Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.03.2011 - 18:42
door Gast
Ik zou er 1 tussenstap bij maken.
Proberen om er in goed overleg en in goede harmonie met de garage uit te komen.
Scheelt een hoop stress, verhitte gezichten en kosten.
Als dat niet lukt - aansprakelijk stellen etc. (maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je e.e.a. ook voor de rechtbank kunt bewijzen).

Geplaatst: 26.03.2011 - 19:06
door gsx750r
dbosker schreef:Ik zou er 1 tussenstap bij maken.
.......... (maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je e.e.a. ook voor de rechtbank kunt bewijzen).
Een tussenstap zou ik het niet willen noemen, het is de omgekeerde volgorde van hetgeen ik zeg. Maar het is zeker ook een mogelijkheid waarbij de keuze denk ik sterk afhankelijk is van de 'aard van het beestje' én de relatie met de garage.

Je merkt terecht op dat je wel zeker moet zijn van je zaak en dat zal in dit geval ("klein" jaar + 27.000km) niet eenvoudig zijn !

Rob

Geplaatst: 26.03.2011 - 20:37
door Msuidgeest
Waarom schiet die bougie los na 27.000 km en niet vrijwel direct?

Bij direct kan bijna niet anders gesteld worden dat de kosten voor de garage zijn, zeker omdat door hen de bougies zijn vervangen. Nu na een jaar ligt dat dus lastiger.

Ik zou betalen en vragen of ze nog een modelauto hebben voor je kinderen. Die kunnen ze toch niet weigeren.

Andere kant: bij mij hebben ze een rekening ook een keer terug gebracht tot één manuur omdat een bepaalde klus niet goed wilde lukken. Auto stond wel de hele dag op de brug. Ik heb gewoon betaald en als dank nog wat extra in de vrijdagmiddag-pot gedaan.

Geplaatst: 26.03.2011 - 20:37
door dennis sanders
Beste Rob,
over het bewijs kan ik je het volgende melden...de dealer gaf zelf aan dat het onmogelijk is dat een goed geplaatste bougie er op deze manier uit kan knallen. conclusie..de bougie is verkeerd geplaatst. ik weet dat zij de laatste waren die daar aan gezeten hebben. bewijs daarvoor? heb ik niet. maar wel waren ze zo aardig om aan te nemen dat het zo was(gezien mijn geschiedenis). nu heb je in de punten die je noemt gelijk en juridisch sta ik nergens. daarom denk ik dat ik tevreden kan zijn met de oplossing en had ik al aangegeven dat ik netjes ga betalen. mede door deze discussie heb ik er een goed gevoel bij. ook heb ik meer inzicht gekregen over de reparatie zelf en daar ook een goed gevoel bij. iedereen hier weet welke dealer er zit in alkmaar (en beverwijk) en is naar mijn mening een goed bedrijf waar ik zeker zal blijven komen. vr g dennis

Geplaatst: 26.03.2011 - 23:00
door Gast
Gelijk heb je. Overal gaat wel eens iets fout, het gaat er vervolgens om hoe het opgelost wordt, en of je hier een goed gevoel (=vertrouwen) bij hebt.

Geplaatst: 26.03.2011 - 23:35
door Gast
Dat is wel een hele dure helicoil.
50% van de kosten intern? Riekt naar het betalen van het volledige bedrag....
Knutselen met de rekening. :cry:

Geplaatst: 27.03.2011 - 00:10
door gsx750r
dennis sanders schreef:Beste Rob,
over het bewijs kan ik je het volgende melden...de dealer gaf zelf aan dat het onmogelijk is dat een goed geplaatste bougie er op deze manier uit kan knallen. conclusie..de bougie is verkeerd geplaatst. ik weet dat zij de laatste waren die daar aan gezeten hebben. bewijs daarvoor? heb ik niet. maar wel waren ze zo aardig om aan te nemen dat het zo was(gezien mijn geschiedenis). nu heb je in de punten die je noemt gelijk en juridisch sta ik nergens. daarom denk ik dat ik tevreden kan zijn met de oplossing en had ik al aangegeven dat ik netjes ga betalen. mede door deze discussie heb ik er een goed gevoel bij. ook heb ik meer inzicht gekregen over de reparatie zelf en daar ook een goed gevoel bij. iedereen hier weet welke dealer er zit in alkmaar (en beverwijk) en is naar mijn mening een goed bedrijf waar ik zeker zal blijven komen. vr g dennis
Dan kunnen we dus stellen "eind goed, al goed" :P

Hetgeen ik onderstreept heb in het citaat is naar mijn idee het belangrijkste.

- je baalde ongetwijfeld maar bent rustig gebleven, hebt wat meningen gevraagd en op waarde ingeschat.
- je hebt daarna je eigen plan getrokken
- je hebt voor jezelf het gevoel dat de oplossing bevredigend voor je is waardoor het vertrouwen in de dealer niet is beschaamd.

Met mijn verhaal beoogde ik ook niets anders dan er op te wijzen dat je door kalm te blijven in dit soort gevallen het meeste bereikt want meestal heeft 'op hoge poten' ergens binnenlopen een averechts effect !

Maar eenvoudig is dat niet altijd. Ook ik reageer wel eens primair met de meest woeste plannen van 'ik zal eens even dit .....' en 'wat denken ze wel niet' enz. en heb door het opvolgen van wat naar later bleken minder goede adviezen te zijn, het deksel op mijn neus gekregen ! :oops:

"Door schade en schande wijs geworden" noemen ze dat geloof ik :P

Hoe dan ook, weer veel rijplezier met de S60 !

Rob

Geplaatst: 28.03.2011 - 19:28
door dennis sanders
Ok rekening is betaald...wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.
iedereen bedankt voor je mening ofwel input aan dit verhaal.
vr gr dennis sanders