Pagina 2 van 7
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:27
door diesel01
Bij Audi branden de achterlichten niet, Mercedes wel.
Maar is het niet zo dat zodra dimlicht wordt ontstoken alle dagrijverlichten uit moet zijn?
Alle Audi's, BMW, Mercedes en Porsche's die ik zie rijden hebben dat spul aan terwijl dimlicht wordt gevoerd, trouwens nog een auto met irri ledlicht de nieuwe S-max, ontzettend vel spul ondanks een automatisch dimmende binnenspiegel.
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:31
door Oceanracer
Dus zodra de motor loopt, brand bij Mercedes ook gelijk het achterlicht? Hmmm, bij Audi, VW, Skoda, Seat niet, maar dat is natuurlijk ook één pot nat. Maar ook bij Opel werkt het achterlicht niet zonder stads- of dimlicht.
Die S-max heb ik vanaf het begin af aan al niets van begrepen.
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:43
door 945i
Die achterlichten branden icm. de LED kermisverlichting.
Maar omdat er 1 stroompunt per kant is, wordt de hele strip LED's, gezien als een lamp/stadslicht.
Bijvoorbeeld, de binnenste ring (stadslicht) bij een BMW kan blijven branden als dimlicht is ingeschakeld. Maar die branden tenminste op een beschaafde sterkte.
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:44
door diesel01
In samenhang met de ledjes aan de voorzijde. Ja.
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:45
door diesel01
945i schreef:Die achterlichten branden icm. de LED kermisverlichting.
Maar omdat er 1 stroompunt per kant is, wordt de hele strip LED's, gezien als een lamp/stadslicht.
Bijvoorbeeld, de binnenste ring (stadslicht) bij een BMW kan blijven branden als dimlicht is ingeschakeld. Maar die branden tenminste op een beschaafde sterkte.
Klopt BMW heeft een beschaafde oplossing.
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:53
door Oceanracer
Maar even terugkomend op de vraag van toppertje over het waarom en daarmee indirect ook de achterliggende gedachte van TS. Waarom plaats je in een 11 jaar oud model V70 een setje spierwitte ledjes?
Geplaatst: 20.02.2011 - 09:58
door 945i
Helaas, ik kan mij met de beste wil van de wereld niet verplaatsen in die gedachtenkronkel..
Geplaatst: 20.02.2011 - 10:01
door Paul
Bij Volvo brandt de Dagrijverlichting netzoals Audi/VW etc alleen aan de voorkant. Nieuwe E serie van Mercedes ook alleen aan de voorkant.
BMW daar en tegen daar brandt het licht ook achter.
Overigens zit er bij Volvo nog wel een bug in, want als ik overdag met DRL rij, kan ik mijn mistlamp aanzetten achter zonder dat de normale lampen gaan branden. Dus er brandt dan achter 1 peertje.
Geplaatst: 20.02.2011 - 10:06
door 945i
Dan moeten ze dat weer veranderen dus.

Onbegrijpelijk dat een merk dat zo prat gaat op veiligheid, de lampen achter uit laat....
Geplaatst: 20.02.2011 - 10:13
door Paul
Ja maar het gaat dus precies hetzelfde als bij de andere merken. Heb er de laatste tijd erg op gelet

Geplaatst: 20.02.2011 - 10:18
door 945i
Natuurlijk, er is er weer 1 die het meteen goed doet..

