@ skipp, 18" met een velgbreedte van 7,5J loopt bij enige belasting al aan bij een C70/872-873 die meer ruimte heeft, die loopt dan bij een S70/874 dan normaal al aan.
19" komt met zomaar 8J breedte, dat lijkt mij niet te passen (maar jij gaat zo te lezen vast een ervaringsdeskundige worden)
p.s. op een S70 zijn nooit originele 18" R velgen geleverd
19 inch banden,... welk merk ???
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo for life
- sbv
- 6th Gear member
Skipp, Ik zou zelf maximaal 18" nemen en helemaal persoonlijk. Een Saffron S70R is al bijzonder genoeg, zet er een set mooie Comets op en dan genieten.
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 2nd Gear member
@ skipp, 18" met een velgbreedte van 7,5J loopt bij enige belasting al aan bij een C70/872-873 die meer ruimte heeft, die loopt dan bij een S70/874 dan normaal al aan.
19" komt met zomaar 8J breedte, dat lijkt mij niet te passen (maar jij gaat zo te lezen vast een ervaringsdeskundige worden)
-----------------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij heb ik ook niet gesuggereerd dat die R-velgen onder een S70 vandaan komen toch,...
En een "ervaringsdeskundige" word ik pas als ik echt ale adviezen in de wind zou slaan...
Kijk, er zijn nou eenmaal S70`s mèt 19 inch velgen en dus vraag ik via dit forum gewoon om advies en niet om de hele tijd afgezeken te worden door bijdehande betweters.
En dit topic ging toch echt over ervaringen van mede-Volvo liefhebbers over banden...
-------------------------------------------------------------------------------------
sbv; "Skipp, Ik zou zelf maximaal 18" nemen en helemaal persoonlijk. Een Saffron S70R is al bijzonder genoeg, zet er een set mooie Comets op en dan genieten."
Ik denk dat je gelijk hebt en moet de 19 inch maar beter uit mijn hoofd zetten.
En even voor jou, "sbv", mijn kritiek van deze reactie is niet op jou gericht...
Misschien heb je nog wat tips/ervaringen over banden in bv 18 inch ???
Bedankt voor je reactie in ieder geval...
-----------------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij heb ik ook niet gesuggereerd dat die R-velgen onder een S70 vandaan komen toch,...
En een "ervaringsdeskundige" word ik pas als ik echt ale adviezen in de wind zou slaan...
Kijk, er zijn nou eenmaal S70`s mèt 19 inch velgen en dus vraag ik via dit forum gewoon om advies en niet om de hele tijd afgezeken te worden door bijdehande betweters.
En dit topic ging toch echt over ervaringen van mede-Volvo liefhebbers over banden...
-------------------------------------------------------------------------------------
sbv; "Skipp, Ik zou zelf maximaal 18" nemen en helemaal persoonlijk. Een Saffron S70R is al bijzonder genoeg, zet er een set mooie Comets op en dan genieten."
Ik denk dat je gelijk hebt en moet de 19 inch maar beter uit mijn hoofd zetten.
En even voor jou, "sbv", mijn kritiek van deze reactie is niet op jou gericht...
Misschien heb je nog wat tips/ervaringen over banden in bv 18 inch ???
Bedankt voor je reactie in ieder geval...
- blastaway
- 5th Gear member
Tjonge jonge wat een discussie. Mijns inzien moet iedereen zelf weten wat men doet met zijn auto en ik hou ook van de extremere auto. Met 19 inch geen comfort is onzin. Ik zou jullie eigenlijk eens moeten kunnen laten rijden in mijn vorige auto. De passat was 45 mm koni sportkit verlaagd en 19 inch bbs velgen met Achilles banden. 1 ding is zeker: geen stuiterbak, prima comfort, wegligging en niet aanlopen. De combi die je neemt is belangrijk.
Did it, done it, do it again. Mijn advies naar skipp: proberen! Neem de tijd en rij Ff naar een bandenboer die ook km velegn heeft en pas daar. Doe ik ook en men is echt wel bereid je te helpen als je daarna een set banden koopt. Ik heb wel wat adresjes voor je anders.
Met de rolomtrek zoals toppertje schrijft heb ik geen ervaring en wil ik me niet in mengen. Ik heb alleen altijd bij mijn vw's en audi's gehouden aan mijn verhaal zoals in mijn eerdere post.
Succes en veel wijsheid!
Did it, done it, do it again. Mijn advies naar skipp: proberen! Neem de tijd en rij Ff naar een bandenboer die ook km velegn heeft en pas daar. Doe ik ook en men is echt wel bereid je te helpen als je daarna een set banden koopt. Ik heb wel wat adresjes voor je anders.
