Pagina 2 van 6
Geplaatst: 03.03.2011 - 20:48
door V480-S60
Mijn auto's zijn respectievelijk 16 en 6 jaar oud. De ene heeft 161.000 op de teller de andere heeft inmiddels 206.000 op de teller.
Ze gaan allebei gewoon naar de Dealer! Een specialist in de buurt is gespecialiseerd in de oudere types. Of heeft geen verstand van de elektronica in de 480.
En daarbij komt wat Ben zegt. Via de dealer hoef ik geen lid meer te zijn van de Wegenwacht of welke andere service dan ook.
Geplaatst: 03.03.2011 - 21:12
door toppertje
er zijn ook Volvo specialisten die gewoon orginele Volvo onderdelen
gebruiken,hier speelt vaak alleen het uurtarief een rol.
ook zijn er Specialisten,die het woord Volvo niet waardig zijn.
vandaag de dag mag elke garagist zich schijnbaar graag "specialist" noemen.
als je om wat voor reden dan ook niet graag meer naar de dealer gaat,kijk
dan niet alleen naar een Volvo "specialist",maar ga naar een garage die
een luisterend oor heeft,en met je meedenkt.
ik denk dat je daar meer mee geholpen bent.
ik zoek altijd een garage waar ik een goed gevoel bij heb.
dat kan een dealer zijn,maar evengoed een universeel met verstand van
zaken.
Geplaatst: 04.03.2011 - 12:33
door S40 Momentum
precies, ik zou hem dan wel naar een specialist brengen die enkel originele Volvo onderdelen gebruikt. De meeste Volvo specialisten doen dit ook, tenzij je anders wenst. Sommige kunnen zelfs, als de klant dit wenst, sommige onderdelen tweede hands leveren en monteren wat voor sommige onderdelen helemaal niet uitmaakt of het gebruikt of nieuw is, als het maar functioneert.
Geplaatst: 04.03.2011 - 12:48
door Ramon&Ramon
Veel onderdelen,zoals remmen,wiellagers,koppelingen enz enz,zijn ook orgineel te koop bij de vakhandel.
De merken SKF,Ate,Brembo,Luk enz,zijn orgineel gemonteerde Volvo onderdelen die je bij de vakhandel ook kunt kopen,alleen tegen een andere vriendelijke prijs..
Niet alle imitatie onderdelen zijn dus imitatie,zoals velen hier denken..
Wat betreft de Volvo specialisten,iedereen kan zich tegenwoordig specialist noemen,ook al heb je weinig kennis van het betrokken merk,de voorbeelden zijn er genoeg op het forum te vinden..
De technische kennis van die zogenaamde specialisten laat vaak te wensen over,er is een keer een steekproef gedaan onder die specialisten wat betreft het stellen van de kleppen van een V70,modeljaar 2002 op LPG,de uitkomst was zeer bedroevend,meer als de helft gaf aan dat de kleppen niet gesteld konden worden.Wat dus wel het geval is.
De kennis over de D5 motoren stond ook op een zeer laag pitje.
Al met al,let dus goed op waar je je Volvo brengt,win eerst informatie in..
Geplaatst: 04.03.2011 - 13:22
door t5power
V480-S60 schreef:
En daarbij komt wat Ben zegt. Via de dealer hoef ik geen lid meer te zijn van de Wegenwacht of welke andere service dan ook.
Dat kost maar circa 5 tientjes per jaar? Een verschil dat je na een beurtje meerdere malen kwijt bent bij de dealer

Geplaatst: 04.03.2011 - 13:56
door Ben
Geplaatst: 04.03.2011 - 13:58
door Walter
t5power schreef:V480-S60 schreef:
En daarbij komt wat Ben zegt. Via de dealer hoef ik geen lid meer te zijn van de Wegenwacht of welke andere service dan ook.
Dat kost maar circa 5 tientjes per jaar? Een verschil dat je na een beurtje meerdere malen kwijt bent bij de dealer

5 tientjes?
Wegenwacht Europa Service
Basisprijs per kalenderjaar
Wegenwacht Europa Service € 75,00
met Woonplaats Service + € 20,00
met Vervangende Auto Service Nederland + € 13,00
met Vervangende Auto Service Buitenland + € 18,00
ik kom aan 126 eu
Geplaatst: 04.03.2011 - 13:59
door Walter
Geplaatst: 04.03.2011 - 14:17
door t5power
okok iets duurder, maar niet iedereen heeft vervangende auto serivce NL/buitenland of woonplaats service nodig he.
Geplaatst: 04.03.2011 - 14:27
door Walter
het zit er bij, vergelijken heeft alleen zin als je de gelijke punten pakt
Geplaatst: 04.03.2011 - 14:34
door jan weemering
Elkaar aftroeven heeft geen zin.
wat ik nog wel kwijt wil is het volgende.
er worden 2 gelijke auto's te koop aangeboden.
de ene is dealer onderhouden en de andere heeft stempels van de vakgarage in het service boekje staan.
welke kies je???
Geplaatst: 04.03.2011 - 14:48
door Ben
Geplaatst: 04.03.2011 - 14:53
door diesel01
VolvoMafia schreef:t5power schreef:V480-S60 schreef:
En daarbij komt wat Ben zegt. Via de dealer hoef ik geen lid meer te zijn van de Wegenwacht of welke andere service dan ook.
Dat kost maar circa 5 tientjes per jaar? Een verschil dat je na een beurtje meerdere malen kwijt bent bij de dealer