Geplaatst: 20.02.2011 - 12:44
door wim de jong
Ik zit dit allemaal met verbazing te lezen, dat er steeds maar over die kleine dagrijlampjes gepraat wordt. En dat de politie heel zenuwachtig wordt bij diverse lampjes die aan zijn aan de voorkant, vooral extra lampjes.
Waarom hoor je nooit wat over al die kermisverlichting voorop bij vrachtautoos? Soms gele lampjes, rond de hele cabine, voorop/bovenop soms 4 grote verstralers brandend op 20% (kleine pitjes erin) De hele voorkant volgehangen met gele kleine lampjes, en soms de reclamezuil van de naam van de zaak groot voorop-bovenop de cabine?
Daar hoor je nooit iemand (lees: politie) over vallen.
Mag dat wel, dan?
En kleine lampjes, onder een personenauto, wordt uitgebreid bekeken, en moeten aan allerlei (soms onduidelijke) regeltjes voldoen.
Geplaatst: 20.02.2011 - 13:44
door elianmars
diesel01 schreef:Bij Audi branden de achterlichten niet, Mercedes wel.
Maar is het niet zo dat zodra dimlicht wordt ontstoken alle dagrijverlichten uit moet zijn?
Alle Audi's, BMW, Mercedes en Porsche's die ik zie rijden hebben dat spul aan terwijl dimlicht wordt gevoerd, trouwens nog een auto met irri ledlicht de nieuwe S-max, ontzettend vel spul ondanks een automatisch dimmende binnenspiegel.
Ik heb een aantal keren een Mercedes zien rijden met LED dagrijverlichting in de bumper, waarbij de achterlichten
niet brandden. Ik heb er speciaal nog op gelet.
Geplaatst: 20.02.2011 - 13:45
door bart simpson
led verlichting is te fel, zowel voor als achter
Geplaatst: 20.02.2011 - 13:48
door toppertje
wim de jong schreef:Ik zit dit allemaal met verbazing te lezen, dat er steeds maar over die kleine dagrijlampjes gepraat wordt. En dat de politie heel zenuwachtig wordt bij diverse lampjes die aan zijn aan de voorkant, vooral extra lampjes.
Waarom hoor je nooit wat over al die kermisverlichting voorop bij vrachtautoos? Soms gele lampjes, rond de hele cabine, voorop/bovenop soms 4 grote verstralers brandend op 20% (kleine pitjes erin) De hele voorkant volgehangen met gele kleine lampjes, en soms de reclamezuil van de naam van de zaak groot voorop-bovenop de cabine?
Daar hoor je nooit iemand (lees: politie) over vallen.
Mag dat wel, dan?
En kleine lampjes, onder een personenauto, wordt uitgebreid bekeken, en moeten aan allerlei (soms onduidelijke) regeltjes voldoen.
raar he,dat er op een Volvo(personenauto)forum nooit over de verlichting
van vrachtauto,s word gesproken.
misschien moet je voor vrachtauto,s op het vrachtauto-forum zijn?
http://www.chauffeursforum.nl/forum.php
en ik kan je melden dat de politie daar dus WEL over valt
dus hoe jij aan je info komt is mij een raadsel.
Geplaatst: 20.02.2011 - 17:20
door Jers3n
toppertje schreef:wim de jong schreef:Ik zit dit allemaal met verbazing te lezen, dat er steeds maar over die kleine dagrijlampjes gepraat wordt. En dat de politie heel zenuwachtig wordt bij diverse lampjes die aan zijn aan de voorkant, vooral extra lampjes.
Waarom hoor je nooit wat over al die kermisverlichting voorop bij vrachtautoos? Soms gele lampjes, rond de hele cabine, voorop/bovenop soms 4 grote verstralers brandend op 20% (kleine pitjes erin) De hele voorkant volgehangen met gele kleine lampjes, en soms de reclamezuil van de naam van de zaak groot voorop-bovenop de cabine?
Daar hoor je nooit iemand (lees: politie) over vallen.
Mag dat wel, dan?
En kleine lampjes, onder een personenauto, wordt uitgebreid bekeken, en moeten aan allerlei (soms onduidelijke) regeltjes voldoen.
raar he,dat er op een Volvo(personenauto)forum nooit over de verlichting
van vrachtauto,s word gesproken.
misschien moet je voor vrachtauto,s op het vrachtauto-forum zijn?
http://www.chauffeursforum.nl/forum.php
en ik kan je melden dat de politie daar dus WEL over valt
dus hoe jij aan je info komt is mij een raadsel.
En zo'n hele kerstboom op een vrachtwagen is ook 'APK afkeur'. Wat overigens regelmatig ondervangen wordt door verwijderen voor, en weer monteren na de APK-keuring. risico op boete is voor eigenaar/chauffeur.
Wellicht voor de dagrijverlichting ook een optie.
Geplaatst: 20.02.2011 - 17:51
door V70/2.4D/2003
Jers3n schreef:toppertje schreef:wim de jong schreef:Ik zit dit allemaal met verbazing te lezen, dat er steeds maar over die kleine dagrijlampjes gepraat wordt. En dat de politie heel zenuwachtig wordt bij diverse lampjes die aan zijn aan de voorkant, vooral extra lampjes.
Waarom hoor je nooit wat over al die kermisverlichting voorop bij vrachtautoos? Soms gele lampjes, rond de hele cabine, voorop/bovenop soms 4 grote verstralers brandend op 20% (kleine pitjes erin) De hele voorkant volgehangen met gele kleine lampjes, en soms de reclamezuil van de naam van de zaak groot voorop-bovenop de cabine?
Daar hoor je nooit iemand (lees: politie) over vallen.
Mag dat wel, dan?
En kleine lampjes, onder een personenauto, wordt uitgebreid bekeken, en moeten aan allerlei (soms onduidelijke) regeltjes voldoen.
raar he,dat er op een Volvo(personenauto)forum nooit over de verlichting
van vrachtauto,s word gesproken.
misschien moet je voor vrachtauto,s op het vrachtauto-forum zijn?
http://www.chauffeursforum.nl/forum.php
en ik kan je melden dat de politie daar dus WEL over valt
dus hoe jij aan je info komt is mij een raadsel.
En zo'n hele kerstboom op een vrachtwagen is ook 'APK afkeur'. Wat overigens regelmatig ondervangen wordt door verwijderen voor, en weer monteren na de APK-keuring. risico op boete is voor eigenaar/chauffeur.
Wellicht voor de dagrijverlichting ook een optie.
In de goede oude tijd, zeg maar: de tijd bij het verkeer, had ik een kniptang in de zak. Reden dezes was dat de lampen UIT gingen die niet aan mochten zijn. Daarnaast uiteraard de alom geliefde "tevredenheidsbetuiging in geel" ten bewijze van d eontmoeting langs de weg. De smoes dat alles aangesloten was en dus niet zo maar uit kon ging dus niet op, ik heb menig trucker zijn cabine zien beklimmen met mijn kniptang.
Hetzelfde is van toepassing op de petjesclub met meer aftermarkettoestanden op hun auto dan de dagwaarde van het vehicel. Demonteren dat spul en wel terplekke.
Nog eentje? De heren Scania V8 rijders met de uitlaat open, dan brult hij zo lekker, leveren nog steeds braaf hun kentekenbewijs deel 1 in en mogen of herkeuren of de technische voorziening waarmee de uitlaat zo lekker open gezet kan worden verwijderen.
Wat nou, wij doen niks. ('T is ook nooit goed