Met de rolomtrek zoals toppertje schrijft heb ik geen ervaring en wil ik me niet in mengen. Ik heb alleen altijd bij mijn vw's en audi's gehouden aan mijn verhaal zoals in mijn eerdere post.
Succes en veel wijsheid!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- sbv
- 6th Gear member
@Skipp ik heb geen ervaring met 18" op de S70. Wel eens aan gedacht echter wordt het dusdanig plat rubber dat alle vormen van comfort eruit zijn en zeker op klinkers etc is het niet meer prettig rijden naar mijn idee. Daarbij vindt ik het zelf dat je dan ook gelijk aan een mooi stukje verlaging moet gaan denken.
Wij rijden bewust niet groter dan 17". Banden blijven dan nog wat betaalbaar en er is nog wat aan rubber wat de velg kan beschermen en...ik wil de S70R graag zo origineel mogelijk houden. Heldere C70 koplampen zijn de uitzondering en tevens de high performance remmen set van Volvo zelf
Wij rijden bewust niet groter dan 17". Banden blijven dan nog wat betaalbaar en er is nog wat aan rubber wat de velg kan beschermen en...ik wil de S70R graag zo origineel mogelijk houden. Heldere C70 koplampen zijn de uitzondering en tevens de high performance remmen set van Volvo zelf
- bpc
- 2nd Gear member
- Contacteer:
19 inch?
Wil je een goede band voor weinig geld kun je voor de Falken FK 452 gaan.
Maken kosten niet uit ga dan voor Pirelli Pzero 225/35/19 http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl
Wil je een goede band voor weinig geld kun je voor de Falken FK 452 gaan.
Maken kosten niet uit ga dan voor Pirelli Pzero 225/35/19 http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik zelf heb de 19 inch Uniroyal RainSport II banden; 235-30-19. (de nummer 6 in je lijst)
Contact op een droge weg dat geloof ik wel, het gaat er mij om dat ik goeie grip blijf houden als ik ineens een plens water over mn dak heen krijg (niet onwaarschijnlijk hier in sunny NL).
Ik vind het een goede band.
Maar: dit is wel onder een C70.
Last van mn rug heb ik nooit gehad. Rijdt heerlijk!
Maar jou vraag was wie welke ervaring met welke 19 inch band heeft.
Dus alhier dan eindelijk een eerste echte antwoord daarop.
Graag gedaan en Succes!
Contact op een droge weg dat geloof ik wel, het gaat er mij om dat ik goeie grip blijf houden als ik ineens een plens water over mn dak heen krijg (niet onwaarschijnlijk hier in sunny NL).
Ik vind het een goede band.
Maar: dit is wel onder een C70.
Last van mn rug heb ik nooit gehad. Rijdt heerlijk!
Maar jou vraag was wie welke ervaring met welke 19 inch band heeft.
Dus alhier dan eindelijk een eerste echte antwoord daarop.
Graag gedaan en Succes!
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
-
- 2nd Gear member
Ha ha, ik weet wat je bedoeld met dat laatste stukje...
Bedankt in ieder geval voor je mening over de Uniroyal banden...
Ik heb die op zich ook wel hoog zitten want ik deel je mening over het rijden in de regen (plens water), ik rijdt liever wat veiliger in de regen dan dat de Volvo aan het asfalt blijft plakken bij extreem rijden in een bocht...
Bedankt, en misschien komen er wat meer ervaringen over de andere merken...
Groeten,...
Bedankt in ieder geval voor je mening over de Uniroyal banden...
Ik heb die op zich ook wel hoog zitten want ik deel je mening over het rijden in de regen (plens water), ik rijdt liever wat veiliger in de regen dan dat de Volvo aan het asfalt blijft plakken bij extreem rijden in een bocht...
Bedankt, en misschien komen er wat meer ervaringen over de andere merken...
Groeten,...
-
- 2nd Gear member
Nou, bij deze dan ff wat foto`s,...
Heb `m nu een week en qua rijden ben ik er heleamaal blij mee en hij rijd erg goed...
(Van het kijken naar de benzinemeter wordt ik niet echt vrolijk, maar dat wist ik van te voren
)
Krijg veel reacties over het model en de kleur, zowel positief als negatief, maar dat kan mij weinig boeien, ik vind hem helemaal te gek...
Het ergste wat me tot nu toe is gezegt is: "Een Volvo, ik dacht dat het een Astra Coupè was" (ivm de kleur)
Deze persoon zal slechts met dreghaken teruggevonden worden
!!!
Eerste minpunt heeft zich helaas al wel aangediend, de antenne is stuk...
Tijdens het starten (waarna de antenne automatische omhoog komt) hoorde ik een vreemd geratel en uiteindelijk een tikje op mijn plaatwerk,...
