termijn dicht, dus lijkt het me niet echt praktisch om daar nu naar over te stappen. Wellicht dat Volvo Groningen straks een optie is, maar ik wacht eerst af of er zaken gaan veranderen/verbeteren met de komst van dhr. Veldman.
Geplaatst: 16.02.2011 - 21:30
door Turbodesk
Oceanracer schreef:
Overigens heb ik prima contacten en ervaring met Broekhuis Assen, dus ik heb ook geen behoefte om naar elders over te stappen. Bovendien gaat Volvo Roden op termijn dicht, dus lijkt het me niet echt praktisch om daar nu naar over te stappen. Wellicht dat Volvo Groningen straks een optie is, maar ik wacht eerst af of er zaken gaan veranderen/verbeteren met de komst van dhr. Veldman.
Dat is wel een hele mooie service, leenauto bij huis afgeleverd
Hoe weet je dat Roden dicht gaat? Ik zou dat wel heel erg jammer vinden.
Geplaatst: 16.02.2011 - 21:39
door Oceanracer
Meestal gebruik ik de leenauto alleen als ik hem uitdagend genoeg vind om eens een stukje in te rijden. Laatst had ik een nieuwe S60 D2 GT en daarvoor een XC60. Tja, daar moést ik natuurlijk eventjes in sturen...

De andere leenauto's komen meestal niet van hun plek.
Dat Roden gaat sluiten staat in het persbericht:
Oceanracer schreef:...
In lijn met de filosofie van de importeur is Broekhuis voornemens op termijn de activiteiten van Garage Helpman te centreren in Groningen. Dit zal naar verwachting zonder gedwongen ontslagen gerealiseerd worden.
...
Geplaatst: 16.02.2011 - 21:41
door Turbodesk
Oke, daar heb ik dus overheen gelezen. Jammer, was zo lekker dichtbij. Ik heb trouwens als vaste klant nog geen brief gezien. Misschien komt ie nog.
Geplaatst: 16.02.2011 - 23:18
door Thom
Weet iemand waarom er per direct een nieuwe vestigingsleider komt?
Geplaatst: 17.02.2011 - 07:46
door bart simpson
Thom schreef:Weet iemand waarom er per direct een nieuwe vestigingsleider komt?
Broekhuis Holding weet dat
Geplaatst: 28.02.2011 - 10:20
door hotpants
De huidige directeur gaat namelijk met pensioen;)