het is zeker een aanrader als je het uitrste maar niet uit de kan wilt hebben.
iets meer vermogen en zeker mer koppel mag geen probleem zijn.
tenslotte rijden er van ieder merk Velen rond mit nieuwe chip !
xc 90 D5 chippen( software aanpassen)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20785
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Klopt, ik heb mij laten vertellen dat sommige dealers, als je je nieuwe VOLVO gechipped wil hebben, de auto 2 weken na aflevering aan de klant naar RICA brengen.Bij chippen van een Volvo hoor ik eigenlijk altijd 1 naam. RICA. Ook van medewerkers van Volvo-dealers.
Dit is bijvoorbeeld gebeurt bij een companycar van een van de verkopers van één van de dealers waar ik kom.
Ik denk ook dat RICA de eerste was voor VOLVO en wereldwijd bekend is.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Maar kun je het wel meteen op de autobahn uitproberen
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 19:39
- Locatie: Zuidoost Brabant
- Contacteer:
Ik snap best dat iedereen altijd maar meer wilt, maar waarom zou je een auto met zoveel vermogen willen chippen? Is 163PK nog niet voldoende? Weegt die caravan 3 ton of zo...?
Niet als aanval bedoeld of zo. Ik vraag me alleen af waar de grenzen van mensen soms liggen...?
Niet als aanval bedoeld of zo. Ik vraag me alleen af waar de grenzen van mensen soms liggen...?
V40 PhII 1.8 Sports Edition Europa / black sapphire met / Vialle Lpi
- Entuscan
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 23:36
The sky is the limitMarcoF schreef: Ik vraag me alleen af waar de grenzen van mensen soms liggen...?
...
Unfortunatly my wallet can't touch the sky

Maw voor sommigen kan die grens niet hoog genoeg liggen, alleen financieel is dat ZOOO moeilijk haalbaar.
Moest ik de loterij winnen en 25000 euro op overschot hebben zou mijn zweedse schoone ook op kuuroord bij Autotech gaan en met minimaal 500 paardjes terug komen
Maar dat is momenteel niet haalbaar

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 22.03.2006 - 19:39
- Locatie: Zuidoost Brabant
- Contacteer:
Ok en dan heb je 500 pk...en dan? Ik bedoel, je kan er leuk mee optrekken bij het verkeerslicht (kan met 220pk toch ook?), en je kan de Shell sponsoren, maar voor de rest is dat toch alleen maar leuk om te kunnen ZEGGEN dat je 500 pk hebt? (en mag dat dan zo veel geld kosten?)Entuscan schreef:The sky is the limitMarcoF schreef: Ik vraag me alleen af waar de grenzen van mensen soms liggen...?
...
Unfortunatly my wallet can't touch the sky
Maw voor sommigen kan die grens niet hoog genoeg liggen, alleen financieel is dat ZOOO moeilijk haalbaar.
Moest ik de loterij winnen en 25000 euro op overschot hebben zou mijn zweedse schoone ook op kuuroord bij Autotech gaan en met minimaal 500 paardjes terug komen
Maar dat is momenteel niet haalbaar
Ik ben gek op auto's, en gek op mijn Volvo, en ik zou ook heel graag een stapje verder gaan, maar mocht het leven mij zo gezind zijn dat ik een XC70 zou kunnen kopen, dan heb je toch een auto met een prachtige motor waarmee je alles kan doen wat je wilt? Lekker optrekken, soepel inhalen, van mijn part 200 rijden...kan je dan niet beter een Lamborghini kopen?
V40 PhII 1.8 Sports Edition Europa / black sapphire met / Vialle Lpi
- Entuscan
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 23:36
Nee, daar kan je toch niks in ladenMarcoF schreef: van mijn part 200 rijden...kan je dan niet beter een Lamborghini kopen?

