Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20.04.2011 - 21:39
door Shockwave
gefeliciteerd :-)
Ben benieuwd hoe die eruit ziet op foto's ;-)

Geplaatst: 20.04.2011 - 22:02
door Guidooo
Oke kijk aan, mooi voor je!

Waar zit de roest? Wielkastranden?

Geplaatst: 21.04.2011 - 09:11
door Broabander
Foto's komen later! Wellicht morgen ;-) nu even geen tijd, moet overal heen vliegen en opdraven.

In de wasstraat is trouwens wel het kapje op het achterportier links eraf gesleurd :-( en de dakstrips zijn alvast een beetje kaal gemaakt. Die waren afbladderend zwart, nu zijn ze zwart met lichte stukken waar ooit verf zat :-P

Maargoed beter dan de golf 6 voor me die z'n achterruitenwisser van de grond mocht oprapen :-P

Geplaatst: 21.04.2011 - 16:05
door sven-
Niet lullig bedoeld, maar als je echt heel erg om (de lak van) je auto geeft was je 'm zelf en ga je niet door de wasstraat. Ook dat "wassen met lappen" dat je steeds meer hoort is geen goed alternatief voor zelf wassen (wat overigens ook met beleid en juiste spullen moet worden gedaan, daar niet van.)

Geplaatst: 21.04.2011 - 23:28
door Broabander
Nou ja, lak was al redelijk verpest, op de spoiler is een deel van de blanke lak eraf, langs de naden ook, de dakstrips vallen de verf ervan af, dus het ging me puur even om de ranzigheid, zwarte troep op de velgen, een waxbeurt die hij wel mocht gebruiken en de bodemreiniging.

De lak is nou eenmaal niet echt in mooie staat, en dan kan ik het deel dat nog goed is wel heel glanzend poetsen, als de rest vervallen is ziet dat er ook niet uit :-P

Geplaatst: 22.04.2011 - 20:17
door Broabander
Nou een ding is wel zeker: hij zuipt! Afgelopen dagen zo'n 500km gereden, en er ging net weer iets van 55 liter in, na voornamelijk snelwegkilometers. Dan rijd ik ook wel tussen de 125 en 135 gemiddeld, maar toch.

Heb vandaag de nieuwe autoradio (Sony GT25, €44) erin gezet, maar op hoger volume kraakten de speakers nogal. Toen naar de winkel gereden en een setje Pioneer TS-G1013I 10cm 3weg speakers gekocht voor €59, die achterin in die klepjes/uitsparingen naast de hoedenplank gezet, nu klinkt ie pas echt mooi! Wellicht in de toekomst nog zo'n setje voor in de voorportieren ;-)

De langverwachte foto's komen zo, eerst even eten ;-)

Geplaatst: 22.04.2011 - 20:46
door Broabander
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speakers rechts en links naast de hoedenplank

Afbeelding

Halfleren achterbank met armsteun

Afbeelding

Halfleren voorstoelen met armsteun

Afbeelding

De 'middenconsole' met airco, stoelverwarming en nieuwe radio

Afbeelding

Tenslotte het instrumentenpaneel

Afbeelding

Geplaatst: 22.04.2011 - 21:40
door Broabander
Ohja, een aantal dingen vielen mij nog op:

1) de airco word niet echt heel koud meer. Wel fris, maar niet koud waarvan je de rillingen krijgt.
2) de benzinemeter is niet echt accuraat. Zo gaf hij twee dagen geleden aan meer dan leeg te zijn en er bleek nog 8 liter in te zitten. Ook ging het 'tanken' lampje vandaag steeds uit als ik een keer optrok, en aan als ik even de motor afzette en weer startte.
3) Olietemperatuursensor is ook niet echt accuraat. Hij twijfelt een beetje tussen in het midden en iets daarboven. Of de motor word echt ietsje warmer dan het midden, maar dan zakt hij wel een paar tellen later terug terwijl ik niks anders doe.
4) kilometerteller schommelt een beetje rond de 40-60, daartussen. hij 'vibreert' als het ware een beetje. Stel ik rijd 110 dan blijft de naald volkomen stil omhoog wijzen.

Geplaatst: 23.04.2011 - 09:32
door -DAVY-
punt 2: Dat klopt gewoon,want dat is een veiligheid dat er helemaal geen brandstof inzit, en ja als je hard optrekt komt vloeistof in beweging en denkt de sensor, he de tank zit weer wat voller.

