Pagina 2 van 3
Geplaatst: 02.03.2006 - 09:41
door kremers
het is zeker een aanrader als je het uitrste maar niet uit de kan wilt hebben.
iets meer vermogen en zeker mer koppel mag geen probleem zijn.
tenslotte rijden er van ieder merk Velen rond mit nieuwe chip !
Geplaatst: 02.03.2006 - 10:09
door V480-S60
Bij chippen van een Volvo hoor ik eigenlijk altijd 1 naam. RICA. Ook van medewerkers van Volvo-dealers.
Klopt, ik heb mij laten vertellen dat sommige dealers, als je je nieuwe VOLVO gechipped wil hebben, de auto 2 weken na aflevering aan de klant naar RICA brengen.
Dit is bijvoorbeeld gebeurt bij een companycar van een van de verkopers van één van de dealers waar ik kom.
Ik denk ook dat RICA de eerste was voor VOLVO en wereldwijd bekend is.
Geplaatst: 02.03.2006 - 10:19
door menjo
De Duitse dealers pakken Heico, dus die zullen ook wel goed genoeg zijn (volgens Volvo zelf).
Geplaatst: 02.03.2006 - 10:23
door kremers
moet je wel een stukje voor rijden naar Heico!!
Geplaatst: 02.03.2006 - 10:25
door menjo
Gewoon naar de dichstbijzijnde duitse Volvo dealer (niet zo ver voor mij

)
Geplaatst: 02.03.2006 - 10:26
door Richard
Maar kun je het wel meteen op de autobahn uitproberen
Geplaatst: 26.04.2006 - 18:35
door MarcoF
Ik snap best dat iedereen altijd maar meer wilt, maar waarom zou je een auto met zoveel vermogen willen chippen? Is 163PK nog niet voldoende? Weegt die caravan 3 ton of zo...?
Niet als aanval bedoeld of zo. Ik vraag me alleen af waar de grenzen van mensen soms liggen...?
Geplaatst: 26.04.2006 - 22:34
door Entuscan
MarcoF schreef: Ik vraag me alleen af waar de grenzen van mensen soms liggen...?
The sky is the limit
...
Unfortunatly my wallet can't touch the sky
Maw voor sommigen kan die grens niet hoog genoeg liggen, alleen financieel is dat ZOOO moeilijk haalbaar.
Moest ik de loterij winnen en 25000 euro op overschot hebben zou mijn zweedse schoone ook op kuuroord bij Autotech gaan en met minimaal 500 paardjes terug komen
Maar dat is momenteel niet haalbaar

Geplaatst: 26.04.2006 - 22:56
door Ludo
Entuscan schreef:Maar dat is momenteel niet haalbaar

geduld word beloond Ben...

Geplaatst: 27.04.2006 - 09:04
door MarcoF
Entuscan schreef:MarcoF schreef: Ik vraag me alleen af waar de grenzen van mensen soms liggen...?
The sky is the limit
...
Unfortunatly my wallet can't touch the sky
Maw voor sommigen kan die grens niet hoog genoeg liggen, alleen financieel is dat ZOOO moeilijk haalbaar.
Moest ik de loterij winnen en 25000 euro op overschot hebben zou mijn zweedse schoone ook op kuuroord bij Autotech gaan en met minimaal 500 paardjes terug komen
Maar dat is momenteel niet haalbaar

Ok en dan heb je 500 pk...en dan? Ik bedoel, je kan er leuk mee optrekken bij het verkeerslicht (kan met 220pk toch ook?), en je kan de Shell sponsoren, maar voor de rest is dat toch alleen maar leuk om te kunnen ZEGGEN dat je 500 pk hebt? (en mag dat dan zo veel geld kosten?)
Ik ben gek op auto's, en gek op mijn Volvo, en ik zou ook heel graag een stapje verder gaan, maar mocht het leven mij zo gezind zijn dat ik een XC70 zou kunnen kopen, dan heb je toch een auto met een prachtige motor waarmee je alles kan doen wat je wilt? Lekker optrekken, soepel inhalen, van mijn part 200 rijden...kan je dan niet beter een Lamborghini kopen?
Geplaatst: 27.04.2006 - 19:53
door Entuscan
MarcoF schreef: van mijn part 200 rijden...kan je dan niet beter een Lamborghini kopen?
Nee, daar kan je toch niks in laden

