ineens niet starten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
zijn we weer.. als ik de sleutel omdraai hoor ik schuin achter het middenconsole (de bijrijderskant op) een doffe tik.. contactslot eruit halen dus.. zit dat kunststof deel met meer vast dan de 2 schroefjes die ik zie?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
3 schroefjes waren het dus 
anyway, ik krijg met geen mogelijkheid een paperclip in dat gaatje geduwd.. Kan ik niet gewoon doormeten of het contactslot het goed doet? Ik zie immers maar 4 draden lopen (op de 2 na van het lampje)

anyway, ik krijg met geen mogelijkheid een paperclip in dat gaatje geduwd.. Kan ik niet gewoon doormeten of het contactslot het goed doet? Ik zie immers maar 4 draden lopen (op de 2 na van het lampje)
- Schilder
- 3rd Gear member
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
- Locatie: Omg. Arnhem
Lukt het transformer, zal ik je een doosje bougie vonkjes opsturen 

Liever niet dan wel sleutelen
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
graag.. ruilen voor een potje compressie? nieuw in de verpakking..
nee, ik heb geen idee wat het nog kan zijn.. ik hoop erop dat men hier nog meer weet te bedenken
nee, ik heb geen idee wat het nog kan zijn.. ik hoop erop dat men hier nog meer weet te bedenken