Trouwens een hééél groot deel van de fun van een snelle volvo, is net dat het een volvo is.
Die sleeper look is nu net wat het hem doet
Snelheid is iets heel subjectiefs, je wordt er namelijk ook snel aan gewend.
dusja het kan en mag altijd harder en beter
Nuja, nu zijn we wel zwaar OT aan't gaan
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
deze week weer een erg interessant artikel in de autobild (nr 28) over tunen, weliswaar met als hoofdonderwerp het mogelijk beschadigen van het roetfilter door chiptunen maar toch ook wat kritische noten t.a.v. tunen in zijn algemeenheid van een diesel.
Volvo for life
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Volgens mij willen de chip-discipelen die nadelen helemaal niet weten...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Natuurlijk niet, maar zo'n "hals" die op voorspraak van een chipdiscipel zijn kostbaar bezit laat tunen kan niet vaak genoeg verteld worden dat er kostbare risco's aan klevenBattlecruiser S80 schreef:Volgens mij willen de chip-discipelen die nadelen helemaal niet weten...
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Zo is het!
De heren die chippen zijn meestal ook de infoverstrekkers en die vertellen uiteraard alleen maar juichverhalen.
Men vergeet dan gemakshalve waarom de fabriek niet meteen zo'n andere chip erin gezet heeft. Daar is een goede reden voor: duurzaamheid.
De heren die chippen zijn meestal ook de infoverstrekkers en die vertellen uiteraard alleen maar juichverhalen.
Men vergeet dan gemakshalve waarom de fabriek niet meteen zo'n andere chip erin gezet heeft. Daar is een goede reden voor: duurzaamheid.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die Duitse best goed onderbouwde stukjes met praktijkgevallen (en wat leuke foto's) zouden je aan het denken kunnen zetten, maar als je zonder enige technische kennis of ervaring meent dat het allemlaa wel kan moet je ook niet zeuren als het spul in elkaar draait.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55
Op dit forum al meerdere mensen gezien die goede ervaring hebben met chiptuning.. eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die motorstoringen of ernstige problemen mee heeft gekregen.
Ongetwijfeld zullen die er wel zijn hoor maar in welke mate? Als dat er 1 op de 100 is dan zou ik dat risico best aan durven... Er is niemand met harde cijfers of feiten of wel??
Ik denk dat het chippen opzich nog niet erg veel slijtage op zal leveren voor de motor zelf het hangt er vanaf hoe je het vermogen benut. Als je meer vraagt van je motor(af en toe is niet erg) en veel toeren maakt of juist veel koppel bij lage toeren waardoor meer hitte ontstaat zullen er ongetwijfeld meer onderdelen kapot gaan op de lange termijn.
Ongetwijfeld zullen die er wel zijn hoor maar in welke mate? Als dat er 1 op de 100 is dan zou ik dat risico best aan durven... Er is niemand met harde cijfers of feiten of wel??
Ik denk dat het chippen opzich nog niet erg veel slijtage op zal leveren voor de motor zelf het hangt er vanaf hoe je het vermogen benut. Als je meer vraagt van je motor(af en toe is niet erg) en veel toeren maakt of juist veel koppel bij lage toeren waardoor meer hitte ontstaat zullen er ongetwijfeld meer onderdelen kapot gaan op de lange termijn.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik ken een aantal rrren die raar zijn reageren na een chip operatie (vooral in het begin) maar met de D5's zijn de meeste dingen bekend dus...
Zo'n R hield schoot bijvoorbeeld in zijn toerenbegrenser in zijn 5 bij 5000rpm ofzo (noem maar iets)
Zo'n R hield schoot bijvoorbeeld in zijn toerenbegrenser in zijn 5 bij 5000rpm ofzo (noem maar iets)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik zou bij een gechipte D5 met roetfilter de problemen op meer dan 25% durven gaan stellen, de Duitse onderzoeker in Autobild achtte de kans op problemen zeer groot en de kans op garantieaanspraken bij de chipper op vrijwel 0, tel op basis daarvan je winst eens uit.bart schreef:Op dit forum al meerdere mensen gezien die goede ervaring hebben met chiptuning.. eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die motorstoringen of ernstige problemen mee heeft gekregen.
Ongetwijfeld zullen die er wel zijn hoor maar in welke mate? Als dat er 1 op de 100 is dan zou ik dat risico best aan durven... Er is niemand met harde cijfers of feiten of wel??
Ik denk dat het chippen opzich nog niet erg veel slijtage op zal leveren voor de motor zelf het hangt er vanaf hoe je het vermogen benut. Als je meer vraagt van je motor(af en toe is niet erg) en veel toeren maakt of juist veel koppel bij lage toeren waardoor meer hitte ontstaat zullen er ongetwijfeld meer onderdelen kapot gaan op de lange termijn.