Pagina 2 van 2
Geplaatst: 03.07.2011 - 22:12
door M@rcel
Hou je ons op de hoogte? Hoe meer ervaringen met de Pierburg LMM hoe beter. Het scheelt toch zo'n 175 Euro tov de Bosch LMM...
Geplaatst: 04.07.2011 - 10:49
door ivoandriessen
Niet te veel, want ik wil hem ook nog goedkoop krijgen over een poosje

Geplaatst: 04.07.2011 - 13:02
door Rene2322
Het lijkt erop dat mijn auto de ene keer lekkerder trekt dan de andere keer. Het kan een gevoel zijn.
Binnenkort zal ik de auto ook even laten uitlezen. Mogelijk dat er wat uit komt.
Vooruitlopend op de feiten... bestaat er voor de S80 2.4 (B5244S) ook een dergelijke luchtmassameter...? Wanneer ik de link volg van M@rcel komt er geen hit voor een LMM.
Geplaatst: 04.07.2011 - 13:44
door EVV
Rene2322 schreef:Het lijkt erop dat mijn auto de ene keer lekkerder trekt dan de andere keer. Het kan een gevoel zijn.
Binnenkort zal ik de auto ook even laten uitlezen. Mogelijk dat er wat uit komt.
Vooruitlopend op de feiten... bestaat er voor de S80 2.4 (B5244S) ook een dergelijke luchtmassameter...? Wanneer ik de link volg van M@rcel komt er geen hit voor een LMM.
Hij staat er toch echt...
Edit: ik zie dat de S80 er niet tussen staat, maar lijkt me sterk dat hij daar niet in zit maar wel in de S60/V70 met dezelfde motor...
Geplaatst: 04.07.2011 - 15:43
door Rene2322
Idd kortzichtig van mij om te denken dat deze motor alleen in de S80 ligt. Niet aan gedacht om even bij een ander type te kijken.
vv LMM
Geplaatst: 05.07.2011 - 09:37
door buikijn
Na het vervangen van de luchtmassameter moet de ECM gereset worden, anders blijft een evt. foutmelding bestaan.
dit resetten kan door de zekering van de ECM een minuutje te verwijderen.
Daarna start je de motor, zal hij even pendelen, zoekend naar een mooi stationairtoerental en de foutmelding is verdwenen.
Een bosch LMM is in de behuizing gekalibreerd.
Een defecte LMM die slecht/niet meet of een niet gekalibreerde nieuwe pierburg welke 10% brandstof bespaart. Kan me persoonlijk niet voorstellen dat het kalibreren erg veel verschil maakt.
Geplaatst: 08.07.2011 - 09:23
door dweerwag
pierburg lmm besteld. nu even wachten tot ie binnen is. ik hou jullie op de hoogte als ik ze verwisseld heb.
Geplaatst: 17.07.2011 - 14:54
door dweerwag
Vanmorgen de pierburg gemonteerd. wat een verschil met de oude.
Heb weer het gevoel dat ik 100% power heb. Zal niet alleen aan de pierburg liggen, daar de oude niet meer goed werkte.
Maar het scheelt toch een hoop euro's t.o.v. de bosch.
Geplaatst: 17.07.2011 - 15:02
door dweerwag
Oja, met betrekking tot het resetten (wat bij mij niet nodig was),
Ik was toch bezig om een rti scherm in te bouwen, dus moest de min pool eraf.
twee vliegen in 1 klap, zullen we maar zeggen.
Geplaatst: 23.07.2011 - 13:49
door M.Waals
Goedendag,
Ik ervaar ook hetzelfde met mijn wagen, S80 T6 2000.
Bij rustig accelereren lijkt het soms alsof hij even inhoud
en dan weer gasgeeft, dit komt af en toe voor.
Lambda's en TCV vervangen, maar tevergeefs. Oranje lampje
rechtsonder komt na resetten ECU weer terug, na een aantal km's.
Nu zoek ik ook een Pierburg lmm, maar kom op de auto onderdelen
sites alleen Bosch en Febi tegen. Misschien dat iemand mij
kan vertellen waar ik een Pierburg kan bestellen.
Alvast bedankt.
Mvg, M.Waals
Geplaatst: 23.07.2011 - 15:26
door dweerwag
@m.waals kijk even in deze topic.
zit een link naar de pierburg site. kun je zien welk art. nr bij jouw auto hoort.
Ik had hem via een link bij ebay gekocht.
Geplaatst: 23.07.2011 - 20:25
door M.Waals
In de catalogus is helaas alleen een lmm voor de 2.9 turbo vanaf '01 te vinden.
Via andere onderdelen sites vind ik alleen Bosch. Misschien is het de enige optie.
Geplaatst: 23.07.2011 - 22:46
door dweerwag
misschien dat je hier iets aan heb, weet de motorcode van de t6 niet.
http://link.marktplaats.nl/468210898