Punt 3: Je olietempsensor is wel accuraat, als hij warmer wordt slaat jouw koel vin automatisch aan, waardoor hij weer iets gaat zakken.

andere punten weet ik niet heb zelf geen airco maar arko.

Geplaatst: 23.04.2011 - 09:37
door V70/2.4D/2003
Punt 1: Even af laten vullen die airco, waarschijnlijk te weinig vloeistof.

Geplaatst: 23.04.2011 - 10:41
door Kootje
Mooie auto! Het interieur ziet er nog zeer netjes uit en de kleur is nog mooi rood 8)

Geplaatst: 23.04.2011 - 16:33
door sleutelaar
het zou me niet verbazen dat hij zuipt doordat je labda sonde stuk is

Geplaatst: 23.04.2011 - 16:55
door Broabander
Het lampje brand in ieder geval niet met draaiende motor zoals je op de foto's ziet :-P

Aan de andere kant, als hij helemaal kapot is doet hij natuurlijk niks meer. Maar als ik de motor start gaat het groene lampje van de lambda wel branden als controlelampje zegmaar.

Is dit te testen? Of zou ik gelijk een nieuwe erin moeten zetten?

Geplaatst: 23.04.2011 - 21:13
door sleutelaar
je motor gaat in rijke noodloop lopen als de lamda defect is. het lampje op je dash gaat niet altijd branden. lees de foutcodes uit zou ik zeggen.

Geplaatst: 23.04.2011 - 23:23
door Broabander
Okee ja is wel een goede. Kan ik dat beter bij de plaatselijke volvodealer laten doen of bij elke willekeurige garage?


Vandaag viel me trouwens ook op: na een kilometer of 110 constant op de snelweg met snelheid tussen de 110 en max 130 bleek de olietemperatuur vrij laag te staan, op een kwart ongeveer, tussen de helft (normale temperatuur) en koud zegmaar. heb tussendoor alleen even de airco aan gehad. Sinds ik hem heb ook ditzelfde stuk al twee keer gereden maar toen deed hij dit niet. Enige verschil is dat ik toen een constante 130 reed.

Geplaatst: 24.04.2011 - 00:10
door chrisje
Ik neem aan dat je de temperatuur meter bedoeld. (meter naast de benzine meter).

Hier staat ie ook altijd als bij jouw, dus hoef je geen zorgen over te maken

Geplaatst: 24.04.2011 - 00:22
door Broabander
Ja precies die. Ja ik ben gewend van alle auto's waar ik tot nu toe in gereden heb dat ze op een constante 90 graden/ het midden bleven staan. En de koeling draaide niet toen ik de motor afzette, vandaar :-P want als hij nou echt hard zou koelen en nog een paar minuten nakoelen omdat de temp anders te hoog zou worden snap ik het nog, maar nu zag ik het ineens 30 km voor het einde van de rit, waarna de naald niet meer bewogen heeft totdat ik hem uitzette eigenlijk.

Geplaatst: 24.04.2011 - 09:56
door Hugo_Amstelveen
Ook bij de mijne blijft de temperatuurmeter tussen koud en halverwege staan.
Volgens de dealert hier in het dorp is dat juist goed.

Deze motoren moeten 'goed koel' blijven zeggen ze daar. Maar een kenner van de 440 (die bij dezelfde dealert werkt) zegt dat de motor wel op een goede bedrijfstemperatuur komt, alleen is dat niet af te lezen op je instrumentarium.

Oftewel, niets aan doen.
Waar ik wel iets aan zou doen is idd die lamba sonde checken. Ik had hetzelfde en na vervanging moet ik nu de tomtom aanzetten om te weten te komen waar de tankstations zijn, want ik kom er niet zo vaak meer als voorheen.

OH JA, wil je je laatste foto verkleinen? Hij groeit het forum uit........

Geplaatst: 24.04.2011 - 10:19
door blastaway
Wilde ook ff zeggen dat ik het een prachtige 'cult' auto vind. Ziet er goed uit zeg!

Geplaatst: 24.04.2011 - 10:24
door Iroll
Als de lambda niet helemaal lekker meer is wordt dat meestal niet aangegeven door het lampje of als foutcode. Je merkt het eigenlijk alleen aan het hoge verbruik en een te hoog CO gehalte bij een uitlaatgasmeting. Maar je kan'm vrij eenvoudig zelf doormeten met een mutimeter. Mocht je 'm moeten vervangen doe dat dan alleen met de originele Bosch lambda. Die kosten iets van €70.