Na het reinigen van het gasklephuis nu verhoogd toerental.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Dus als ik de ETM laat voorzien van contactloze sensoren en de oude software erin laat zitten, dan is de update niet nodig?

Overigens ik was net vol bewondering de topic "Mijn 2004 V70 2.4 140pk (nu 170 pk)" van Misha aan het lezen. Deze V70 uit 2004 met nog geribbeld glas heeft een Bosch ETM!
Misha schreef: naar de ETM. Godzijdank geen Magneti Maralli. Deze was ook erg goor, en is vakkundig schoongespoeld:
Afbeelding
Afbeelding
Waarom worden de oude Magneti Marelli niet gewoon vervangen door de Bosch uitvoeringen. Ten slotte gaat het om de zelfde 140 pk motor.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1422
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Waarschijnlijk snapt het motormanagement dat niet, er moet dan ineens een ander apparaat worden aangestuurd. Een motor en het management kan er van buiten wel hetzelfde uit zien, er kan totaal andere software in draaien.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Als er een software update voor de slecht lopende magneti marelli is, waarom dan geen voor de bosch, eventueel met een verloop stekker.

Het zal wel weer met te hoge kosten te maken hebben.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Een beetje Italiaans temperament is soms beter dan Deutsche Gründlichkeit. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Hehe, doe mij maar het laatste! :)
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
buikijn
3rd Gear member
Berichten: 288
Lid geworden op: 12.07.2009 - 16:35

Als je aan de ETM gaat werken (zeker met de stekkers los te halen) zou ik de accu wel los halen.

Maar je merkt in ieder geval een duidelijke verbetering tav voor de reiniging?

Ik wil eerdaags ook de ETM schoon maken en de carterventilatie aanpakken, alleen ben ik minder dapper dan jij, ik wacht op ~20 graden.. :)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ik vind dat de motor nu weer stukken beter loopt dan voorheen. Dus ja, het is zeker een verbetering. Ik had geen zin om te wachten op mooi weer, maar heb wel de beschikking over een riante schuur, dat scheelt wel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Carterventilatie heb ik geen verstand van. Heb ik die wel? Is dat niet iets met de EGR-klep? Volgens mij zit die bij mij namelijk al dicht.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
janpie
5th Gear member
Berichten: 1309
Lid geworden op: 28.01.2007 - 18:12
Locatie: Grunn (1307km ten ZW.van Stockholm)

Carterventilatie zit onder de INlaatspruitstuk.
Is een leuk sleutelwerk ''heb het namelijk al eens gedaan met mijn vorige V70 Classic'' Je inlaatspruitstuk moet er af en de injectoren los en de helemikmak om er bij te kunnen. en de nodige rubbers.
als Carterventilatie verstopt zit verbruikt ie ook olie. en dan ook veel olie 1 liter op de 2500 km. Dus er zijn dus nog wel andere alternatieven zoals olie toevoegingen om het probleem optelossen. Neus eens op de 850 Forum om het uit te vogelen
V70 2.5T 209 pk 2007 175000

V70 2.4 140 pk 2001 310000 exit

V70 classic '97 2.5T AWD 290000 exit

jan
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Klinkt als veel werk, waar ik geen zin in heb. :D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Inmiddels heb ik mij klep laten reviseren bij.. jawel ACtronics.
Na inbouw en volvo software update een verhoogd stationair toerental. Ook na een week en na rit op en neer van Utrecht naar Eindhoven. Gasklep binnenkort weer terug naar ACtronics om stationair toerental aan te passen.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Hier nog steeds een perfect functionerend gasklephuis.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Hoeveel km heb je inmiddels? Uit werlk jaar is die van jou?
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Km-stand is nu ca 305.000 en hij is van 01-2002. De nieuwe ETM is van 2006 of 2007 en de km-stand was toen om en nabij de 2 ton.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

capslock schreef:Inmiddels heb ik mij klep laten reviseren bij.. jawel ACtronics.
Na inbouw en volvo software update een verhoogd stationair toerental. Ook na een week en na rit op en neer van Utrecht naar Eindhoven. Gasklep binnenkort weer terug naar ACtronics om stationair toerental aan te passen.
Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben.... :P
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Tja ik dacht een kapotte stekker valt altijd wel te maken... :D

Nee de reden dat ik hem heb laten reviseren bij ACtronics zijn de contactloze hoeksensoren. Als ik een orginele volvo neem dan ben ik ten eerste het dubbele aan geld kwijt en ten tweede kan ik na 250.000 weer een nieuwe kopen. Ik hoop dat deze contactloze sensoren het langer uithouden.
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Hoop doet leven. :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

Dat van die contactloze hoeksensoren begrijp ik heel goed.
Ik had op een gegeven moment het idee dat het bij de mijne niet wilde omdat het een BiFuel was.
Dit zou niet kunnen/mogen, maar na een 3e poging toch maar voor een originele gegaan en toen was het goed.
Nieuwsgierig of het gaat lukken. Houd ons op de hoogte.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Vreemd, gasklep bifuel = gasklep benzine toch!?

Uiteraard, ik hou jullie zeker op de hoogte!

0X
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Gast

capslock schreef:Vreemd, gasklep bifuel = gasklep benzine toch!?
Volgens mij wordt er toch iets andere software geladen.
Ik was erbij toen de software er op kwam en daar stond toch echt BiFuel.

Misschien handig om dat nog even te vragen?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”