Pagina 2 van 2

Geplaatst: 11.08.2011 - 15:38
door edraket
Binnenste en buitenste tegelijk lijkt me sterk. Meestal gaan de buitenste het eerst. Die zijn ook het eenvoudigst te vervangen.
Wel een beetje knullig dat ze niet van tevoren even hebben gecheckt of er speling is op de stuurinrichting. Is 1 minuut werk als de auto toch op de brug staat.

Geplaatst: 13.12.2011 - 22:12
door wuppy
Dit is mijn eerste europeese auto, voorheen altijd Jappen (af)gereden vanaf 1982. Nog nooit van dit fenomeen gehoord of ook maar een keer een schokbreker of stab-s tang hoeven te vervangen. Dit had ik van zo'n auto als Volvo niet snel verwacht. Dus ik denk dat ik ook maar op zoek moet naar die stangetjes om die te vervangen, al dan niet zelf. Ik heb n.l. dezelfde klachten bjr. 2001 met 167000 op de teller.

Geplaatst: 13.12.2011 - 22:22
door Czeventig
wuppy schreef:Dit is mijn eerste europeese auto, voorheen altijd Jappen (af)gereden vanaf 1982. Nog nooit van dit fenomeen gehoord of ook maar een keer een schokbreker of stab-s tang hoeven te vervangen. Dit had ik van zo'n auto als Volvo niet snel verwacht. Dus ik denk dat ik ook maar op zoek moet naar die stangetjes om die te vervangen, al dan niet zelf. Ik heb n.l. dezelfde klachten bjr. 2001 met 167000 op de teller.
Momenteel heb ik een Audi, een Ford en een Volvo (allen dus Europees).
Bij al de auto's heb ik inmiddels de stabi's vervangen.

Volgende keer maar een Jap nemen . ::wink:

Geplaatst: 14.12.2011 - 13:49
door FrankS60
Edvard schreef:Waar haal je zo'n goede kwaliteit stablisatorstang eigenlijk?
Als je een dikkere en echt betere wil dan origineel, koop de IPD versie. 12mm stangetje ipv 10, sterker/beter kogelgewricht en algeheel kwalitatief beter. Kost niet veel meer dan het origineel. Zitten er bij mij ook onder, nu zo'n 70K km en ben bepaald geen rustige rijder. Ook circuit e.d. mee gereden en de stangetjes geven geen krimp.

http://www.europeantuningshop.nl/index. ... ct_id=5306

Geplaatst: 14.12.2011 - 22:32
door Fat Rat
Czeventig schreef:
wuppy schreef:...
Momenteel heb ik een Audi, een Ford en een Volvo (allen dus Europees).
Bij al de auto's heb ik inmiddels de stabi's vervangen.

Volgende keer maar een Jap nemen . ::wink:
Bij mijn verleden jap, waren ze vlak voordat ik em kocht ook vervangen, bij zo'n 220dkm.

Geplaatst: 16.12.2011 - 21:30
door rvo033467
wuppy schreef:Dit is mijn eerste europeese auto, voorheen altijd Jappen (af)gereden vanaf 1982. Nog nooit van dit fenomeen gehoord of ook maar een keer een schokbreker of stab-s tang hoeven te vervangen. Dit had ik van zo'n auto als Volvo niet snel verwacht. Dus ik denk dat ik ook maar op zoek moet naar die stangetjes om die te vervangen, al dan niet zelf. Ik heb n.l. dezelfde klachten bjr. 2001 met 167000 op de teller.
Meer een kwestie van geluk dan denk ik. Dit zijn slijtage onderdelen en vallen toch onder regulier onderhoud, ook bij een Volvo.