Volvo Jaarbeurt
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Inspectie van de algehele staat van uw auto
Uitvoeren van de grondige Volvo Veiligheidsconditiecheck op o.a.:
✔ Motorlekkage
✔ Versnellingsbaklekkage
✔ Stuurinrichting en wielophanging
✔ Accu
✔ Steekassen, spoorstangen en rubberhoezen
✔ Brandstofleidingen
✔ Remblokken- schijven, handrem, leidingen
✔ Verlichting
✔ Banden
✔ Servicelampje resetten
✔ Uitlaatsysteem
Olie verversen en oliefliter vervangen
APK (excl. roetmeting of 4-gas test en afmeldkosten)
Eén jaar Volvo Assistance, wegenhulp in Europa
Uitvoeren van de grondige Volvo Veiligheidsconditiecheck op o.a.:
✔ Motorlekkage
✔ Versnellingsbaklekkage
✔ Accu
✔ Steekassen, spoorstangen en rubberhoezen
✔ Brandstofleidingen
✔ Remblokken- schijven, handrem, leidingen
✔ Verlichting
✔ Banden
✔ Servicelampje resetten
✔ Uitlaatsysteem
Olie verversen en oliefliter vervangen
APK (excl. roetmeting of 4-gas test en afmeldkosten)
Eén jaar Volvo Assistance, wegenhulp in Europa
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 8th Gear member
Dat staat in de link aangegeven idd.
Valt mij nu pas op dat iig. er nog weer kosten bijkomen voor de uitlaatgastesten...
Dus ook al is de auto helemaal goed, ga je niet weg voor die 229,-
Valt mij nu pas op dat iig. er nog weer kosten bijkomen voor de uitlaatgastesten...
Dus ook al is de auto helemaal goed, ga je niet weg voor die 229,-
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Goed, laten we deze discussie besluiten met de vaststelling dat er mensen zijn die de prijs acceptabel vinden en dat anderen het te duur vinden en dat niemand verplicht is van deze aanbieding gebruik te maken.
-
- 5th Gear member
VolvoMafia schreef:dat klopt niet helemaal Bart, de auto wordt ook gecontroleerd op de essentiële onderdelen. Dus een uitgebreidere controle dan alleen de apk.
Heren, met alle respect:ruuds70 schreef:Dan weer, een aankoopkeuring is geen onderhoudsbeurt! Bij het eerste wordt alleen geconstateerd terwijl bij een onderhoudsbeurt ook dingen worden vervangen (olie, oliefilter bijvoorbeeld?) en afgesteld.
VolvoMafia jij wilt mij wijs maken dat een jaarbeurt meer uitgebreider wordt uigevoerd dan een APK?! Dat lijkt me onwijs stug. Hoewel een APK een 'momentopname' is, weet ik toch zeker (en hoop ik ook) dat daarbij ook de essentiele zaken gecontroleerd worden. Niet meer of minder dan bij een APK.
Ruuds70 bij een aankoopkeuring / apk worden heus wel alle essentiele componenten gecontroleerd. Met deze jaarbeurt wordt precies hetzelfde gedaan. Ik citeer;
Inspectie van de algehele staat van uw auto
Uitvoeren vande grondige Volvo Veiligheidsconditiecheck op o.a.:
✔ Motorlekkage
✔ Versnellingsbaklekkage
✔ Accu
Bij de jaarbeurt á 230 word dus hetzelfde gecontroleerd als met een APK. Ik zie ook nergens, dat in geval van gebreken (welke bij een APK ook geconstateerd worden) het component zonder (!) meerprijs word hersteld / afgesteld / vervangen. Ik durf ook wel te beweren dat dit niet gaat gebeuren voor dit bedrag.
Terug naar mijn punt; vind het dus absurd duur dit. Een beurt (wisserbladen, dieselfilter, interieurfilter, luchtfilter, oliefilter en olie + controle + apk + roetmeting + afmelden is +/- 400) is dus naar verhouding goedkoper!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Goh, ik dacht toch echt dat we deze discussie hadden afgesloten.
We vallen in herhaling heren.
Als jullie nou met nieuwe argumenten komen .....
We vallen in herhaling heren.
Als jullie nou met nieuwe argumenten komen .....
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volgens mij zijn die ook al langsgekomen.
-
- 5th Gear member
Gekke toonzetting,
@945i
@Bart Giessen
Het klopt, jullie hebben gelijk, het is absurd duur.
Een jaarbeurt zal wel niet meer zijn als een apk of aankoopkeuring, ik ging ervan uit dat hierbij ook de gewone zaken die bij een beurt horen worden uitgevoerd.
Wat stom van mij! Mijn waardige excuses.
@945i
@Bart Giessen
Het klopt, jullie hebben gelijk, het is absurd duur.
Een jaarbeurt zal wel niet meer zijn als een apk of aankoopkeuring, ik ging ervan uit dat hierbij ook de gewone zaken die bij een beurt horen worden uitgevoerd.
Wat stom van mij! Mijn waardige excuses.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
- Okke
- 4th Gear member
Ik ging daar ook van uit.
Een jaarbeurt is bij mij de beurt die er het eerst aan zit te komen, maar als dat dus een "grote" beurt is komen alle kosten er dus nog bij (ook uren denk ik dan...). Mag het dan eigenlijk wel een jaarbeurt heten...of is hier sprake van enige misleiding?
Een jaarbeurt is bij mij de beurt die er het eerst aan zit te komen, maar als dat dus een "grote" beurt is komen alle kosten er dus nog bij (ook uren denk ik dan...). Mag het dan eigenlijk wel een jaarbeurt heten...of is hier sprake van enige misleiding?