)
Geplaatst: 20.02.2011 - 21:01
door joeri1974
Oceanracer schreef:Maar ook bij Opel werkt het achterlicht niet zonder stads- of dimlicht.
Bij een Opel werkt wel vaker iets niet... :evil:
Geplaatst: 20.02.2011 - 21:33
door diesel01
Jers3n schreef:toppertje schreef:wim de jong schreef:Ik zit dit allemaal met verbazing te lezen, dat er steeds maar over die kleine dagrijlampjes gepraat wordt. En dat de politie heel zenuwachtig wordt bij diverse lampjes die aan zijn aan de voorkant, vooral extra lampjes.
Waarom hoor je nooit wat over al die kermisverlichting voorop bij vrachtautoos? Soms gele lampjes, rond de hele cabine, voorop/bovenop soms 4 grote verstralers brandend op 20% (kleine pitjes erin) De hele voorkant volgehangen met gele kleine lampjes, en soms de reclamezuil van de naam van de zaak groot voorop-bovenop de cabine?
Daar hoor je nooit iemand (lees: politie) over vallen.
Mag dat wel, dan?
En kleine lampjes, onder een personenauto, wordt uitgebreid bekeken, en moeten aan allerlei (soms onduidelijke) regeltjes voldoen.
Daar zet men een schakelaar tussen die de lampen met 1 druk op de knop van het grootlicht afhaalt.
Voor de APK mag het er wel opzitten maar het mag niet branden.
Ik ben nog nooit een truck tegen gekomen die zijn hele batterij aan verstralers aanhad met tegemoet komend verkeer.
raar he,dat er op een Volvo(personenauto)forum nooit over de verlichting
van vrachtauto,s word gesproken.
misschien moet je voor vrachtauto,s op het vrachtauto-forum zijn?
http://www.chauffeursforum.nl/forum.php
en ik kan je melden dat de politie daar dus WEL over valt
dus hoe jij aan je info komt is mij een raadsel.
En zo'n hele kerstboom op een vrachtwagen is ook 'APK afkeur'. Wat overigens regelmatig ondervangen wordt door verwijderen voor, en weer monteren na de APK-keuring. risico op boete is voor eigenaar/chauffeur.
Wellicht voor de dagrijverlichting ook een optie.
Geplaatst: 20.02.2011 - 21:34
door blastaway
Sow, ik heb wat losgemaakt hier geloof ik

Goede discussies zijn gezond zeg ik maar.
Even nog een opmerking van mijn kant: In Scandinavië zijn de Audi's en VW's wel met DRL icm achterlicht uitgerust. Dit kan gewoon aangezet worden met VAGcom of door de dealer. In de Scandinavische landen is het verplicht zoals iedereen weet met lampen te rijden en met de DRL's mag ook icm de achterlichten.