Pagina 2 van 2

Geplaatst: 18.03.2011 - 10:15
door Thijs
Nou, dan weet je dat het afgeraden gaat worden :roll:

Ik zelf ben er erg blij mee. En als je de techniek met gevoel blijft behandelen zal het met de overmatige slijtage wel meevallen. Vooral de souplesse van het afgegeven vermogen in de laagste toeren vindt ik na tuning een hele verbetering.

Geplaatst: 18.03.2011 - 10:40
door Fulaks
Heb mijn 2.4D van 163 PK laten tunen met de BSR-software & PCC naar 220 PK. Helemaal tevreden mee, en na drie jaar nog geen centje pijn. Ik rij "normaal", de extra power is soms leuk en soms veilig om te hebben, het verbruik is niet beïnvloed. De soepelheid en de hernemingen in de hogere versnellingen zijn voelbaar toegenomen.

Geplaatst: 18.03.2011 - 20:30
door bart simpson
de paar klanten die een polestar upgrade hebben laten doen zijn zeer tevreden

Geplaatst: 18.03.2011 - 20:33
door wtr_s60
bart simpson schreef:de paar klanten die een polestar upgrade hebben laten doen zijn zeer tevreden
Behalve lemmer dan ? ;) Die nu eindelijk wél een échte tuning heeft zitten ?

Geplaatst: 18.03.2011 - 20:37
door bart simpson
Die zou op enig moment tegen een garantieprobleempje op kunnen gaan lopen, maar dat is een keuze

Geplaatst: 18.03.2011 - 20:39
door wtr_s60
bart simpson schreef:Die zou op enig moment tegen een garantieprobleempje op kunnen gaan lopen, maar dat is een keuze
Als de wagen nog in fabrieksgarantie is, heb je zeker een punt moet ik je toegeven. In 't ergste geval kan je de wagen natuurlijk wel weer origineel flashen, al kunnen ze dit bij sommige ECU's al opsporen (nieuwste BMW's, idem bij de EDC17 van Volvo)

Geplaatst: 18.03.2011 - 20:49
door bart simpson
Deze zit nog in de fabrieksgarantie.
Veel tuners zetten alles "even terug" als er een probleem is, waarom willen ze zelf toch geen verantwoording dragen voor hun aanpassingen en de gevolgen daarvan?

Geplaatst: 18.03.2011 - 20:56
door wtr_s60
bart simpson schreef:Deze zit nog in de fabrieksgarantie.
Veel tuners zetten alles "even terug" als er een probleem is, waarom willen ze zelf toch geen verantwoording dragen voor hun aanpassingen en de gevolgen daarvan?
Welke gevolgen ?

't Is niet omdat de dealer gaat insinueren dat 't aan de tuning ligt, dat 't daadwerkelijk zo is hé.

Uiteraard zal de dealer tijdens motorschade zonder discussie de fout op een tuning steken, hoe zou je zelf zijn als dealer (oké, tegen wie zeg ik het, jij werkt bij een dealer :P).

Terwijl ik zeg "Hoe zou je zelf zijn als dealer", moet je jezelf ook de vraag stellen "Hoe zou je zelf zijn als tuner", of "Hoe zou je zelf zijn als klant". 't Is maar hoe je 't bekijkt.


Daarbovenop kan je bvb. bij APEC ook motorgarantie nemen tegen een kleine meerprijs indien dat gewenst wordt door de klant.

Indien een wagen op een professionele manier getuned is er niks dat sneller hoeft kapot te gaan dan wanneer de wagen origineel staat, op misschien één ding na, de slijtage van de koppeling kan iets sneller gaan, maar dan nog heeft de bestuurder van de auto het meeste invloed op de levensduur van dit onderdeel..

Geplaatst: 18.03.2011 - 20:58
door bart simpson
minor issues.... een gescheurde kop, een gebroken krukas, een vernielde automaat die met het veel hogere koppel geen raad wist.... en nooit de schuld van een tuner, waarom dan alles als een haas in de originele staat terugbrengen?

Geplaatst: 18.03.2011 - 21:00
door wtr_s60
Als zo'n dingen gebeuren en de aanleiding daarvan is een tuning dan mag die tuner in kwestie zichzelf beginnen afvragen of 'ie wel de juiste job heeft gekozen.

Geplaatst: 18.03.2011 - 21:01
door bart simpson
wtr_s60 schreef:Als zo'n dingen gebeuren en de aanleiding daarvan is een tuning dan mag die tuner in kwestie zichzelf beginnen afvragen of 'ie wel de juiste job heeft gekozen.
zeer mee eens.....

Geplaatst: 19.03.2011 - 09:17
door BlackcurrantV70
Het was niet de bedoeling weer de hele ja/nee discussie over tuning te herbeginnen, ik vroeg me alleen al of er al forumleden met een 6 traps GT en 24D motor getuned zijn en de ervaringen daarmee.

Mijn GT is exact dezelfde als de 185PK D5, dus dat vermogen moet hij zeker aankunnen.

Toen ik gisteren thuis kwam lag er al een brief van de Politie op de mat, geflitst aan 46km/u op een stukje weg van 100m waar je blijkbaar 30 mocht, gelieve 110euro te betalen....

Misschien had het met een getunede versie meer dan 46km/u geweest, ga me er nog maar even over bezinnen....

Geplaatst: 19.03.2011 - 14:07
door wtr_s60
Power is nothing without (self)control ;)

Geplaatst: 19.03.2011 - 22:20
door edraket
Ivo Philips schreef:Het was niet de bedoeling weer de hele ja/nee discussie over tuning te herbeginnen, ik vroeg me alleen al of er al forumleden met een 6 traps GT en 24D motor getuned zijn en de ervaringen daarmee.

Mijn GT is exact dezelfde als de 185PK D5, dus dat vermogen moet hij zeker aankunnen.

Toen ik gisteren thuis kwam lag er al een brief van de Politie op de mat, geflitst aan 46km/u op een stukje weg van 100m waar je blijkbaar 30 mocht, gelieve 110euro te betalen....

Misschien had het met een getunede versie meer dan 46km/u geweest, ga me er nog maar even over bezinnen....
Zo dat was vast niet in Nederland. Hier was je dan vele hondrden euro's kwijt geweest en moest je voor de rechter verschijnen.

Geplaatst: 19.03.2011 - 23:36
door 945i
Voor 16 km/h te hard, nee toch?

Geplaatst: 20.03.2011 - 10:47
door edraket
inderdaad niet goed gelezen, dacht 46 te hard!

Geplaatst: 20.03.2011 - 12:21
door wtr_s60
Voor 46km/h te hard zouden we ons rijbewijs hier ook kwijt zijn hoor :P Zeker als je dat tegenkomt in een 30-zone mag je het ook even mooi gaan uitleggen aan de rechter..