Pagina 2 van 2
Geplaatst: 30.04.2011 - 00:09
door xc-men
chris_zweden schreef:Misschien stomme opmerking maar waarom niet de egr gewoon dichtzetten? rica zou dit gratis voor je moeten doen gezien de tuning...
Ik ben van mening dat je gewoon coulance moet verwachten van je dealer, kreeg ik immers ook nadat de wervelklep was afgebroken (onderdeel van egr)
Chris, het uitzetten van een EGR heb ik ook een paar keer gelezen. Ik ben geen specialist maar toch wel erg vreemd dat je dit zomaar kan doen.
De Rica tuning heb ik er niet meer opzitten na alle problemen met de verhoogde motor oil levels. Dit probleem is nu verholpen dus misschien zet ik de tuning weer terug. Eerst maar eens kijken of alle problemen weg zijn.
Geplaatst: 31.05.2011 - 20:48
door lemmer
Er is toch nog een probleem. Op de autobahn opeens geen vermogen meer, en zag hem terugregelen in zijn brandstof. Als hij warm is heb ik beduidend minder koppel. Weer hoor ik een turbo-bij-geluidje, alsof de turbo stuitert (kan het even niet anders omschrijven). Tussen de 2000 en 3200 rpm loopt hij prima??
Hellup, wat nu weer?
stang van de wervelklep was eraf.
Geplaatst: 31.05.2011 - 23:52
door obelix
xc-men schreef:lemmer schreef:
Volvo is wel geschoold om een probleem door de garantietijd heen te lullen. Ben benieuwd waar ze mee aan komen.
Ja ik ook, heb een beetje rond gekeken op de WWW en gezien dat Volkswagens, Audi enz. ook vaak een probleem hebben met de EGR klep maar daar word ie gewoon gelijk uitgewisseld in de Garantie tijd zelfs bij een kleine fout en/of problemen.
Volkswagen stuurt ze waarschijnlijk gelijk terug naar de Maker (Bosch?)
Waarschijnlijk heeft Volvo als kleine automerk die deal niet.
Hier mag je Citroen aan toevoegen.
vanuit het bedrijf waar ik werk zijn er al minstens 4 van de 10 wagens op deze EGR klep gesneuveld. kennelijk een zeer zwak onderdeel.
Geplaatst: 01.06.2011 - 12:04
door Ramon&Ramon
obelix schreef:xc-men schreef:lemmer schreef:
Volvo is wel geschoold om een probleem door de garantietijd heen te lullen. Ben benieuwd waar ze mee aan komen.
Ja ik ook, heb een beetje rond gekeken op de WWW en gezien dat Volkswagens, Audi enz. ook vaak een probleem hebben met de EGR klep maar daar word ie gewoon gelijk uitgewisseld in de Garantie tijd zelfs bij een kleine fout en/of problemen.
Volkswagen stuurt ze waarschijnlijk gelijk terug naar de Maker (Bosch?)
Waarschijnlijk heeft Volvo als kleine automerk die deal niet.
Hier mag je Citroen aan toevoegen.
vanuit het bedrijf waar ik werk zijn er al minstens 4 van de 10 wagens op deze EGR klep gesneuveld. kennelijk een zeer zwak onderdeel.
Bij Volvo lossen ze deze problemen gewoon netjes op hoor,ik weet niet waar die onzin verhalen vandaan komen,zich onder de garantie uit proberen te kletsen?
Onzin verhaal dus.
Geplaatst: 01.06.2011 - 12:43
door lemmer
Bij volvo zijn ze niet zo oplosserig hoor. Het zijn de dealers die dag en nacht achter hun product staan.
Geplaatst: 01.06.2011 - 12:46
door Ramon&Ramon
lemmer schreef:Bij volvo zijn ze niet zo oplosserig hoor. Het zijn de dealers die dag en nacht achter hun product staan.
Slechte ervaring gehad?
Geplaatst: 01.06.2011 - 22:35
door lemmer
Zeer goede ervaring met de dealers, gaan we niet via dit forum bespreken.