Dat bedoel ik niet eens direct, qua ruimte is de V70 zelfs nog de kleinste van die 2 (Passat en Mondeo.)
En dat zijn geen kinderachtige auto's.
Ik denk dat die auto's de referentie moeten zijn... En daar is niks mis mee.
Rij ervaring V70 D3 versus D5
- WMB
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 09.11.2008 - 11:12
- Locatie: Soest
Hmm, voor mij was het uiteindelijk toch kiezen tussen een A4 en een V70. Als er toen geen limited edition was geweest was het denk ik toch een A4 geworden.emanje schreef:Ja, de 3-serie is heel klein en de A4 ook. Dit zal voor niemand die een V70 overweegt een serieuze concurrent zijn.
Fietsen is gezond, eet meer fiets!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02
Uit andere berichten hier op het forum (hulde daarvoor) blijkt dat de D3 aangepast gaat worden. Dat kan alleen maar betekenen dat ze de vermogens band gaan verbreden. Hopelijk zorgt dat ervoor de de motor niet meer zo als nu bij 3000 toeren een niet zo stille dood sterft.
Ik moet nog deze maand beslissen. En een proefrit in een nieuwe D3 zal er niet meer inzitten. D5 wordt te duur met 215pk. Toch een T4?
Voor mij zijn een A6 of 520d de concurrenten. Eventueel full option Mondeo. Zeker geen 3tje of A4, dat zijn een hele andere klasse wagens. Veel te klein (en te gewoon).
Ik moet nog deze maand beslissen. En een proefrit in een nieuwe D3 zal er niet meer inzitten. D5 wordt te duur met 215pk. Toch een T4?
Voor mij zijn een A6 of 520d de concurrenten. Eventueel full option Mondeo. Zeker geen 3tje of A4, dat zijn een hele andere klasse wagens. Veel te klein (en te gewoon).
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat zou ook beteken dat het toerental waarbij het max vermogen vrijkomt omhoog zou gaan, en dat is niet zo
Volvo for life
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Waarom zou de powerband niet groter kunnen worden... volvo spreek over een aangepast turbo met een betere "driveability" ik ga er vanuit dat dit betekent dat het koppel wat meer subtiel wordt afgebouwd aangezien dit volgens mij het enige is waar de D3 verbeterd zou kunnen worden.bart simpson schreef:dat zou ook beteken dat het toerental waarbij het max vermogen vrijkomt omhoog zou gaan, en dat is niet zo
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
En gaan ze dat ook aanpassen bij recent geleverde autos?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Er word uberhaupt nogal vaag gedaan over de verbeteringen aan de D3. Er word ook op nu.nl aangegeven dat de D3 en de D5 sterker worden, van de D5 zijn er specs, maar over de concrete verbeteringen voor de D3 word niets gemeld?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Rudyvg
- 4th Gear member
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 19.10.2010 - 09:32
- Locatie: Leiden
Hi Quota, zie het bericht van Volvomafia in de topic van de V70/ XC70 MY 2012 http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=836488#836488 (bericht over de D5 bevat ook informatie over de D3)
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
V70 D3 Dynamic Edition MY2016
XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02
Tegenwoordig is het vrij makkelijk om het max vermogen van een turbo motor constant te houden over een breder toerental. Bv van 2900 tot 3800 toeren. Je laat het koppel langzaam zakken als de toeren stijgen en niet zo abrupt als bij de huidige D3.
Alle Duitse merken kunnen het. Hopelijk kan Volvo het nu ook voor z'n D3.
Het enige wat ze nu zeggen voor de D3 is dat de driveability sterk is verbeterd. Nogal vaag.
Nog liever zou ik een D5 met 211 pk zien.....
Alle Duitse merken kunnen het. Hopelijk kan Volvo het nu ook voor z'n D3.
Het enige wat ze nu zeggen voor de D3 is dat de driveability sterk is verbeterd. Nogal vaag.
Nog liever zou ik een D5 met 211 pk zien.....
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Het stukje in het persbericht over de D3 is inderdaad erg vaag. Zoals ik het lees is er eigenlijk niets veranderd aan de D3 ten opzichte van de motor in de V/S60...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Ik had het ook al in het andere topic gepost, maar voor de duidelijkheid:
Kort overzicht technische aanpassingen
De punten waarop de D5- en D3-motoren zijn aangepast:
Nokkenassen en klepstoters met een lager gewicht. Ze doen hetzelfde werk met minder motorische inspanning.
Zuigerveren met lagere wrijvingsweerstand.
Door ketting aangedreven oliepomp.
Door de kleppen voor de oliekoeling van de zuigers alleen te openen als
dat nodig is, daalt het verbruik.
Geoptimaliseerde vacuümpomp.
De D5 heeft nu dezelfde lichtere drijfstangen als de D3.
Een start-stopsysteem op alle versies met een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Eerder in het persbericht:
Het vermogen en de trekkracht van de 2,0-liter D3 blijven gelijk. Deze krachtbron wint vooral aan souplesse door aanpassingen van de turbolader en is daarbij iets zuiniger geworden.
Kort overzicht technische aanpassingen
De punten waarop de D5- en D3-motoren zijn aangepast:
Nokkenassen en klepstoters met een lager gewicht. Ze doen hetzelfde werk met minder motorische inspanning.
Zuigerveren met lagere wrijvingsweerstand.
Door ketting aangedreven oliepomp.
Door de kleppen voor de oliekoeling van de zuigers alleen te openen als
dat nodig is, daalt het verbruik.
Geoptimaliseerde vacuümpomp.
De D5 heeft nu dezelfde lichtere drijfstangen als de D3.
Een start-stopsysteem op alle versies met een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Eerder in het persbericht:
Het vermogen en de trekkracht van de 2,0-liter D3 blijven gelijk. Deze krachtbron wint vooral aan souplesse door aanpassingen van de turbolader en is daarbij iets zuiniger geworden.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
neem een handbak
Volvo for life
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
En eerst even feiten en fictie uit elkaar halen Discovery.Discovery schreef:Ik vind de prestaties van de D5 gewoon goed, doet het gelijk of beter dan de nieuwe A6 3.0tdi(203 pk) en bmw 520d(204pk) op CO2, verbruik en 0-100. Automaat blijft inderdaad wel een zwak punt.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
-----------------------------CO2(gr/km)---gecombineerd verbruik---0-100
Volvo S80 D5 215 pk---------129-----------------4,9------------------7,9
Audi A6 3.0TDI 204 pk--------137----------------5,2-------------------7,2(automaat)
BMW 520d 184 pk-------------129-----------------4,9------------------8,1
Enige waar de S80 het verliest is 0-100, maar de Audi heeft wel een goede automaat waardoor de 0-100 omlaag gaat ipv omhoog.
Volvo S80 D5 215 pk---------129-----------------4,9------------------7,9
Audi A6 3.0TDI 204 pk--------137----------------5,2-------------------7,2(automaat)
BMW 520d 184 pk-------------129-----------------4,9------------------8,1
Enige waar de S80 het verliest is 0-100, maar de Audi heeft wel een goede automaat waardoor de 0-100 omlaag gaat ipv omhoog.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
audi heeft een goede automaat? jaja.....
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
525, en onschuldige slip of the pen, en ja... een variomatic
Volvo for life