Trouwens een hééél groot deel van de fun van een snelle volvo, is net dat het een volvo is.
Die sleeper look is nu net wat het hem doet
Snelheid is iets heel subjectiefs, je wordt er namelijk ook snel aan gewend.
dusja het kan en mag altijd harder en beter
Nuja, nu zijn we wel zwaar OT aan't gaan
tuning
Geplaatst: 26.06.2006 - 22:05
door Ld
Heeft iemand ervaring met Chippoint (.nl) XC90 D5 chippen kost bij hen nog maar €399,-. Dat scheelt nogal met Rica
Geplaatst: 16.07.2006 - 16:19
door bart simpson
deze week weer een erg interessant artikel in de autobild (nr 28) over tunen, weliswaar met als hoofdonderwerp het mogelijk beschadigen van het roetfilter door chiptunen maar toch ook wat kritische noten t.a.v. tunen in zijn algemeenheid van een diesel.
Geplaatst: 16.07.2006 - 16:25
door Battlecruiser
Volgens mij willen de chip-discipelen die nadelen helemaal niet weten...
Geplaatst: 16.07.2006 - 16:37
door bart simpson
Battlecruiser S80 schreef:Volgens mij willen de chip-discipelen die nadelen helemaal niet weten...
Natuurlijk niet, maar zo'n "hals" die op voorspraak van een chipdiscipel zijn kostbaar bezit laat tunen kan niet vaak genoeg verteld worden dat er kostbare risco's aan kleven
Geplaatst: 16.07.2006 - 17:06
door Battlecruiser
Zo is het!
De heren die chippen zijn meestal ook de infoverstrekkers en die vertellen uiteraard alleen maar juichverhalen.
Men vergeet dan gemakshalve waarom de fabriek niet meteen zo'n andere chip erin gezet heeft. Daar is een goede reden voor: duurzaamheid.
Geplaatst: 16.07.2006 - 17:24
door bart simpson
Die Duitse best goed onderbouwde stukjes met praktijkgevallen (en wat leuke foto's) zouden je aan het denken kunnen zetten, maar als je zonder enige technische kennis of ervaring meent dat het allemlaa wel kan moet je ook niet zeuren als het spul in elkaar draait.
Geplaatst: 16.07.2006 - 21:24
door bart15
Op dit forum al meerdere mensen gezien die goede ervaring hebben met chiptuning.. eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die motorstoringen of ernstige problemen mee heeft gekregen.
Ongetwijfeld zullen die er wel zijn hoor maar in welke mate? Als dat er 1 op de 100 is dan zou ik dat risico best aan durven... Er is niemand met harde cijfers of feiten of wel??
Ik denk dat het chippen opzich nog niet erg veel slijtage op zal leveren voor de motor zelf het hangt er vanaf hoe je het vermogen benut. Als je meer vraagt van je motor(af en toe is niet erg) en veel toeren maakt of juist veel koppel bij lage toeren waardoor meer hitte ontstaat zullen er ongetwijfeld meer onderdelen kapot gaan op de lange termijn.
Geplaatst: 16.07.2006 - 21:32
door Paul
Ik ken een aantal rrren die raar zijn reageren na een chip operatie (vooral in het begin) maar met de D5's zijn de meeste dingen bekend dus...
Zo'n R hield schoot bijvoorbeeld in zijn toerenbegrenser in zijn 5 bij 5000rpm ofzo (noem maar iets)
Geplaatst: 16.07.2006 - 21:37
door bart simpson
bart schreef:Op dit forum al meerdere mensen gezien die goede ervaring hebben met chiptuning.. eigenlijk nog nooit iemand tegen gekomen die motorstoringen of ernstige problemen mee heeft gekregen.
Ongetwijfeld zullen die er wel zijn hoor maar in welke mate? Als dat er 1 op de 100 is dan zou ik dat risico best aan durven... Er is niemand met harde cijfers of feiten of wel??
Ik denk dat het chippen opzich nog niet erg veel slijtage op zal leveren voor de motor zelf het hangt er vanaf hoe je het vermogen benut. Als je meer vraagt van je motor(af en toe is niet erg) en veel toeren maakt of juist veel koppel bij lage toeren waardoor meer hitte ontstaat zullen er ongetwijfeld meer onderdelen kapot gaan op de lange termijn.
Ik zou bij een gechipte D5 met roetfilter de problemen op meer dan 25% durven gaan stellen, de Duitse onderzoeker in Autobild achtte de kans op problemen zeer groot en de kans op garantieaanspraken bij de chipper op vrijwel 0, tel op basis daarvan je winst eens uit.