een openluchtfilter(blaf_blaf :car10: ) en regenpijp uitlaat geeft nog meer het idee dat je harder gaat :propellerhead:
Ervaring delen, 2.4 gekieteld
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
Bij Rica zullen ze aangeven dat het weinig nut heeft naar 188pk tunen, qua koppel schiet het zonder turbo echt niet op dus aanpassen van de remmen is even zonde als de tuning.
een openluchtfilter(blaf_blaf :car10: ) en regenpijp uitlaat geeft nog meer het idee dat je harder gaat :propellerhead:

een openluchtfilter(blaf_blaf :car10: ) en regenpijp uitlaat geeft nog meer het idee dat je harder gaat :propellerhead:
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Over het algemeen zijn de reacties van mensen met GT overtuigd positiever dan mensen met een handbak. Dat is iets dat me wel is opgevallen de afgelopen jaren.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Er was eens een 170pk motor (B5254S), 20 kleppen, 2,5 liter. Daar heeft Volvo 10 kleppen uit gehaald, waardoor de B5252S ontstond met 144 pk, aangezien er blijkbaar vraag was naar een motor met minder pk.derre schreef:wow 180 pk 40 pk erbij ... sorry maar ik vind het moeilijk te geloven zonder een rollerbank uitdraai gezien te hebben , en dan wel 1 van een ander bedrijf he
Na een aantal jaren zijn de 5 cilinders gemoderniseerd (RN motoren). Dus was er een nieuwe motor, de B5244S, 170pk, 20 kleppen. Aangezien sommige mensen dat toch teveel pks vonden heeft Volvo ook een 140pk versie gemaakt. Deze RN motoren zijn voorzien van een elektronische gasklep waardoor het veel goedkopere is om iets in software te doen waardoor deze gasklep automagisch boven de 4500 rpm niet meer 100% open staat, dan er 10 kleppen uit te halen en Volvo 2 verschillende motoren op voorraad moet houden. Door de gasklep eerder dicht te doen levert dezelfde motor ineens maar 140 pk, bij 4500 rpm. Het is dus een koud kunstje om de software weer zo aan te passen dat de gasklep gewoon open staat, waardoor de motor weer zijn oorspronkelijke 170pk levert. Een tuner hoeft er dan nog maar ergens 10pk bij te vinden in plaats van de 40 die jij denkt.
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Mooie uitleg.
Het aanbieden van dezelfde motor in meerdere vermogens gebeurt trouwens bij meerdere bedrijven.
Wat dacht je van een Audi A4 1.8tfsi (idd turbo) waar je van 120pk naar 211pk kunt gaan na tuning.
Bij NA motoren zie je het minder maar het komt voor.
Het aanbieden van dezelfde motor in meerdere vermogens gebeurt trouwens bij meerdere bedrijven.
Wat dacht je van een Audi A4 1.8tfsi (idd turbo) waar je van 120pk naar 211pk kunt gaan na tuning.
Bij NA motoren zie je het minder maar het komt voor.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 11.04.2010 - 14:56
En de internals van al die 1.8T motoren zijn ook niet gelijk... Wordt nog wel eens over het hoofd gezien.
Mijn project:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
- snrbcb
- 2nd Gear member
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 18.03.2011 - 19:10
- Locatie: Ronald Spijkenisse
Ik heb bij RICA ook de begrenzer( zo noemen we het maar!) eraf laten halen, waardoor dus +/- 40pk winst.
Auto trekt zeker feller door, dus daar zit de winst , maar in de bergen ( zeker met sleurhut) geen verbetering gemerkt omdat het koppel nauwelijks verandert is bij +/-2400tpm.
Hij zakte nog net zo snel terug...... dus terug naar 4 of 3.
Het verbruik op snelweg lijkt wel lager sindsdien.
conclusie: stoplichtsprintjes gaan beter, maar daar zijn andere motoren voor, de rest maakt niet zo veel uit.
Auto trekt zeker feller door, dus daar zit de winst , maar in de bergen ( zeker met sleurhut) geen verbetering gemerkt omdat het koppel nauwelijks verandert is bij +/-2400tpm.
Hij zakte nog net zo snel terug...... dus terug naar 4 of 3.
Het verbruik op snelweg lijkt wel lager sindsdien.
conclusie: stoplichtsprintjes gaan beter, maar daar zijn andere motoren voor, de rest maakt niet zo veel uit.
XC90 T8 Recharge, crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en massage.
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en ventilatie in de stoelen.
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)
XC90 2.0T8 R-design , crystalwhite, 22" , B&W, four-C, en ventilatie in de stoelen.
XC60 2.0T R-design , Icewhite, premium, sub, Cratus20".(RICA stage 2 265pk/399Nm.)
V70 2.4 II Sapph.zwart ( RICA 180HP)