Heb nu 10 000km op mijn s60 D3, gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer isi 7,3L
Haal minstens 50% van de tijd alles uit de motor dus is in vergelijking met de eco rijders hier is het verschil best te doen.
D3 handschakeling na 1200 snelweg kilometers, Njord 17 inch, gemiddeld 5,8 L
Zal sterk afhangen van de software versie van het motor management die is uitgeleverd met de auto en van je rechtervoet natuurlijk.
De V70 D3 van mn vader geeft over de eerste 10.000km een gemiddeld boardcomputerverbruik aan van 6,1l/100km.
Auto valt bij gelijk gebruik beduidend zuiniger uit dan de '08 2,4d 163pk die hij hiervoor had (7,0l /100km over 190.000km)
Daarvoor reed hij een a6 2,0tdi 140 pk, die 6,4l op 100km aangaf over 210.000km. Dus overschat de zuinigheid van de audidiesels niet. Qua betrouwbaarheid en after sales ook hun prijs onwaardig, maar dat is een persoonlijke mening/ervaring.
Volvo s60 MY'07 2.4d 163pk Edition II Communication line 180k Volvo s60 MY'05 2.4d 200pk (Fasttech)Edition 297k
Na 8000km met de V60 D3 handgeschakelt (Njord velgen) zit ik op 7,4L volgens de boordcomputer.
Ik denk dat mijn rijstijl in dit geval te vergelijken valt met Rylix. Daarbij zitten vele km op Duitse snelwegen waar de snelheid een laag verbruik niet echt helpt.
In hoeverre wijkt de verbruiksmeting via de boordcomputer (what's in a name) af van het werkelijke verbruik? of met andere woorden hoe betrouwbaar is deze verbruiksindicatie?
Ik heb sinds een week een D3 automaat en zit na 600km op 8.3l/100km gemiddeld. Mijn vorige (BMW ook 2 liter maar manueel) zat na 100.000km (en zéér vlotte rijstijl, sommigen noemen het racen) op 6.6 liter.
In de V70 N maakt geartronic vs manueel zo maar 2 km/ltr uit... ik rij nu gemiddeld 1 op 16 en was met een geartronic niet boven de 1 op 14 uitgekomen.
Verder kun je het verbuik pas echt betrouwbaar meten nadat de auto fatsoenlijk is ingereden en middels het bijhouden van getankte hoeveelheden v.s. gereden km's. Boordcomputers zijn niet betrouwbaar!
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...
Nu na 2000 km geeft BC aan 5.9 ltr/100km. Als ik liters door getankte km's deel kom ik op 1:16,2 uit. Waarbij na de eerste tankbeurt moeilijk wat te zeggen valt. want hoe vol was de tank toen? Ik tank meestal helemaal tot bijna aan de vulopening door. Denk dat bij aflevering dat niet gebeurd.
Dat gaat trouwens wel goed dat tanken, slang erin en als de pomp stopt zit de tank helemaal vol kan er niets meer bij.
Nu op de zomerbanden trouwens 14% zuiniger.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
idd, verbruik kan maar deftig bekeken worden als ie goed is ingereden, na een grote 10000KM, en steeds aantal liters aan de pomp met de gereden kilometers bekijken, niet de boordcomputer !!
ik zit nu gemiddeld aan 8L/100 km met mijn XC60 D3 geartronic !!
Onze V60 D3 GT (gekocht met 5000 km) loopt als de brandweer. Heb helemaal geen last van slecht trekken onder de 1500, en het verbruik is ca. 1 op 15 met gecombineerde wegen. Loopt zuiniger als de vorige wagen, V70 2.4D (ook 163 PK, handbak). en trekt beduidend sneller op, en stuurt strakker. Ik ben nog geen echte minpunten tegengekomen... behalve dan dat ik wat ruimte kwijt ben...
Bijna 12000 km op de teller en gemiddeld verbruik staat nu op 6.7 op 100km..
Doe ongeveer een 970 a 1000km met volle tank..
Nog steeds tevreden en nog geen enkele mankementen aan gehad
Volvo S60 D3 Summum Ember Black, security pack, motion pack, driver support pack, donker getinte ruiten, kofferspoiler, Njord 17 alu velgen ..
Rij nu 2 weken in mijn V60 en de eerste 3000 km zit erop. Gemiddeld verbruik is geleidelijk aan teruggelopen naar een mooie 5.9 op 100 km. Of hij nog verder zakt betwjfel ik. Ik ben toch wel een redelijk sportieve rijder maar rij vrij veel 100 km wegen en snelweg.
Nog geen problemen anders dan dat hij van mijn usb-harddisk slechts 1/3e van de mp3-tracks inleest.
Verder super auto.
Volvo S60 (2001) 2.4 LPG (100 L) Goudkleurig
Mercedes C200 CDI Sportcoupe, Zwart
Ford Mondeo, 2,2 CDTI Sportspack, Wit
V60 D3 Kinetic Cosmic White
V60 D3 Summum, Black sapphire metalic, geartronic, vol leer, xenon meedraaiend, business pack pro, schuifdak, silver skidplate, 18 inch velgen diamond cut dark grey. Zakelijk: V60 D6 PIH, Passion red, 's winters op Fortuna 18" zwart, 's zomers op Titania 18". Bijna alle opties. Prive: XC70 3.2 Summum
Met inmiddels ruim 4200 km staat ie op 5.8 liter per 100 km.
Van de week gaf hij na het tanken zelfs aan dat ik een actieradius had van 1580 km (duurde niet al te lang).
Na 15000 km nog steeds op 7,3 l/ 100km.
Toen ik onlangs van Kopenhagen terugkwam 's avonds laat was het gemiddelde wel tot 8,3 l/100km opgelopen. Maw, als je de pas erin houdt (daar waar het kan en mag dan toch) dan loopt het verbruik al snel op. Mijn mijn vorige (passat) was het effect van hogere snelheid op het verbuik toch wel wat minder. (maar die reed dan ook verre van zo leuk natuurlijk).
Kan ook wel zeggen dat ie zelfs met langere ritten aan hogere snelheden onvermoeiend blijft rijden en lekker strak op de baan ligt.