Geplaatst: 06.03.2011 - 20:53
Ik geloof 205 pk. Maar ik las in de kleine lettertje koppel 450 Nm van 2000 tot 2750 rpm, een zeer klein powerbandje.edraket schreef:Hoeveel PK's zou je nu met de |Polestar tuning moeten hebben?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik geloof 205 pk. Maar ik las in de kleine lettertje koppel 450 Nm van 2000 tot 2750 rpm, een zeer klein powerbandje.edraket schreef:Hoeveel PK's zou je nu met de |Polestar tuning moeten hebben?
Zegt niet zoveel hoor, als het na 2750 toeren zakt tot 420Nm en dat aanhoudt tot 4000 toeren heb je een zeer snelle auto.lemmer schreef:Ik geloof 205 pk. Maar ik las in de kleine lettertje koppel 450 Nm van 2000 tot 2750 rpm, een zeer klein powerbandje.edraket schreef:Hoeveel PK's zou je nu met de |Polestar tuning moeten hebben?
Maar dat is niet wat ik wil, de XC70 is nogal een stuk zwaarder door zijn 4wd systeem en dat merk je.edraket schreef:Zegt niet zoveel hoor, als het na 2750 toeren zakt tot 420Nm en dat aanhoudt tot 4000 toeren heb je een zeer snelle auto.lemmer schreef:Ik geloof 205 pk. Maar ik las in de kleine lettertje koppel 450 Nm van 2000 tot 2750 rpm, een zeer klein powerbandje.edraket schreef:Hoeveel PK's zou je nu met de |Polestar tuning moeten hebben?
De Rica software met 205 pk zakt ook bovenin helemaal in.
Dat is bij de Polestar tuning niet gebeurd?lemmer schreef:Met de Heico tuning was hij veel vlotter, we gaan het zien want hij gaat op de proefbank voor en na het tunen
Nee hoor, gewoon aan de peecee van de volvodealertBen schreef:Dat is bij de Polestar tuning niet gebeurd?lemmer schreef:Met de Heico tuning was hij veel vlotter, we gaan het zien want hij gaat op de proefbank voor en na het tunen
Exact, dat is nu de reden waarom ik nu eerst een testrun doe, voor en na het opnieuw tunen.drowel schreef:Dat is dus waarom hierop ook veel kritiek is... gewoon standaard software inladen in elke auto.
Het gaat ook echt om het vermogen, ondanks dat velen (ook hier!) vaak denken dat het om het koppel gaat. Vermogen levert trekkracht en dus snelheid op. De reden dat de Polestar het denk ik gewoon niet goed doet is omdat het koppel volledig inkakt en er dus ook geen topvermogen aanwezig is.lemmer schreef:Maar dat is niet wat ik wil, de XC70 is nogal een stuk zwaarder door zijn 4wd systeem en dat merk je.edraket schreef:Zegt niet zoveel hoor, als het na 2750 toeren zakt tot 420Nm en dat aanhoudt tot 4000 toeren heb je een zeer snelle auto.lemmer schreef: Ik geloof 205 pk. Maar ik las in de kleine lettertje koppel 450 Nm van 2000 tot 2750 rpm, een zeer klein powerbandje.
De Rica software met 205 pk zakt ook bovenin helemaal in.
Met de Heico tuning was hij veel vlotter, we gaan het zien want hij gaat op de proefbank voor en na het tunen
Ik denk dat de grootste reden is dat er garantie moet worden gegeven door Volvo, en dus geen garantieclaims te krijgen als er iemand niet zo goed met zo een auto omgaat.edraket schreef:Het gaat ook echt om het vermogen, ondanks dat velen (ook hier!) vaak denken dat het om het koppel gaat. Vermogen levert trekkracht en dus snelheid op. De reden dat de Polestar het denk ik gewoon niet goed doet is omdat het koppel volledig inkakt en er dus ook geen topvermogen aanwezig is.lemmer schreef:Maar dat is niet wat ik wil, de XC70 is nogal een stuk zwaarder door zijn 4wd systeem en dat merk je.edraket schreef: Zegt niet zoveel hoor, als het na 2750 toeren zakt tot 420Nm en dat aanhoudt tot 4000 toeren heb je een zeer snelle auto.
De Rica software met 205 pk zakt ook bovenin helemaal in.
Met de Heico tuning was hij veel vlotter, we gaan het zien want hij gaat op de proefbank voor en na het tunen
lemmer schreef: ...........
O ja, koppel is de resultante van vermogen bij een bepaald toerental. Ik geloof dat het zo is;
Koppel Nm= (P (kw) x 9550)/N omw./min.
..............
In de Volvo 850 had ik al zo'n knopje. Gewoon standaard in elke 850.DawnBlueED schreef:Ooit zullen er wel auto,s komen waarbij we gewoon zelf de software kunnen kiezen met een simpele druk op een knop op het dashboard
Wat voor knopje was dat dan?Ben schreef:In de Volvo 850 had ik al zo'n knopje. Gewoon standaard in elke 850.DawnBlueED schreef:Ooit zullen er wel auto,s komen waarbij we gewoon zelf de software kunnen kiezen met een simpele druk op een knop op het dashboard
Ah die had invloed op het karakter van de automaat? lang doortrekken/snel opschakelen?Ben schreef:sport / economic
Mee eens, maar je krijgt er in dit geval wel lamme vingers vanBen schreef:
@Edraket
Herhaling is de kracht van de mededeling.