Geplaatst: 23.04.2011 - 22:33
En met zoonlief als je de V70 wegdoet, want dan heeft ie geen tv'tjes meer achterin 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ja. De opmerking dat we volgende week in de XC naar Frankrijk gaan gaf al aanleiding tot tranen bij de kleine man - dan kan ik geen TV kijken!The Volvoboy schreef:En met zoonlief als je de V70 wegdoet, want dan heeft ie geen tv'tjes meer achterin
Is dat wel zo? Ik lees echt niet zo veel spookverhalen hoor... Wat zouden de problemen zijn dan? Is het in de basis niet exact hetzelfde blok??Maar de spookverhalen over gebrekkige D5's van de nieuwe generatie(s) die ik hier lees en elders hoor zit ik niet op te wachten
Dat dacht ik ook; maar als ik wat lukraak rondkijk zie ik voor mijn gevoel meer topics van problemen bij de nieuwere D5's dan bij de oudere (recent nog een paar topics over de EGR kleppen, en zo nog wel wat). Nou weet ik ook wel dat er niet snel topics zullen zijn over hoe 'goed en degelijk' een auto wel niet is...Tarman T schreef:Is dat wel zo? Ik lees echt niet zo veel spookverhalen hoor... Wat zouden de problemen zijn dan? Is het in de basis niet exact hetzelfde blok??Maar de spookverhalen over gebrekkige D5's van de nieuwe generatie(s) die ik hier lees en elders hoor zit ik niet op te wachten
Kijk, dat wist ik dan weer niet. Valt nog een hoop te leren!Discovery schreef:De D5 in de V70(eigenlijk een 2.4d, want my06 163pk=2.4d) is ook 1 van die 'nieuwere' generatie en zou dan net zoveel problemen moeten opleveren.
Hij begint zelfs al weer een beetje vies te worden. Iets te doen zondag de 8e mei?The Volvoboy schreef:Ik zag de XC70 vanochtend staan, echt een mooi ding...
De enige dingen die ik extra tegen kom zijn de wervelklep en het wat hogere verbruik door het roetfilter, maar zoals hierboven al is verteld is het blok op zichzelf identiek op wat details na. Verstuivers bv was in de modellen van voor MY06 (meen ik) een bijkomende storings kans. Maar dart zou bij deze weer opgelost zijn.AIP schreef:Dat dacht ik ook; maar als ik wat lukraak rondkijk zie ik voor mijn gevoel meer topics van problemen bij de nieuwere D5's dan bij de oudere (recent nog een paar topics over de EGR kleppen, en zo nog wel wat). Nou weet ik ook wel dat er niet snel topics zullen zijn over hoe 'goed en degelijk' een auto wel niet is...Tarman T schreef:Is dat wel zo? Ik lees echt niet zo veel spookverhalen hoor... Wat zouden de problemen zijn dan? Is het in de basis niet exact hetzelfde blok??Maar de spookverhalen over gebrekkige D5's van de nieuwe generatie(s) die ik hier lees en elders hoor zit ik niet op te wachten
Daarnaast hoor ik het ook via de garage waar ik de V70 in onderhoud heb (dat is geen dealer, maar een zichzelf volvo specialist noemende garagist), en via mijn vader ook bij Van Vliet de opmerking dat de 'nieuwe' D5's in verhouding meer problemen geven. Ook met een aantal recalls enzo? Maar een echte onderbouwing heb ik niet.
De dagelijkse berijdster is er wel bijna uit; die is wel dol op het plastic (en ik begin ook wel overtuigd te raken), dus zoals het er nu uitziet gaat de V70 na de aankomende vakantie in de verkoop, tenzij ik echt wat meer harde onderbouwing van de vermeende spookverhalen vind. Anders laat ik de verhalen voor wat ze zijn!
Prima. Half 11 doen?Koen, wat dacht je van zo rond 10-11uur?
Balen man(overigens een hoop gedoe met de DS- accu defect en een vevangende is niet zomaar te vinden, de accupolen zijn precies omgewisseld en de kabels te kort)
TuurlijkEn Koen doe je best he