Nee, een grotere velgmaat raadde hij af, omdat je dan ook aan banden vastzit met een lagere wang dan om 16".Rob Bakker schreef:Ik denk dat er nog niet veel T4 bezitters zijn op het forum, meeste wachten nog of hebben een andere motor gekozen.
Wel balen dat je er zo ontevreden mee ben.
Had de dealer ook geen andere voorstellen meer behalve de vaststelling na de proefrit?
S60 T4 Powershift
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
Dat is zonder meer waar. Mogelijk zelfs dat jij bij een ritje in mijn auto zou zeggen: "Rijd prima, waar maak je je druk om!"ZX10r schreef:Ik heb een 4C eronder en geen probleem met de advanced stand, maar onderstel is persoonlijk
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Pa vind de V60 D3 ook hard, maar vind dit wel een plus qua wegligging. Toen we in de bestelprocedure zaten ook afgevraagd hoe dat Touring chassis zou zijn, maar daar was nergens mee proef te rijden. En zoals JDS terecht zegt : nooit iets kopen waarin je geen proefrit hebt gemaakt.
Zou de Comfort-stand van het 4C dan comfortabeler zijn dan het standaard chassis ? (dus niet Touring chassis)
Zou de Comfort-stand van het 4C dan comfortabeler zijn dan het standaard chassis ? (dus niet Touring chassis)
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2311
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?
uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft
en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft
en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?
uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft
en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2311
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
Kan je ook in RFT's hebbenvojolvo schreef:De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?
uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft
en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
heb je een reservewiel en krik(= gewone banden) in de auto of helemaal niks en een bandencontrolesysteem?(=RFT)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
Geen reservewiel en krik, maar zo'n reparatieset met compressor.Philken schreef:Kan je ook in RFT's hebbenvojolvo schreef:De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?
uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft
en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
heb je een reservewiel en krik(= gewone banden) in de auto of helemaal niks en een bandencontrolesysteem?(=RFT)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Wij hebben paar maanden geleden een proefrit gemaakt met een S60 met een Dynamic Chassis. Deze was een stuk comfortabeler dan onze oude V50.
- jds
- 4th Gear member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01
Comfortbeleving is heel persoonlijk.
Alles is afhankelijk van wat je gewoon bent.
In mijn ervaring hoeft een hardere vering niet perse minder comfortabel te zijn.
Een zachte vering die in elke oneffenheid crasht is voor mij ook niet comfortabel.
Alles is afhankelijk van wat je gewoon bent.
In mijn ervaring hoeft een hardere vering niet perse minder comfortabel te zijn.
Een zachte vering die in elke oneffenheid crasht is voor mij ook niet comfortabel.
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Ik heb vorige week de 2.0 T terug moeten geven aan de verhuurder.
Deze S60 Intro Edition stond op 17".
Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.
Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.
Cheers,
GND
Deze S60 Intro Edition stond op 17".
Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.
Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
comfort chassis ipv dynamic chassis?
Volvo for life
- santu001
- 4th Gear member
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
- Locatie: Regio Amsterdam
Ik heb inmiddels meerdere my 2010 gereden, en geeneen was er gelijk. De ene stuurde zwaarder en/of lichter (geen snelheid afh. Sb) de andere schakelde veel lichter. De een was weer soepeler qua vering.
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
- vojolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13
Heb je een dynamic of touring chassis? Ik vind de laatstgenoemde qua vering en demping niet goed in balans. Het weggedrag is wat nerveus.Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.
Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.
1989: Volvo 440GL B18KPD; rood
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019
2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Ja die zijn er, helemaal lekker. Als het spul ligt te slapen op comfort en normaal gesproken op advanced.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Update:gnd schreef:Ik heb vorige week de 2.0 T terug moeten geven aan de verhuurder.
Deze S60 Intro Edition stond op 17".
Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.
Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.
Cheers,
GND
Bandenspanning !
Er zat in alle banden 2,8 tot 2,9 bar.
De druk is zojuist verlaagd naar 2,3 bar en het voelt al een stuk beter aan.
Cheers ,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)