S60 T4 Powershift

Gebruikersavatar
vojolvo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13

Rob Bakker schreef:Ik denk dat er nog niet veel T4 bezitters zijn op het forum, meeste wachten nog of hebben een andere motor gekozen.

Wel balen dat je er zo ontevreden mee ben.
Had de dealer ook geen andere voorstellen meer behalve de vaststelling na de proefrit?
Nee, een grotere velgmaat raadde hij af, omdat je dan ook aan banden vastzit met een lagere wang dan om 16".
Gebruikersavatar
vojolvo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13

bart simpson schreef:
945i schreef:Niet de bandenspanning verlagen hoor!
en ook zeker niet verhogen!
Nee hoor, ik hou me aan de geadviseerde bandenspanning.
Gebruikersavatar
vojolvo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13

ZX10r schreef:Ik heb een 4C eronder en geen probleem met de advanced stand, maar onderstel is persoonlijk
Dat is zonder meer waar. Mogelijk zelfs dat jij bij een ritje in mijn auto zou zeggen: "Rijd prima, waar maak je je druk om!"
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4293
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Pa vind de V60 D3 ook hard, maar vind dit wel een plus qua wegligging. Toen we in de bestelprocedure zaten ook afgevraagd hoe dat Touring chassis zou zijn, maar daar was nergens mee proef te rijden. En zoals JDS terecht zegt : nooit iets kopen waarin je geen proefrit hebt gemaakt.

Zou de Comfort-stand van het 4C dan comfortabeler zijn dan het standaard chassis ? (dus niet Touring chassis)
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2311
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
vojolvo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13

Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2311
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

vojolvo schreef:
Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.
Kan je ook in RFT's hebben

heb je een reservewiel en krik(= gewone banden) in de auto of helemaal niks en een bandencontrolesysteem?(=RFT)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
vojolvo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13

Philken schreef:
vojolvo schreef:
Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.
Kan je ook in RFT's hebben

heb je een reservewiel en krik(= gewone banden) in de auto of helemaal niks en een bandencontrolesysteem?(=RFT)
Geen reservewiel en krik, maar zo'n reparatieset met compressor.
Gebruikersavatar
jds
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01

Heeft Volvo RFT's?
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Wij hebben paar maanden geleden een proefrit gemaakt met een S60 met een Dynamic Chassis. Deze was een stuk comfortabeler dan onze oude V50.
Gebruikersavatar
jds
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01

Comfortbeleving is heel persoonlijk.
Alles is afhankelijk van wat je gewoon bent.
In mijn ervaring hoeft een hardere vering niet perse minder comfortabel te zijn.
Een zachte vering die in elke oneffenheid crasht is voor mij ook niet comfortabel.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ben ik met je eens.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
gnd
3rd Gear member
Berichten: 346
Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
Locatie: Vijfherenlanden

Ik heb vorige week de 2.0 T terug moeten geven aan de verhuurder.
Deze S60 Intro Edition stond op 17".

Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.

Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.


Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

comfort chassis ipv dynamic chassis?
Volvo for life
Gebruikersavatar
santu001
4th Gear member
Berichten: 563
Lid geworden op: 16.06.2011 - 02:58
Locatie: Regio Amsterdam

Ik heb inmiddels meerdere my 2010 gereden, en geeneen was er gelijk. De ene stuurde zwaarder en/of lichter (geen snelheid afh. Sb) de andere schakelde veel lichter. De een was weer soepeler qua vering.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Gebruikersavatar
vojolvo
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 14.04.2011 - 21:13

Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.

Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.
Heb je een dynamic of touring chassis? Ik vind de laatstgenoemde qua vering en demping niet goed in balans. Het weggedrag is wat nerveus.
1989: Volvo 440GL B18KPD; rood
1992: Volvo 440GL B18U; blauw
1994: Volvo 440 1.8i B18U; groen
1997: Volvo S40 1.8i; rood
2001: Volvo S40 1.8i; blauw
2004: Volvo S40 1.8 Kinetic; groen
2008: Volvo S40 2.4 Geartronic Edition II; Barents Blue pearl
2011: Volvo S60 T4 Powershift Kinetic; Caspian Blue
2015: Volvo V60 T4 Geartronic Momentum Magic Blue MY2016
2018: Volvo XC40 T4 Geartronic Inscription Denim Blue MY2019

2023: Volvo XC60 B4 Ultimate Platinum Grey MY2023
Gebruikersavatar
olson
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03

zouden er mensen op dit forum zijn met een four-c aktieve ophanging?
Het zou voor mij nog een overweging zijn...
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Ja die zijn er, helemaal lekker. Als het spul ligt te slapen op comfort en normaal gesproken op advanced.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
olson
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03

Mooi, ik lees zo vaak hier dat de een het te hard/zacht/ half hard zacht vind...
Blijkt dus een goede investering dan.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
Gebruikersavatar
gnd
3rd Gear member
Berichten: 346
Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
Locatie: Vijfherenlanden

gnd schreef:Ik heb vorige week de 2.0 T terug moeten geven aan de verhuurder.
Deze S60 Intro Edition stond op 17".

Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.

Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.


Cheers,

GND
Update:
Bandenspanning !
Er zat in alle banden 2,8 tot 2,9 bar.
De druk is zojuist verlaagd naar 2,3 bar en het voelt al een stuk beter aan.

Cheers ,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”