Pagina 2 van 4
Geplaatst: 02.04.2011 - 17:13
door 945i
Dat bedoel ik niet eens direct, qua ruimte is de V70 zelfs nog de kleinste van die 2 (Passat en Mondeo.)
En dat zijn geen kinderachtige auto's.
Ik denk dat die auto's de referentie moeten zijn... En daar is niks mis mee.
Geplaatst: 02.04.2011 - 19:38
door WMB
emanje schreef:Ja, de 3-serie is heel klein en de A4 ook. Dit zal voor niemand die een V70 overweegt een serieuze concurrent zijn.
Hmm, voor mij was het uiteindelijk toch kiezen tussen een A4 en een V70. Als er toen geen limited edition was geweest was het denk ik toch een A4 geworden.
Geplaatst: 02.04.2011 - 19:56
door emanje
Ah, dan ben jij dus niemand.
Geplaatst: 13.04.2011 - 11:05
door NederKees
Uit andere berichten hier op het forum (hulde daarvoor) blijkt dat de D3 aangepast gaat worden. Dat kan alleen maar betekenen dat ze de vermogens band gaan verbreden. Hopelijk zorgt dat ervoor de de motor niet meer zo als nu bij 3000 toeren een niet zo stille dood sterft.
Ik moet nog deze maand beslissen. En een proefrit in een nieuwe D3 zal er niet meer inzitten. D5 wordt te duur met 215pk. Toch een T4?
Voor mij zijn een A6 of 520d de concurrenten. Eventueel full option Mondeo. Zeker geen 3tje of A4, dat zijn een hele andere klasse wagens. Veel te klein (en te gewoon).
Geplaatst: 13.04.2011 - 11:22
door bart simpson
dat zou ook beteken dat het toerental waarbij het max vermogen vrijkomt omhoog zou gaan, en dat is niet zo
Geplaatst: 13.04.2011 - 11:36
door NielsPHEV
bart simpson schreef:dat zou ook beteken dat het toerental waarbij het max vermogen vrijkomt omhoog zou gaan, en dat is niet zo
Waarom zou de powerband niet groter kunnen worden... volvo spreek over een aangepast turbo met een betere "driveability" ik ga er vanuit dat dit betekent dat het koppel wat meer subtiel wordt afgebouwd aangezien dit volgens mij het enige is waar de D3 verbeterd zou kunnen worden.
Geplaatst: 13.04.2011 - 12:46
door arnoud
En gaan ze dat ook aanpassen bij recent geleverde autos?
Geplaatst: 13.04.2011 - 12:51
door Quota
Er word uberhaupt nogal vaag gedaan over de verbeteringen aan de D3. Er word ook op nu.nl aangegeven dat de D3 en de D5 sterker worden, van de D5 zijn er specs, maar over de concrete verbeteringen voor de D3 word niets gemeld?
Geplaatst: 13.04.2011 - 14:01
door Rudyvg
Hi Quota, zie het bericht van Volvomafia in de topic van de V70/ XC70 MY 2012
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=836488#836488 (bericht over de D5 bevat ook informatie over de D3)
Geplaatst: 13.04.2011 - 14:19
door NederKees
Tegenwoordig is het vrij makkelijk om het max vermogen van een turbo motor constant te houden over een breder toerental. Bv van 2900 tot 3800 toeren. Je laat het koppel langzaam zakken als de toeren stijgen en niet zo abrupt als bij de huidige D3.
Alle Duitse merken kunnen het. Hopelijk kan Volvo het nu ook voor z'n D3.
Het enige wat ze nu zeggen voor de D3 is dat de driveability sterk is verbeterd. Nogal vaag.
Nog liever zou ik een D5 met 211 pk zien.....
Geplaatst: 13.04.2011 - 14:21
door arnoud
Het stukje in het persbericht over de D3 is inderdaad erg vaag. Zoals ik het lees is er eigenlijk niets veranderd aan de D3 ten opzichte van de motor in de V/S60...
Geplaatst: 13.04.2011 - 17:11
door Discovery
Ik had het ook al in het andere topic gepost, maar voor de duidelijkheid:
Kort overzicht technische aanpassingen
De punten waarop de D5- en D3-motoren zijn aangepast:
Nokkenassen en klepstoters met een lager gewicht. Ze doen hetzelfde werk met minder motorische inspanning.
Zuigerveren met lagere wrijvingsweerstand.
Door ketting aangedreven oliepomp.
Door de kleppen voor de oliekoeling van de zuigers alleen te openen als
dat nodig is, daalt het verbruik.
Geoptimaliseerde vacuümpomp.
De D5 heeft nu dezelfde lichtere drijfstangen als de D3.
Een start-stopsysteem op alle versies met een handgeschakelde zesversnellingsbak.
Eerder in het persbericht:
Het vermogen en de trekkracht van de 2,0-liter D3 blijven gelijk. Deze krachtbron wint vooral aan souplesse door aanpassingen van de turbolader en is daarbij iets zuiniger geworden.
Geplaatst: 13.04.2011 - 17:23
door Thom
Alle mooie techniek ten spijt, de prestaties, met name met automaat, zijn in absolute zin nog altijd weinig indrukwekkend (vergelijk bv. met BMW en Audi).
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:23
door Discovery
Ik vind de prestaties van de D5 gewoon goed, doet het gelijk of beter dan de nieuwe A6 3.0tdi(203 pk) en bmw 520d(204pk) op CO2, verbruik en 0-100. Automaat blijft inderdaad wel een zwak punt.
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:26
door bart simpson
neem een handbak
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:29
door 945i
Discovery schreef:Ik vind de prestaties van de D5 gewoon goed, doet het gelijk of beter dan de nieuwe A6 3.0tdi(203 pk) en bmw 520d(204pk) op CO2, verbruik en 0-100. Automaat blijft inderdaad wel een zwak punt.
En eerst even feiten en fictie uit elkaar halen Discovery.

Geplaatst: 13.04.2011 - 18:49
door Discovery
-----------------------------CO2(gr/km)---gecombineerd verbruik---0-100
Volvo S80 D5 215 pk---------129-----------------4,9------------------7,9
Audi A6 3.0TDI 204 pk--------137----------------5,2-------------------7,2(automaat)
BMW 520d 184 pk-------------129-----------------4,9------------------8,1
Enige waar de S80 het verliest is 0-100, maar de Audi heeft wel een goede automaat waardoor de 0-100 omlaag gaat ipv omhoog.
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:50
door bart simpson
audi heeft een goede automaat? jaja.....
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:52
door 945i
Tja, autoweek wijsneus.....
Een 520 met 204 pk?
Die Audi heeft toch zo'n variomatic?
Geplaatst: 13.04.2011 - 18:57
door bart simpson
525, en onschuldige slip of the pen, en ja... een variomatic