Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22.02.2006 - 19:10
door bart simpson
Ludo schreef:lol
je snapt het moraal maar niet.
Jouw moraal is dat het altijd goed gaat, maar een dealer heeft af en toe te maken met lastige (en soms ook kostbare) niet te claimen gevolgen.
Het kan geen kwaad om die invalshoek ook te vermelden.
Geplaatst: 22.02.2006 - 19:36
door Richard
Daar heb je wel gelijk in. Het wordt hier meestal van 1 punt bekeken, kan geen kwaad om de andere kant ook te bekijken. En als het er op neer komt is er nog altijd een iemand die beslist of je gaat chippen of niet.
En dat ben je zelf( of je vrouw/vriendin

)
Geplaatst: 22.02.2006 - 19:40
door Ludo
bart simpson schreef:Jouw moraal is dat het altijd goed gaat,...
nee bart, dat is mijn moraal niet.
het moraal (zowel hier als elders) is dat iedereen die er geen ervaring mee heeft wel hét antwoord heeft.
bart simpson schreef: een dealer heeft af en toe te maken met lastige (en soms ook kostbare) niet te claimen gevolgen.
dat kan idd, maar vermeld die dealer dan ook de daadwerkelijke oorzaak?.
of trekt ie ook meteen de conclusie : gechipt?: dat is de oorzaak. :?:
Geplaatst: 22.02.2006 - 19:48
door bart simpson
Als hij iets moet claimen bij Volvo Nederland wel ja.... claims worden om die reden soms ook afgewezen en dan onstaan er heel onverkwikkelijke discussies met een klant die meent dat het garantie MOET zijn.
Even off-topic, een S60/V70 126pk D die naar 226pk wordt gechipped door Rica heeft een zeer grote kans dat de bak binnen de 24 maanden de geest geeft, ik garandeer je dat er dan geen sprake is van enige fabrieksgarantie of coulance.
En de dealer gaat je die bak niet uit eigen zak betalen.
Geplaatst: 22.02.2006 - 19:56
door Ludo
bart simpson schreef:Even off-topic, een S60/V70 126pk D die naar 226pk wordt gechipped door Rica heeft een zeer grote kans dat de bak binnen de 24 maanden de geest geeft, ik garandeer je dat er dan geen sprake is van enige fabrieksgarantie of coulance.
tuurlijk kan die bak snel de geest geven.
zoals ik eerder schreef, alles kan kapot, en dat weet je op voorhand als je zo extreem wil gaan.
Geplaatst: 22.02.2006 - 19:59
door bart simpson
En mocht je daardoor dan die kosten ook zelf gaan (danwel kunnen) dragen is er inderdaad niets aan de hand...
:shock: we lijken het wel eens............
Geplaatst: 22.02.2006 - 20:01
door Ludo
eindelijk.

Geplaatst: 22.02.2006 - 20:04
door bart simpson
:occasion5:
Geplaatst: 24.10.2006 - 21:49
door ReneV70
Ik ben zeer enthousiast over chipmeister.nl Zij komen bij je voor de deur de auto chippen. Als ze na 30 minuten weg zijn scheur je met 20 tot 30 PK meer over de snelweg. Echt een aanrader!!
Geplaatst: 17.08.2007 - 23:13
door FelixB
Leuk om te zien dat Ludo hier ook helpt met zijn kennis! (smilie: bier)
Heb mijn 850R 2 jaar gelden laten tunen bij European Tuning, toen was de tuner (Marco) van MTE uit Zweden overgevlogen in zijn S60R (2x lezen

).
Standaard software-update gehad, daarna is Marco 2x gaan proefrijden om alles te optimaliseren, zoals: bij 3.551 toeren ietsjes meer benzine, bij 4.531 ietsjes minder etc (laptop aan de OBD-II gehangen).
Had een koppel'rechte'van 2.500 - 6.500 toeren WAUUUWWWW!
Mijn 850R had een automaat; het bleek dat de ecu zó was geprogrammeerd dattie vanaf stilstand niet meteen al zijn vermogen erin gooide & mij werd geadviseerd om pas volgas te geven als de auto goed rolde, om bak en aandrijvig te sparen. Dat heb ik gedaan en de bak gaf geen krimp...
Geplaatst: 29.08.2007 - 17:06
door 2.5D
Al bovenstaande even vergeten, als je twijfelt over tuning: ZEKER doen!!!
Rijdt zuiniger, feller en lekkerder.
Extra vermogen gebruik je misschien 0,5% van de tijd dus als alles 0,5% minder lang mee gaat is het dat zeker waard.
Ik ben met mijn 2.5D van 143 pk naar 184 pk gegaan door de jongens van Fasttech voor E350,-.
Geplaatst: 06.09.2007 - 16:07
door rwendt
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is er een leeftijdsgrens (van de auto

) bij chiptuning?
Geplaatst: 06.09.2007 - 16:40
door NOS
Nee, die is er niet.
Geplaatst: 07.09.2007 - 18:09
door Bover
Bel verschillende bedrijven, zoals RICA, HArtog en FASTTECH te Neede. Kun je je keuze maken!
Al;s je je vermogen niet meer opvoert dan rond de 15% kan je weinig gebeuren is mijn praktijkervaring.
In mijn ogen grootste voordeel tuning is dat de parameters verfijnder worden afgesteld.
Je rijdt zuiniger maar ook comfortabeler; met meer auto onder je voet.
En de keuze voor een tuner is een persoonlijke....
Geplaatst: 11.09.2007 - 08:52
door flyingd
probeer het eens bij
www.Tunex.nl deze doet een echte Chiptuning (geen powerbox) voor 225 euro. op verschillende forums wordt er goed gesproken over deze firma. klanten zijn zeer tevreden.
Geplaatst: 11.09.2007 - 13:51
door 2.5D
Het kan aan mij liggen maar toen ik een jaartje geleden ging shoppen naar een tuner moest men nog zeker E600,- te betalen voor een chiptuning, tegenwoordig kan dit voor de helft, goeie zaak.
Geplaatst: 11.09.2007 - 14:03
door Kobus gaat naar Appelscha
Het kan aan mij liggen maar toen ik een jaartje geleden ging shoppen naar een tuner moest men nog zeker E600,- te betalen voor een chiptuning, tegenwoordig kan dit voor de helft, goeie zaak.
Een 2.5 d met 180 pk; dat betekent maximaal getuned, ken tuners die adviseren bij de 2.5 d tot 170 en + 60 Nm ipv 70 te gaan, 'is het mooist' zeggen ze dan, 'en leidt niet tot hogere roetuitstoot'.
Heb je dit overwogen?
Geplaatst: 11.09.2007 - 14:36
door 2.5D
Zou best kunnen maar je kunt altijd nog zelf bepalen hoever je het gaspedaal wilt intrappen. Zit er zoveel verschil tussen +60 NM en +70 NM?
Is overigens vorige maand gekeurd en niets aan de hand met roetuitstoot of emmissie van andere (schadelijke) stoffen.
Geplaatst: 11.09.2007 - 16:05
door Bover
Men fluistert dat de automaten of geartronic 6v van Volvo dezelfde zijn bij de 136-163 en 185 pk uitvoering...
@Bart: Jij misschien?