Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:02
door Gast
Netjes hoor.
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:02
door Welles
Heel netjes! (veel netter dan je zou verwachten van "plakspul") Zou het ook een beetje slijtvast zijn?
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:13
door blastaway
Hebben!
Geplaatst: 13.04.2011 - 19:53
door ivoandriessen
Voor de inmiddels ervaringsdeskundigen onder ons:
jullie hebben neem ik aan expres de schelp zwart gelaten. Is dat omdat je dat mooier vindt of omdat het ondoenlijk is om die folie netjes in de schelp te krijgen?
Bij mij zijn ze op de voorportieren enigszins beschadigd en zou dus alles willen beplakken. Zou dat netjes te doen zijn?
Geplaatst: 13.04.2011 - 20:25
door Vliegende Baksteen
Heren, dank u. Ben d'r zelf ook wel gelukkig mee.
Wat ik hiermee uitspaar, gaat naar het in kleur spuiten van de strips aan de buitenkant
Welles schreef:Zou het ook een beetje slijtvast zijn?
Volgens 3M zelf kun je het ook rustig buiten gebruiken in de felle zon, dus ik gok dat dat wel snor zit. Op het forum van de webshop waar we dit spul hebben gekocht, staan ook voorbeelden van carrosseriedelen die met de carbon-versie zijn ingepakt. Zelfs een complete (en ja, over smaak valt te twisten) Ferrari F40. Misschien is het ook wel een aardig idee om de roofrails (behalve de kapjes) in te pakken in brushed alu, zoals de latere Ocean Race uitvoeringen...
ivoandriessen schreef:jullie hebben neem ik aan expres de schelp zwart gelaten. Is dat omdat je dat mooier vindt of omdat het ondoenlijk is om die folie netjes in de schelp te krijgen?
Nee, dat is omdat de originele "R" strips er ook zo uit zien. En de hout-versie trouwens ook. Sterker nog, het zou gemakkelijker zijn om de schelp helemaal te beplakken. Het randje rond de schelp netjes afsnijden is nog het lastigste gedeelte.
Bij mij zijn ze op de voorportieren enigszins beschadigd en zou dus alles willen beplakken. Zou dat netjes te doen zijn?
De ondergrond moet echt perfect glad zijn. Als je heel goed kijkt, zie je in mijn linkervoorportier een deukje in de strip zitten. De kleinste oneffenheid zie je er direkt doorheen. Dus als je deukjes hebt, plamuur die eerst dicht en schuur het glad.
Geplaatst: 13.04.2011 - 21:21
door ivoandriessen
Bedankt voor de tip.
Om het mezelf extra lastig te maken heb ik ook verzonnen om de verticale stijlen in de grill in zwart te gaan doen. De boel is nu gespoten, maar ik word het bijwerken door de steenslag een beetje zat en een gespikkelde grill ziet er ook niet uit. Hoop dat de folie een stuk slagvaster zal zijn. Daar ze complete auto's met dit spul inpakken zal dat wel goed zitten denk ik.
Geplaatst: 13.04.2011 - 21:43
door Vliegende Baksteen
Is dat de originele grill? Die spijlen zitten best dicht op elkaar; lijkt me lastig om daar folie omheen te vouwen.
Geplaatst: 14.04.2011 - 11:22
door ivoandriessen
Is inderdaad de originele, ben ook benieuwd of het gaat werken.
Geplaatst: 14.04.2011 - 11:26
door S60 170pk Lpi
Dat ziet er strak uit Vliegende Baksteen. Toppie! :thumbup:
Wat mij van de week opviel bij de strip op het dashboardkastje is dat er hele kleine luchtblaasjes ontstaan. Ik vermoed dat dit door de zon komt. Als dat zo is vraag ik mij af hoe het dan gaat met een auto die ze hebben ingepakt en in de volle zon zetten. (Misschien moet ik de boel nog eens verwarmen met de fohn en dan glad strijken).
We zullen zien hoe de folie zich van de zomer houdt. Ik houd jullie op de hoogte.
Geplaatst: 20.04.2011 - 14:20
door sju_art
En heren, houd de folie zich nog steeds goed?
Geplaatst: 20.04.2011 - 14:44
door Vliegende Baksteen
sju_art schreef:En heren, houd de folie zich nog steeds goed?
Ja, prima. Zit er nog steeds strak op.
Geplaatst: 22.04.2011 - 07:37
door snowryder
en een vraagje van mij nog.
Hoe dik is de folie? ivm strak tegen elkaar passende delen.
Geplaatst: 22.04.2011 - 11:00
door Vliegende Baksteen
Volgens opgaaf van de fabrikant 0,2159mm. Zeg maar twee keer zo dik als een velletje 80-grams printerpapier.
Geplaatst: 22.04.2011 - 11:37
door Autoshampoo
Maar.... nu weten we nog steeds niet hoe het deurpaneel er af moet.
Kan het met de zoekfunctie niet vinden, iemand een uitleg?
Dan ga ik die folie ook maar eens proberen

!
Geplaatst: 22.04.2011 - 11:58
door Vliegende Baksteen
Lees
dit topic maar eens door. Het eraf halen van de deurpanelen is echt heel simpel. Deksel van de deurgreep eraf wippen, twee torx schroeven eruit draaien, plastic pinnen rondom de rand doordrukken en eruit trekken en klaar. Dan begint het gepruts. Je kunt het jezelf makkelijk maken door de plastic busjes waar de borgringetjes omheen zitten, plat te knijpen. Dan trek je de borgringetjes er zo vanaf. De busjes kun je afzagen zodat ze precies gelijk komen te liggen met het deurpaneel en er van de achterkant parkertjes doorheen draaien. Dat scheelt weer een hoop gepruts.
Geplaatst: 22.04.2011 - 12:01
door S60 170pk Lpi
Bij mij begint de folie op het dashboardkastje steeds meer luchtbelletjes te vertonen. Waarschijnlijk de warmte van de zon?!
Geplaatst: 24.04.2011 - 00:29
door jberg
heb ik ook, in de warmte van de zon laten ook de hoekjes bij de deurklink los, ik zit er nu aan te denken om ze maat te spuiten
Geplaatst: 24.04.2011 - 08:16
door Vliegende Baksteen
Misschien dat de luchtbelletje iets te maken hebben met de ondergrond? Bij mij zit er de hout-look onder het folie. Dat is van zichzelf spiegelglad en ik heb ze ook eerst grondig ontvet met ammonia. Ik heb geen last van blaasjes.
Als het er niet teveel zijn, kun je een blaasje ook voorzichtig doorprikken met een zo dun mogelijke naald en weer plat drukken. Dat werkt bij normale stickers meestal ook goed.
Die hoekjes bij de deurklink lieten bij mij ook een beetje los, omdat het materiaal van zichzelf weer z'n oorspronkelijke worm aanneemt. Dit heb ik opgelost door er een beetje 2-componentenlijm onder te smeren, het hoekje te verwarmen, terugduwen en er een stukje plakband overeen te plakken. Even laten drogen, plakband eraf en het blijft weer netjes zitten.