De antenne hing naast de Volvo aan een soort van plastic witte strook met s.v tanden (die vermoedelijk horen aan te sluiten op een tandwiel die er voor zorgt dat de antenne heen en weer kan...)
Nu weet ik helaas niet niet of dit een mankement is/was of dat het vandalisme is geweest, wat me overigens niets zou verbazen...
Wel erg balen nu er geen antenne meer op zit, want heb hem er maar helemaal af getrokken anders kon ik niet gaan rijden...
Heb `m nu een week en qua rijden ben ik er heleamaal blij mee en hij rijd erg goed...
(Van het kijken naar de benzinemeter wordt ik niet echt vrolijk, maar dat wist ik van te voren

Krijg veel reacties over het model en de kleur, zowel positief als negatief, maar dat kan mij weinig boeien, ik vind hem helemaal te gek...
Het ergste wat me tot nu toe is gezegt is: "Een Volvo, ik dacht dat het een Astra Coupè was" (ivm de kleur)
Deze persoon zal slechts met dreghaken teruggevonden worden
Eerste minpunt heeft zich helaas al wel aangediend, de antenne is stuk...
Tijdens het starten (waarna de antenne automatische omhoog komt) hoorde ik een vreemd geratel en uiteindelijk een tikje op mijn plaatwerk,...
De antenne hing naast de Volvo aan een soort van plastic witte strook met s.v tanden (die vermoedelijk horen aan te sluiten op een tandwiel die er voor zorgt dat de antenne heen en weer kan...)
Nu weet ik helaas niet niet of dit een mankement is/was of dat het vandalisme is geweest, wat me overigens niets zou verbazen...
Wel erg balen nu er geen antenne meer op zit, want heb hem er maar helemaal af getrokken anders kon ik niet gaan rijden...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- PeeJay
- 4th Gear member
Mooie auto!!
Een auto waar ik altijd wel een zwak voor heb gehad. Een dikke S70, prachtig.
Kleur vind ik ook goed. Kleur van de velgen ook, maar ze zouden van mij wel een maatje kleiner mogen.
Een auto waar ik altijd wel een zwak voor heb gehad. Een dikke S70, prachtig.
Kleur vind ik ook goed. Kleur van de velgen ook, maar ze zouden van mij wel een maatje kleiner mogen.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
-
- 2nd Gear member
Dank je, de kleur vind ik zelf ook erg okè...
Ik vind de 18" qua maat eigenlijk wel erg goed bij dit model passen en ik zit er aan te denken om m`n 19" velgen, die eigenlijk voor m`n S70 bestemd waren, toch maar te verkopen, want das misschien toch niet mooi op dit model...
Ik hoop er de komende maanden het een en ander aan te kunnen verfraaien naar eigen smaak, zonder al drastisch te veranderen...
Heldere koplampen+knipperlichten, andere grill en verder lijkt het me geen overbodige luxe om er uiteindelijk wat betere remmen op te zetten die de hogere snelheden aankunnen...
Verder zit ik in twijvel over de radio/ 3-cd speler, want het lijkt erop dat deze enigzins moeite heeft met gekopieerde cd`s (Misschien iemand die hier ervaring mee heeft ???)
Ik wil deze er het liefst in laten, maar als hij dus moeite heeft met gekopieerde cd`s is het nogal beroerd zeg maar...
Ik vind de 18" qua maat eigenlijk wel erg goed bij dit model passen en ik zit er aan te denken om m`n 19" velgen, die eigenlijk voor m`n S70 bestemd waren, toch maar te verkopen, want das misschien toch niet mooi op dit model...
Ik hoop er de komende maanden het een en ander aan te kunnen verfraaien naar eigen smaak, zonder al drastisch te veranderen...
Heldere koplampen+knipperlichten, andere grill en verder lijkt het me geen overbodige luxe om er uiteindelijk wat betere remmen op te zetten die de hogere snelheden aankunnen...
Verder zit ik in twijvel over de radio/ 3-cd speler, want het lijkt erop dat deze enigzins moeite heeft met gekopieerde cd`s (Misschien iemand die hier ervaring mee heeft ???)
Ik wil deze er het liefst in laten, maar als hij dus moeite heeft met gekopieerde cd`s is het nogal beroerd zeg maar...
- PeeJay
- 4th Gear member
Dit is dus 18 inch?
Hmmm, ze lijken veel groter dan mijn 17 inch velgen, maar dat zal dan door de platte banden komen.
Ik zou deze er onder laten ipv nog een maat groter te gaan.
En dat is puur gezien vanuit een optisch/esthetisch oogpunt
Hmmm, ze lijken veel groter dan mijn 17 inch velgen, maar dat zal dan door de platte banden komen.
Ik zou deze er onder laten ipv nog een maat groter te gaan.
