Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20.02.2011 - 21:45
door toppertje
bart simpson schreef:kan de hele dag slapen, maak daar dankbaar gebruik van
crissis tijd Bart?

Geplaatst: 20.02.2011 - 21:46
door bart simpson
geen idee, ik slaap

Geplaatst: 20.02.2011 - 22:10
door jpwg001
Hahahahahaha

Geplaatst: 09.03.2011 - 14:38
door sju_art
Ik heb net als ivoandriessen geen rood lampje op m'n dashboard.

Wat is dat lampje precies en waar dient het voor? Zoals het nu lijkt kan alles dus werken, dus anders dan dat het lampje een optische functie heeft kan ik me niets indenken.

Geplaatst: 09.03.2011 - 20:12
door ivoandriessen
Inmiddels heb ik dat lampje wel ;-)

Heel simpel, het laat anderen zien dat er een alarm in de auto zit door te knipperen als het geactiveerd is. Dus inderdaad een optische functie.

Geplaatst: 09.03.2011 - 20:30
door bart simpson
en daardoor helemaal geen nutteloze voorziening

Geplaatst: 10.03.2011 - 08:26
door sju_art
Daar sluit ik mij helemaal bij aan.

Mag ik zo brutaal zijn te vragen wat het inbouwen van zo'n lampje kost, of is dit goed zelf te doen via een sloop auto?

Geplaatst: 10.03.2011 - 08:34
door blastaway
Zijn er nog verschillen in de alarmen overigens?
Ik merkte toen ik de auto op de krik zetten voor wissel van de winterwielen dat het alarm af ging. Ik wist niet eens dat ik dat had. Bewegingssensoren heb ik niet gezien. Is dit dan dan geen klasse 3? In de SCM database staat mijn V70 ook niet.

Geplaatst: 10.03.2011 - 09:11
door EVV
Er kan een speciale kantelsensor in de bagage ruimte achter de bekleding zitten, niet echt herkenbaar als onderdeel van het alarm, gewoon een plastiek kastje. Deze staat los van de bewegingssensor, die zit achter het kunststof dekseltje in het plafond. De kantelsensor is wel vereist voor klasse 3.

Geplaatst: 10.03.2011 - 09:22
door godfried
Sta niet in het register, maar heb wel het klasse 3 certificaat erbij.

En geen lampje..... tenminste niets gezien..nog eens op mijn gemak kijken.
Elke rit weer nieuwe indrukken en ontdekkingen :P

Geplaatst: 10.03.2011 - 11:00
door NielsPHEV
Heb daar ook eens overgesproken met de verzekeraar. Toen stelde men zich op het standpunt "of een af fabriek aangebracht gelijkwaardig systeem" De noodzaak van een SCM cerificaat liet men in dat geval vallen.

Geplaatst: 10.03.2011 - 15:47
door sju_art
Ik heb nog even verder gezocht en ik kan het hubje met lampje wel krijgen. Is het zo eenvoudig als de oude verwijderen en de nieuwe monteren (aka plug n play)?

Of moet er daarna iets geactiveerd worden? Ik heb de bewegingsensoren en knop op m'n middenconsole.

Geplaatst: 10.03.2011 - 15:48
door sju_art
Ik heb nog even verder gezocht en ik kan het hubje met lampje wel krijgen. Is het zo eenvoudig als de oude verwijderen en de nieuwe monteren (aka plug n play)?

Of moet er daarna iets geactiveerd worden? Ik heb de bewegingsensoren en knop op m'n middenconsole.

Geplaatst: 10.03.2011 - 16:13
door EVV
Wat trouwens wel apart is, is dat ik een keer een basis alarm set gekocht heb (dat was goedkoper dan alleen een nieuwe sirene), maar daar zat geen ledje bij. Hoor je dat ledje niet al te hebben voor je startblokkering?

Geplaatst: 10.03.2011 - 16:37
door Quota
blastaway schreef:Zijn er nog verschillen in de alarmen overigens?
Ik merkte toen ik de auto op de krik zetten voor wissel van de winterwielen dat het alarm af ging. Ik wist niet eens dat ik dat had. Bewegingssensoren heb ik niet gezien. Is dit dan dan geen klasse 3? In de SCM database staat mijn V70 ook niet.
De bewegingssensoren zie je ook niet zitten, evenmin als de hellingshoeksensor, die het alarm activeerde. Kijk even achter het plaatje in de hemelbekleding, zit daar een groen kastje, dan heb je alle ingredienten voor een klasse 3 alarm. Je komt pas in het systeem als je een geldig certificaat hebt ( initieel certificaat is 3 jaar geldig en moet daarna elk jaar na bewezen functioneren van het systeem weer voor een jaar verlengd worden).

Geplaatst: 10.03.2011 - 21:08
door ivoandriessen
Het ledje is vrij prijzig, voor een led gezien dan, daar er meteen een zonnesensor bij zit (mits je ECC hebt). Vervangen is heel simpel. Oude eruit klikken, stekker los en nieuwe erin.

Let er wel op dat ie geschikt is voor jouw model auto. Ik heb er eerst eentje van een S60 op gehad, maar die kwam niet overeen qua aansluiting op de stekker. We hebben dit toen houtje-touwtje opgelost door een extra gaatje bij te boren. Ik had echter wel een storing op de zonnesensor hierna. Inmiddels wel een goede voor de V70.

Ik kwam er ook achter dat ik een hellingshoeksensor heb toen de auto op de krik ging terwijl het alarm geactiveerd was. Sensor zit inderdaad achterin achter de schotten. Bewegingsradar zit in de hemel.

In de sirene-set van de dealer zit inderdaad geen LED, waarschijnlijk omdat dit meestal in combinatie met de zonnesensor is.

Geplaatst: 11.03.2011 - 10:38
door sju_art
Ik heb ECC, dus ik zou in theorie gewoon een met ledje van de sloop kunnen halen (voor de S60 2001 met ECC), oude er uit klikken, sloop hubje met led lampje er in klikken.

Ik neem aan dat er in m'n hubje zonder led lampje nu ook een zonne sensor zit?

Geplaatst: 11.03.2011 - 14:47
door ivoandriessen
Ja, daar zit ook een sensor in. Als je vervangt alleen maar hopen dat de vervang sensor nog intact is, anders kan dit een negatief gevolg hebben op de werking van de ECC.

Als de dealer de auto uitleest krijg je hier meteen een storing op (zoals ik had dus).

Geplaatst: 17.03.2011 - 19:09
door sju_art
Ik heb mijn hubje zonder ledje door een hubje met ledje van de sloop vervangen. Maar wat moet er nog gebeuren om het ledje actife te krijgen (hij knippert niet)? Hoort er software bij ofzo?

Overigens krijg ik geen melding van foutcodes, of zullen die alleen bij uitlezen zichtbaar zijn?