Pagina 2 van 3

Geplaatst: 31.03.2011 - 10:36
door 945i
Rest mij de vraag, waarom?
De 2.0T had alleen de verkeerde naam of wat?

Geplaatst: 31.03.2011 - 10:38
door diesel01
Onze vriend Freud zou gezegd hebben, het is niet de auto maar de persoon...

Geplaatst: 31.03.2011 - 20:55
door eddy3
Rest mij de vraag, waarom?
Veel te hoog verbruik,voor veel te magere prestaties.
Hebben ze nu ook ingezien.
In vergelijk met de laatste versie 2,5T,231pk is de 2,0T een serieuze misser.

Binnen afzienbare tijd,komen ze terug met echte Volvomotoren,zeker weten.

Grtn

Geplaatst: 31.03.2011 - 21:34
door V70 T5 assen
eddy3 schreef:
Rest mij de vraag, waarom?
Veel te hoog verbruik,voor veel te magere prestaties.
Hebben ze nu ook ingezien.
In vergelijk met de laatste versie 2,5T,231pk is de 2,0T een serieuze misser.

Binnen afzienbare tijd,komen ze terug met echte Volvomotoren,zeker weten.

Grtn
5 cilinders???

Geplaatst: 31.03.2011 - 22:37
door Hans
Oké, niet echt zuinig. Maar magere prestaties? Vind ik wel meevallen...

Geplaatst: 31.03.2011 - 22:38
door bart simpson
de benzine 5 pitters zijn definitief exit

Geplaatst: 31.03.2011 - 23:32
door Frederik Welvaert
bart simpson schreef:de benzine 5 pitters zijn definitief exit
Wat best wel jammer is... Sinds de 850 is Volvo geroemd voor z'n 5 cilinder motoren, nu komt er eindelijk een 2 liter 5 pitter diesel, schaffen ze gelijk de 5 cilinder benzines af...

Geplaatst: 01.04.2011 - 07:40
door bart simpson
de 5 cilinder benzinemotoren voldoen niet meer aan de steeds strengere milieueisen

Geplaatst: 02.04.2011 - 11:10
door oddball
Vreemd dat de T6 dit wel doet.

Geplaatst: 02.04.2011 - 18:27
door Discovery
Het heeft natuurlijk allemaal met geld te maken. Volvo gaat niet een 2.5T aanpassen, als Ford een 2.0T heeft die al aan de eisen voldoet en dezelfde prestaties levert. De T6 is wel aangepast, omdat Volvo blijkbaar de voorkeur geeft aan een 6-cilinder boven een 5-cilinder en Ford geen zuinige 6-cilinder heeft.

Geplaatst: 02.04.2011 - 19:07
door 945i
De 2.0T heeft dezelfde uitstoot als de T5....

Geplaatst: 02.04.2011 - 19:55
door wdo
De 2.5 vijfcilinder T5 benzine wordt weldegelijk nog in de S60 geleverd, alleen is die voor de Amerikaanse markt, zelf gevraagd en gezien in de fabriek in Gent.

Geplaatst: 02.04.2011 - 20:38
door Discovery
945i schreef:De 2.0T heeft dezelfde uitstoot als de T5....
Ja, want dat is dezelfde motor, net zoals de T3 en T4 hetzelfde zijn. Een 2.5T leverde in een S80 een D-label, een 2.0T levert een C-label. Lijkt een klein verschil, maar als je van de zaak een auto moet leasen met een groen label, dan lieten die mensen een S80 staan en nu niet meer.

Geplaatst: 02.04.2011 - 20:41
door 945i
De 2.0T gaat eruit........

Geplaatst: 02.04.2011 - 20:45
door Discovery
Oke, misverstand. Ik sprak in het algemeen over de 2-liter motor, niet specifiek de 2.0T.

Geplaatst: 05.04.2011 - 10:35
door PeeJay
Afbeelding

In het blaadje 'Volvo Business' dat ik gisteren las bij de dealer, stond dit lijstje nog aangevuld met een D1, D7 en D8 voor de diesels en met T1, T7 en T8 voor de benzinemotoren.

Logisch dat ze de vreemde eend in de bijt er tussenuit gooien.

Geplaatst: 05.04.2011 - 10:41
door 945i
Dit was een nieuwe motor, met alleen een andere benaming... hoezo vreemde eend?

Geplaatst: 05.04.2011 - 10:43
door PeeJay
In de rij T1 t/m T8 die Volvo wil hanteren, doorbreekt 2.0T wel de reeks natuurlijk. Vandaar vreemde eend.

Geplaatst: 05.04.2011 - 10:46
door 945i
maar dan ligt het aan de naamgeving, niet aan de motor..

Geplaatst: 05.04.2011 - 10:48
door PeeJay
945i schreef:maar dan ligt het aan de naamgeving, niet aan de motor..
Er is in de reeks geen ruimte meer voor de 2.0T. Heel simpel lijkt mij.

Dat de naamgeving ongelukkig gekozen is, doet daar niets aan af. De T5 is exact dezelfde motor natuurlijk, dus van stoppen met die motor was per definitie al geen sprake.