V40
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik ben blij dat er hier mensen zijn die precies weten hoe het zit <cynische modus uit>
Gelukkig is alles zwart of wit en zijn er geen tussenwegen. Als je die duidt, dan zijn ze er niet
Gelukkig is alles zwart of wit en zijn er geen tussenwegen. Als je die duidt, dan zijn ze er niet
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 8th Gear member
Vertel dan eens, is dit een jaarbeurt in de zin dat zo'n beurt per jaar voldoende is...?
Kost hij echt 229 euro of komt er meer bij?
Worden remmen gedaan (wielen eraf en schoongemaakt) voor dat geld?
Staat van het luchtfilter gekeken?
Kost hij echt 229 euro of komt er meer bij?
Worden remmen gedaan (wielen eraf en schoongemaakt) voor dat geld?
Staat van het luchtfilter gekeken?
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Vertel dan eens, is dit een jaarbeurt in de zin dat zo'n beurt per jaar voldoende is...? >> in mijn optiek kan dat voldoende zijn, zeker als je weinig rijdt.
Kost hij echt 229 euro of komt er meer bij? >> alles ok is komt er niets bij. En wat er niet oke is, volgt prijsopgave, is aan de klant om te bepalen of dat gedaan mag worden en door wie.
Worden remmen gedaan (wielen eraf en schoongemaakt) voor dat geld? >> staat van de remmen worden bekeken, dat kan alleen door de wielen eraf te halen. Als het goed is de boel even schoon te krabbelen kan ik me voorstellen dat het als service geregeld wordt, ik weet niet zeker of dat zo specifiek is vast gelegd.
Staat van het luchtfilter gekeken? >> ja.
Ook wordt er naar de onderhoudshistorie gekeken. Maar dan weer, geen verrassingen want alles gebeurd in overleg met de klant. Mag er vanuit gaan dat dat altijd gebeurd bij meerwerk, ongeacht wat voor beurt het is. En ga bv eens naar een Kwikfit, die lijken wel meesters in het verzinnen van meerwerk. Een goedkope bandenprijs valt vaak tegen door alle extra's als balanceren, monteren en tillen die berekend worden
Kost hij echt 229 euro of komt er meer bij? >> alles ok is komt er niets bij. En wat er niet oke is, volgt prijsopgave, is aan de klant om te bepalen of dat gedaan mag worden en door wie.
Worden remmen gedaan (wielen eraf en schoongemaakt) voor dat geld? >> staat van de remmen worden bekeken, dat kan alleen door de wielen eraf te halen. Als het goed is de boel even schoon te krabbelen kan ik me voorstellen dat het als service geregeld wordt, ik weet niet zeker of dat zo specifiek is vast gelegd.
Staat van het luchtfilter gekeken? >> ja.
Ook wordt er naar de onderhoudshistorie gekeken. Maar dan weer, geen verrassingen want alles gebeurd in overleg met de klant. Mag er vanuit gaan dat dat altijd gebeurd bij meerwerk, ongeacht wat voor beurt het is. En ga bv eens naar een Kwikfit, die lijken wel meesters in het verzinnen van meerwerk. Een goedkope bandenprijs valt vaak tegen door alle extra's als balanceren, monteren en tillen die berekend worden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- 8th Gear member
Ja oke, dat snap ik, als er iets mis is moet dat vervangen worden, komt erbij..
In mijn optiek is alleen die beurt niet voldoende maar oké, als Volvo zegt dat het kan...
Over die kosten staat er toch iets anders in de kleine letters... Afmeldkosten en een uitlaatgastest komen erbij.. Hoeveel is dat bij Volvo?
En Kwikfit hebben we het niet over hier..
In mijn optiek is alleen die beurt niet voldoende maar oké, als Volvo zegt dat het kan...
Over die kosten staat er toch iets anders in de kleine letters... Afmeldkosten en een uitlaatgastest komen erbij.. Hoeveel is dat bij Volvo?
En Kwikfit hebben we het niet over hier..

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Kwikfit was alleen maar even ter illustratie. En die afmeldkosten en 4 gastest/roetmeting zijn volgens mij vastgestelde prijzen. Die eerste sowieso. Maar die kosten komen er in 99% van de gevallen bij, waar je ook komt. Dus zo verwonderen is het niet dat ze apart genoemd worden.
Viergastest 15,25
Afmeldkosten APK-keu 5,04
Prijzen ex btw (op basis van onderhoud aan de S60 van mijn vader afgelopen oktober)
Viergastest 15,25
Afmeldkosten APK-keu 5,04
Prijzen ex btw (op basis van onderhoud aan de S60 van mijn vader afgelopen oktober)
Mijn blog
-
- 5th Gear member
VolvoMafia, je geeft het zelf toch aan man! Het is niks meer of minder dan een APK / aankoopkeuring, alleen absurd duur. Owja, je krijgt er olie bij.
Dat rechtvaardigd alsnog die bizarre prijs niet.
Kreeg deze kaart gister ook van de dealer via de post. Heb 'm gemaild, wat ik hier ook aangestipt heb. Specificeer eens WAT het zo duur maakt / beter maakt dan een APK / aankoopkeuring.
Dat rechtvaardigd alsnog die bizarre prijs niet.
Kreeg deze kaart gister ook van de dealer via de post. Heb 'm gemaild, wat ik hier ook aangestipt heb. Specificeer eens WAT het zo duur maakt / beter maakt dan een APK / aankoopkeuring.