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
manual is op zich wel fijn, al vond die dat ik op voorhand al mn onstekingsmodule moest vervangen als ie geen signaal naar de verdeler gaf..
dalijk even een sleuteltje 11 halen voor de sensor.. ik me wezenloos gezocht, zit ie recht voor mn neus..
Ik heb inmiddels mn dashboardkastje eruit, spontaan mn ecu gevonden en daar zouden dus ook 2 relais moeten zitten? natuurlijk een idee om die preventief te vervangen.. dealer? of webshop?
dalijk even een sleuteltje 11 halen voor de sensor.. ik me wezenloos gezocht, zit ie recht voor mn neus..
Ik heb inmiddels mn dashboardkastje eruit, spontaan mn ecu gevonden en daar zouden dus ook 2 relais moeten zitten? natuurlijk een idee om die preventief te vervangen.. dealer? of webshop?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
zo, vliegwielsensor schoongemaakt.. geen verschil.. Ik kan het in de manual zo gauw niet terugvinden (zie wel in een manual staan wat ie doet..) maar waartussen moet ik de weerstand meten? en dan gemonteerd of los?
ik kan inmiddels aan een zooitje onderdelen (ontsteking, bdp sensor, ecu, relais, etc) komen van een sloper, maar hoe weet ik welke ecu ik nodig heb?
de mijne zegt:
Siemens
B18U
s111705113C
473477/01
nu is de mogelijker vervanger een:
Siemens
B18U
S11705113 D
485030/01
Lijkt me dezelfde dan, toch? Of moet alles overeenkomen?
ik kan inmiddels aan een zooitje onderdelen (ontsteking, bdp sensor, ecu, relais, etc) komen van een sloper, maar hoe weet ik welke ecu ik nodig heb?
de mijne zegt:
Siemens
B18U
s111705113C
473477/01
nu is de mogelijker vervanger een:
Siemens
B18U
S11705113 D
485030/01
Lijkt me dezelfde dan, toch? Of moet alles overeenkomen?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Sensor kan je doormeten aan de connector met de bruine en gele draad. Weerstand 220ohm(±60ohm). Kan dus gewoon doormeten met de sensor gemonteerd, connector los en meten aan de contactjes van de connector.
Voor zover ik weet zijn de ecu's v.d. B18U hetzelfde, probeer maar zou ik zeggen. Wel de-en monteren van de ecu met de minpool van de accu los. Anders heb je kans dat je 'm opblaast en dan ben je nog verder van huis. Sowieso altijd de minpool los bij sleutelen aan de electronica ter voorkoming van kortsluiting.
Voor zover ik weet zijn de ecu's v.d. B18U hetzelfde, probeer maar zou ik zeggen. Wel de-en monteren van de ecu met de minpool van de accu los. Anders heb je kans dat je 'm opblaast en dan ben je nog verder van huis. Sowieso altijd de minpool los bij sleutelen aan de electronica ter voorkoming van kortsluiting.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
okay, met de beste bedoelingen, maar mijn sensordraad is rood en wit?
overigens meet ik er oneindige weerstand over.. ik doe vast iets verkeerd..
overigens meet ik er oneindige weerstand over.. ik doe vast iets verkeerd..
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Heb je de weerstand over de beide contacten van de sensor gemeten? Toch wel aan de kant die van de sensor komt? Als je dan nog een oneindige weerstand meet dan is de sensor overleden. Andere kleur bedrading is raar, bij mijn 2.0i is de bedrading geel en bruin. Zeker weten dat je de goede connector voor je hebt? De manual geeft iig wel dezelfde meet gegevens op voor beide motoren. Ik heb overigens nog een spiksplinter nwe sensor liggen met geel/bruine bedrading, die wil ik wel opsturen zodat je die kan uitproberen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
inderdaad aan de kant van de sensor.. De sensor die ik heb gemeten is degene die met 2 boutjes met kopmaat van 11 gemonteerd zit (op een halvemaan vormige beugel).
Ik verwacht morgen een pakketje onderdelen, waaronder een (2ehands) sensor, die zal ik dan vergelijken. Mocht dat nog niks worden, dan zal ik zeer zeker op je aanbod ingaan! bedankt!
Ik verwacht morgen een pakketje onderdelen, waaronder een (2ehands) sensor, die zal ik dan vergelijken. Mocht dat nog niks worden, dan zal ik zeer zeker op je aanbod ingaan! bedankt!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
mn nieuwe ouwe sensor meette ik netjes 222Ohm over. Mn ouwe nog steeds oneindig. Beide sensors hebben toch echt een rode en een witte draad. Naar de connector toe is wel bruin en geel..
Nu nog wachten tot mn accu weer opgeladen is, en dan fingers crossed
Nu nog wachten tot mn accu weer opgeladen is, en dan fingers crossed
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
nog steeds geen sjugge..oude sensor was wel degelijk kapot, meet er namelijk echt niks over, de ander wel (ook gemonteerd)
wat nu dan?
wat nu dan?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
vroem vroem vroem!
bobine+ontstekingsmodule (dat hele blok dus) verwisseld, en eerder al de vliegwielsensor, en hij startte meteen..
nu vraag ik mij af, wat kan de reden zijn van dit falen?
bobine+ontstekingsmodule (dat hele blok dus) verwisseld, en eerder al de vliegwielsensor, en hij startte meteen..
nu vraag ik mij af, wat kan de reden zijn van dit falen?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik weet niet of het bij de volvo varian took is maar het KAN zijn dat je geen goede massa had naar je frame, met loshalen en vastzetten van de nieuwe druk je natuurlijk weer hard in het frame met aandraaien. Vooral voor de bobine is dit belangrijk anders kan de stroom van de vonken geen trerugweg vinden en heb je dus geen vonk. Je kunt nog een kruisproefje doen door weer terug te monteren, Werk valt mee.
Wellicht kapotte bobine, meestal gaan die het eerste kapot is mijn ervaring. In principe is het niet meer dan een trafo die "andersom" gebruikt wordt, omhoog transformeren dus. Bobine kun je meestal nameten door de uitgang ohms na te meten naar de massa.
Als het dat niet is dan zijn het waarschijnlijk de schakeltransistoren in de ontstekingsmodule.
En waarom ? Tjsa alles kan kapot, maar het heeft niets te maken met veel toeren weinig toeren, doortrekken of zoiets. Ligt niet aan de rijstijl. het enig wat kan meewerken is leeftijd en temperatuur wisselingen.
Wellicht kapotte bobine, meestal gaan die het eerste kapot is mijn ervaring. In principe is het niet meer dan een trafo die "andersom" gebruikt wordt, omhoog transformeren dus. Bobine kun je meestal nameten door de uitgang ohms na te meten naar de massa.
Als het dat niet is dan zijn het waarschijnlijk de schakeltransistoren in de ontstekingsmodule.
En waarom ? Tjsa alles kan kapot, maar het heeft niets te maken met veel toeren weinig toeren, doortrekken of zoiets. Ligt niet aan de rijstijl. het enig wat kan meewerken is leeftijd en temperatuur wisselingen.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 28.03.2011 - 18:51
- Locatie: Arnhem
Massa is natuurlijk altijd een optie inderdaad.. maar ik voel er weinig voor om de oude weer te gaan plaatsen natuurlijk.
Ik had wel graag een nieuwe (better safe than sorry?) vliegwielsensor gehad.. kan ik dat gewoon bij een volvodealer bestellen? zal wel niet zo gek duur zijn toch?
Ik had wel graag een nieuwe (better safe than sorry?) vliegwielsensor gehad.. kan ik dat gewoon bij een volvodealer bestellen? zal wel niet zo gek duur zijn toch?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Beetje zonde van je geld om een nwe bdp (bovenste dode punt) sensor te kopen. Zolang die werkt werkt ie, zo vaak gaan ze niet kapot. Als ze niet werken ligt het meestal aan vervuiling van de tip. Maar als je perse wilt kan je natuurlijk een nwe bestellen bij de dealer. Je had trouwens helemaal gelijk dat de bdp een rode en witte draad heeft. Ik was in de war met de snelheidssensor, die heeft een gele en bruine draad. Viel me afgelopen zondag op toen ik aan mijn 480 aan het sleutelen was.
Had het manual toch gelijk, nietwaar? Net wat wpee zegt, de bobines gaan nogal eens stuk, dus niet raar dus.manual is op zich wel fijn, al vond die dat ik op voorhand al mn onstekingsmodule moest vervangen als ie geen signaal naar de verdeler gaf..