En dat is puur gezien vanuit een optisch/esthetisch oogpunt

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
-
- 2nd Gear member
Ik heb nog veel dingen die ik graag wil hebben voor m`n S70, maar ben nog op zoek naar de juiste adresjes in Nederland, Belgie of Duitsland, eventueel in Zweden...
Ben o.a op zoek naar heldere koplampen+knipperlichten (kosten bij dealer al zo`n 700.-), frontspoilerlip, een grill en eventueel een dubbele uitlaat...
Maar alles op z`n tijd...
Ben o.a op zoek naar heldere koplampen+knipperlichten (kosten bij dealer al zo`n 700.-), frontspoilerlip, een grill en eventueel een dubbele uitlaat...
Maar alles op z`n tijd...
- sbv
- 6th Gear member
Netjes zo hoor. De kleur is niet mijn ding, maar gelukkig is mijn wederhelft helemaal gek op de kleur. Ik vindt onze zwarte S70R mooier.
Kwa koplampen is het een kwestie van wat shoppen dan kan het echt voordeliger. Er zijn best wel wat dealers die aan korting doen.
Gril zelfde verhaal.
Remmen. De standaard 302 remmen zijn prima voor normaal gebruik, echter als je wat stevig doorrijdt en een aantal malen kort achter elkaar stevig moet remmen zijn ze wat onder de maat.
Op onze Saffron S70R heb ik 320 high performance van Volvo erop gezet. De zwarte heeft de normale remmen.
Radio: Heb je een SC-900 of mogelijk al een SC-901. De SC-901 heeft een wat beter loop werk. ik gebruik het cd gedeeltje nooit ivm ipod interface
Kwa koplampen is het een kwestie van wat shoppen dan kan het echt voordeliger. Er zijn best wel wat dealers die aan korting doen.
Gril zelfde verhaal.
Remmen. De standaard 302 remmen zijn prima voor normaal gebruik, echter als je wat stevig doorrijdt en een aantal malen kort achter elkaar stevig moet remmen zijn ze wat onder de maat.
Op onze Saffron S70R heb ik 320 high performance van Volvo erop gezet. De zwarte heeft de normale remmen.
Radio: Heb je een SC-900 of mogelijk al een SC-901. De SC-901 heeft een wat beter loop werk. ik gebruik het cd gedeeltje nooit ivm ipod interface
- Fredhead
- Geartronic member
Ik heb onder mijn V50 Continental Contisportcontact 5P banden gehad.
Deze zijn pas vanaf 18 inch leverbaar en dit zijn verreweg de beste straatbanden waar ik mee heb gereden.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Rijd nu in een veel kleinere maat op Uniroyal Rainsport 2 banden, zijn ook erg fijne banden op zowel droog als nat.
Wat mij alleen het meest opvalt is dat de wang erg slap is, dit koste enige gewenning maar vind het ook heerlijke banden.
En... in de regen zijn ze echt geweldig!
Deze zijn pas vanaf 18 inch leverbaar en dit zijn verreweg de beste straatbanden waar ik mee heb gereden.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Rijd nu in een veel kleinere maat op Uniroyal Rainsport 2 banden, zijn ook erg fijne banden op zowel droog als nat.
Wat mij alleen het meest opvalt is dat de wang erg slap is, dit koste enige gewenning maar vind het ook heerlijke banden.
En... in de regen zijn ze echt geweldig!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
ik zou eerst is passen voor je wat koopt kwa 19 inch
em 18 gaat gaat zkers passen.
op het 850 forum zijn er meer die met grotere wielen rijden
op mijn c70 met schroefset loopt 18 idd een beetje aan maar dat ligt aan de slechte weg staat. niet aan de auto :twisted:
em 18 gaat gaat zkers passen.
op het 850 forum zijn er meer die met grotere wielen rijden
op mijn c70 met schroefset loopt 18 idd een beetje aan maar dat ligt aan de slechte weg staat. niet aan de auto :twisted:
- bpc
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Gaat dat goed met wat gewicht achterin ?
Voor zullen de binnenspatborden al wel gaar zijn denk ik
Voor zullen de binnenspatborden al wel gaar zijn denk ik
Volvo C30 1.6D R-design '11
-
- 2nd Gear member
Mijn ervaring met Pirelli banden zijn top!! Yokohama's zijn ook heel erg goed en slijten minder snel dan pirelli's. Met Firestone heb ik geen goede ervaringen gehad die waren zo op en stuurde niet zo lekker. Michelin banden zijn ook heel erg goed maar persoonlijk ben ik daar niet zo dol op. Banden keuze is persoons en type/automerk gebonden naar mijn mening. Dus laat je goed adviseren bij de autobanden boer!!
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4