Eindelijk eens een groene auto die er gewoon heel mooi uitziet
de V70/135 doet het nu 4 jaar, reken ergens volgend jaar op een minor facelift, een Volvo gaat qua lifecycle doorgaans wel wat langer mee dan een ander merkNielsV70 schreef:was dit concept trouwens niet gepland voor de V70 ? is het nog te verwachten in de V70 of moeten uit de keuze voor de V60 lezen dat de huidige V70 nog een face liftje krijgt maar nog maar een paar jaar te leven heeft ?
Ik behoor tot de doelgroep die zo'n wagen wel ziet zitten.casper schreef:En waarom niet?945i schreef:Ik zie meer in een 1.4T Hybrid voor de C30........Of de opvolger daarvan.
Deze gaat het verschil niet maken.
Markten vragen om ruime wagens die ook milieuvriendelijk zijn. De C30 is veel te klein en haalt niet het gebruiksgemak van bijvoorbeeld een VW Golf.
Als Volvo met deze V60 zijn concurrenten wat kan voor blijven, wordtdit een groot succes op voorwaarde dat de auto betaalbaar blijft.
Alsof olie niet moet opgepompt worden, niet vervoerd wordt en geen energie verbruikt wordt om deze te rafineren, om nadien weer vervoerd te worden naar de pomp.NielsV70 schreef:Eigenlijk is de opgave van de CO2 uitstoot natuurlijk grote onzin. Natuurlijk stoot een electrisch aangedreven auto zelf niets uit. De electriciteits centrale doet dat wel. Wanneer je vervolgens de productie rendementen, en transportverliezen bekijkt dan zal het niet veel uitmaken of je de fossiele brandstof in een centrale verstookt of in een efficiënte auto.
Helaas hebben grote e centrales een heel beperkt rendement. afhankelijk van de brandstof tussen de 35 - 55 %. De rest wordt als laagwaardige warmte weggekoeld. Kleinere warmtekracht centrales waar e wordt geproduceerd op een fabriek die tevens de warmte kan gebruiken hebben totaal rendementen die boven de 90 % liggen. Wanneer we alle CO2 van een centrale zouden moeten binden of opslaan is de electriciteit onbetaalbaar.jds schreef:Ik zeg niet dat alle electriciteit CO2 arm geproduceerd wordt, maar in theorie is het mogelijk om dit CO2 arm te produceren dit in tegenstelling tot de raffinage van olie. Enkel de fabrikage van het materiaal produceert dan CO2, maar elke productie van materiaal creert CO2. Ik denk wel dat de CO2 productie van één enkele grote basisproducent wel beter(kostenefficienter) kan beheerst/geneutraliseerd worden dan de productie van duizenden aparte kleinere bronnen.
helemaal mee eens.NielsV70 schreef:Eigenlijk is de opgave van de CO2 uitstoot natuurlijk grote onzin. Natuurlijk stoot een electrisch aangedreven auto zelf niets uit. De electriciteits centrale doet dat wel. Wanneer je vervolgens de productie rendementen, en transportverliezen bekijkt dan zal het niet veel uitmaken of je de fossiele brandstof in een centrale verstookt of in een efficiënte auto.