5 tientjes?
Wegenwacht Europa Service
Basisprijs per kalenderjaar
Wegenwacht Europa Service € 75,00
met Woonplaats Service + € 20,00
met Vervangende Auto Service Nederland + € 13,00
met Vervangende Auto Service Buitenland + € 18,00
ik kom aan 126 eu
Bij mij idem.
Ik ben net vrij van de Anwb.
Ze begonnen zich met politiek te bemoeien.
Vervangende autoservice in het buitenland heb ik verzekerd via de reisverzekering en de rest bij mobiliteitsgarantie van Volvo.
Geplaatst: 04.03.2011 - 15:08
door t5power
VolvoMafia schreef:het zit er bij, vergelijken heeft alleen zin als je de gelijke punten pakt
Voor mij niet, ik betaal liever alleen voor diensten die ik nodig heb. Snap trouwens niet waar de discussie over moet gaan. Dealers hanteren nou eenmaal hogere uurtarieven, is toch bekend dat die (o.a.) daardoor duurder zijn?
Voor mij alleen een bekende volvo-specialist, gewoon even vantevoren uitzoeken.
Geplaatst: 04.03.2011 - 17:52
door V480-S60
Op zich ben ik dat met je eens. Maar als een Volvo specialist binnen de straal die ik hanteer niet de kennis in huis heeft voor mijn D5 motor ben ik toch echt gebonden aan de Dealer. En dat heeft zo zijn voordelen.
Een ouder type is wat makkelijker dan een nieuwer. Echt ik ken een vakman monteur met oudere types maar met de elektronica van de nieuwere types kan ie niet overweg.
Geplaatst: 04.03.2011 - 18:11
door t5power
V480-S60 schreef:Op zich ben ik dat met je eens. Maar als een Volvo specialist binnen de straal die ik hanteer niet de kennis in huis heeft voor mijn D5 motor ben ik toch echt gebonden aan de Dealer. En dat heeft zo zijn voordelen.
Een ouder type is wat makkelijker dan een nieuwer. Echt ik ken een vakman monteur met oudere types maar met de elektronica van de nieuwere types kan ie niet overweg.
Dat is wel weer handig idd. Zo heb ik een FourC error met mijn V70, de specialist die ik bezoek wil het halve onderstel vervangen. Ik zal daarom dit jaar eens bij dealers belletje plegen om te kijken of zij niet e.e.a. kunnen repareren (ipv alles te vervangen).
Geplaatst: 05.03.2011 - 00:07
door Ramon&Ramon
jan weemering schreef:Elkaar aftroeven heeft geen zin.
wat ik nog wel kwijt wil is het volgende.
er worden 2 gelijke auto's te koop aangeboden.
de ene is dealer onderhouden en de andere heeft stempels van de vakgarage in het service boekje staan.
welke kies je???
ook met stempels en naderhand invullen van het service boekje wordt gerommeld..dus dat zegt ook niks..
Geplaatst: 05.03.2011 - 07:06
door S40 Momentum
Ik zou inderdaad ook gaan voor het voertuig die dealeronderhouden is. Ook al staat hij misschien bij een specialist te koop. Op de een of andere manier hebben mensen dus meer vertrouwen in de dealer. Maar in dit vertrouwen gegrond of zit het gewoon tussen de oren?
Kan iemand trouwens wat meer over "Service op Maat" bij de Volvo dealer vertellen? Ben er niet mee bekend
Geplaatst: 05.03.2011 - 08:59
door Ben
S40 Momentum schreef:Kan iemand trouwens wat meer over "Service op Maat" bij de Volvo dealer vertellen? Ben er niet mee bekend
KLIK
Geplaatst: 05.03.2011 - 10:11
door Gait
Een lager uurtarief is natuurlijk alleen voordelig als een specialist het in ongeveer dezelfde tijd kan doen.
Dat service op maat, is dat van Volvo algemeen of een dealer aangelegenheid? Heb het bij de dealer waar ik kom nooit zien staan (furness). Maar toen ik eens in Raalte bij de dealer keek naar een andere auto omdat reparatie van mijn huidige wat gortig werd, boden zij gelijk aan om eens te kijken wat reparatie met gebruikte onderdelen zou kosten. Zij vertelden trouwens ook lagere werkplaatstarieven te hanteren voor oudere modellen.