Pagina 2 van 3

Geplaatst: 20.04.2011 - 16:45
door vojolvo
Rob Bakker schreef:Ik denk dat er nog niet veel T4 bezitters zijn op het forum, meeste wachten nog of hebben een andere motor gekozen.

Wel balen dat je er zo ontevreden mee ben.
Had de dealer ook geen andere voorstellen meer behalve de vaststelling na de proefrit?
Nee, een grotere velgmaat raadde hij af, omdat je dan ook aan banden vastzit met een lagere wang dan om 16".

Geplaatst: 20.04.2011 - 16:46
door vojolvo
bart simpson schreef:
945i schreef:Niet de bandenspanning verlagen hoor!
en ook zeker niet verhogen!
Nee hoor, ik hou me aan de geadviseerde bandenspanning.

Geplaatst: 20.04.2011 - 16:49
door vojolvo
ZX10r schreef:Ik heb een 4C eronder en geen probleem met de advanced stand, maar onderstel is persoonlijk
Dat is zonder meer waar. Mogelijk zelfs dat jij bij een ritje in mijn auto zou zeggen: "Rijd prima, waar maak je je druk om!"

Geplaatst: 20.04.2011 - 17:09
door Fulaks
Pa vind de V60 D3 ook hard, maar vind dit wel een plus qua wegligging. Toen we in de bestelprocedure zaten ook afgevraagd hoe dat Touring chassis zou zijn, maar daar was nergens mee proef te rijden. En zoals JDS terecht zegt : nooit iets kopen waarin je geen proefrit hebt gemaakt.

Zou de Comfort-stand van het 4C dan comfortabeler zijn dan het standaard chassis ? (dus niet Touring chassis)

Geplaatst: 20.04.2011 - 17:20
door Philken
vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60

Geplaatst: 20.04.2011 - 17:30
door vojolvo
Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.

Geplaatst: 20.04.2011 - 17:47
door Philken
vojolvo schreef:
Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.
Kan je ook in RFT's hebben

heb je een reservewiel en krik(= gewone banden) in de auto of helemaal niks en een bandencontrolesysteem?(=RFT)

Geplaatst: 20.04.2011 - 17:58
door vojolvo
Philken schreef:
vojolvo schreef:
Philken schreef:vraagje: heb je banden met noodloopeigenschappen(RFT) of gewone?

uit ervaring weet ik dat dit ook een groot verschil geeft

en als mijn geheugen mij niet in de steek laat, kan je RFT's hebben onder de S60
De auto staat op Continental ContiPremiumContact 2; volgens mij zijn dat gewone.
Kan je ook in RFT's hebben

heb je een reservewiel en krik(= gewone banden) in de auto of helemaal niks en een bandencontrolesysteem?(=RFT)
Geen reservewiel en krik, maar zo'n reparatieset met compressor.

Geplaatst: 20.04.2011 - 18:29
door jds
Heeft Volvo RFT's?

Geplaatst: 20.04.2011 - 20:19
door rsnhakan
Wij hebben paar maanden geleden een proefrit gemaakt met een S60 met een Dynamic Chassis. Deze was een stuk comfortabeler dan onze oude V50.

Geplaatst: 21.04.2011 - 10:24
door jds
Comfortbeleving is heel persoonlijk.
Alles is afhankelijk van wat je gewoon bent.
In mijn ervaring hoeft een hardere vering niet perse minder comfortabel te zijn.
Een zachte vering die in elke oneffenheid crasht is voor mij ook niet comfortabel.

Geplaatst: 21.04.2011 - 10:27
door 945i
Ben ik met je eens.

van 2.0 T naar T4

Geplaatst: 28.07.2011 - 20:55
door gnd
Ik heb vorige week de 2.0 T terug moeten geven aan de verhuurder.
Deze S60 Intro Edition stond op 17".

Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.

Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.


Cheers,

GND

Geplaatst: 28.07.2011 - 20:56
door bart simpson
comfort chassis ipv dynamic chassis?

Geplaatst: 28.07.2011 - 21:20
door santu001
Ik heb inmiddels meerdere my 2010 gereden, en geeneen was er gelijk. De ene stuurde zwaarder en/of lichter (geen snelheid afh. Sb) de andere schakelde veel lichter. De een was weer soepeler qua vering.

Geplaatst: 29.07.2011 - 11:55
door vojolvo
Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.

Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.
Heb je een dynamic of touring chassis? Ik vind de laatstgenoemde qua vering en demping niet goed in balans. Het weggedrag is wat nerveus.

Geplaatst: 29.07.2011 - 12:41
door olson
zouden er mensen op dit forum zijn met een four-c aktieve ophanging?
Het zou voor mij nog een overweging zijn...

Geplaatst: 29.07.2011 - 15:08
door ZX10r
Ja die zijn er, helemaal lekker. Als het spul ligt te slapen op comfort en normaal gesproken op advanced.

Geplaatst: 29.07.2011 - 15:23
door olson
Mooi, ik lees zo vaak hier dat de een het te hard/zacht/ half hard zacht vind...
Blijkt dus een goede investering dan.

Re: van 2.0 T naar T4 Update

Geplaatst: 29.07.2011 - 17:12
door gnd
gnd schreef:Ik heb vorige week de 2.0 T terug moeten geven aan de verhuurder.
Deze S60 Intro Edition stond op 17".

Nu hebben we een T4 Kinetic met het Business Pack pro.
Ondanks de 16" wielen van deze T4 vinden wij de auto een stuk minder comfortabel.
Vooral korte oneffenheden worden een stuk harder doorgegeven.
De witte blokken waar je overeenrijdt bij het invoegen voel ik een stuk beter.

Ik ga nog onderzoeken waar dit mindere comfort t.o.v. de 2.0 T vandaan komt.


Cheers,

GND
Update:
Bandenspanning !
Er zat in alle banden 2,8 tot 2,9 bar.
De druk is zojuist verlaagd naar 2,3 bar en het voelt al een stuk beter aan.

Cheers ,

GND