Volgens mij mag dit topic zo langzaam aan wel op slot... :roll:
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR XC70 D5 Polar+ 2016 GT V70 NN D5 my 2012 V70N 2.4D 2007 Edition Classic V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6 C30 summum 2.4i V40 phase II 2.0T 2002 AT VW Polo 1.4 kaal...
Volvo komt nu toch ook met een plug-in hybride? de V60, daar drijven de electromotoren(!) de achterwielen direct aan, zonder benzinemotor en koppeling en batterij ertussen, zelfs tegelijk met de 2,4 l diesel op de voorwielen, dat is samen 215 + 70 pk en dat voor 1,9 l/100 km: zie hier
Bedankt voor jullie reacties. De strekking daarvan (veelal negatief) was natuurlijk te verwachten
De XC was een fijne wagen maar de kosten aan de hoge kant voor het aantal km dat ik nu rijd. Niet dat ik het niet kan betalen, maar ik wilde eigenlijk ook wel eens iets anders. De techniek van de Prius vind ik geweldig. Bovendien vind ik het laatste model in wit parelmoer met 17" zwarte velgen zelfs mooi.
De CVT automaat in combinatie met het koppel van de electromotor is echt verbazingwekkend. Voor de gein zouden jullie eens een proefritje moeten maken.
De Volvo wordt ook al weer bijna 6 jaar en nu is die nog wat waard. Met amper iets bij betalen rijd ik weer nieuw met 3 jaar garantie en een full options Prius.
Hoe je het ook went of keert de Prius is gewoon de helft goedkoper per km. EUR 0,44 vs EUR 0,91 per km, uitgaande van 15.000 km.
Maar goed ik was liever Volvo blijven rijden. Jammer dat zo'n merk zo laat inspeelt op de markt van zuiniger rijden.
Hoe vlot een Prius kan optrekken kunnen wij allen in de dagelijkse praktijk aanschouwen. Maar dat heeft natuurlijk niets meer met zuinig rijden te maken. Dat Volvo geen koploper is op het gebied van zuinig(er) rijden is inderdaad jammer, maar e.e.a. zal ook te maken hebben met de beoogde doelgroep. De huidige crisis is n.m.m. voer voor alle 14% leaserijders. Ik ben er van overtuigd dat zonder de crisis die zuinige auto's een stuk minder zouden scoren.
deze discussie geeft maar weer aan dat autorijden veelal een kwestie is van emotie, en weinig ratio. Maar ooit zullen we allemaal een keuze moeten maken, want de brandstof wordt nou eenmaal per week duurder, en ik weet niet of het ook weer goedkoper wordt...
...en dan zien we wel wie het laatst lacht.
Jij hebt tenminste een keuze met de ratio gemaakt, en dat is goed.
Overigens, zie mijn post hierboven, want 'ons' merk doet wel degelijk aan zuiniger rijden, en hoe! met een diesel-hibride plug-in V60 die 1 op 50 rijdt, komt volgend jaar op de markt, heb hem op de autorai gezien...
Altijd jammer als je uit een volvo moet. maar de nieuwe prius is niet verkeerd hoor. Ik ben zelf van een v70 naar een 307 en nu naar een seat ecomotive gegaan maar ik kan je vertellen dat er straks toch echt weer een v70 naast komt hoor. Misschien dat jij er straks ook zo over denkt. In elk geval veel plezier ermee.
dat Volvo nu pas de inhaalslag maakt is hier al meermalen ter sprake gekomen. Helaas zijn ze jaren door Ford tegengehouden, kwam gewoon geen geld voor beschikbaar. Nu is dat geld er weer wel
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Sailor, moedig om op dit toch vaak ook door auto-emo's gedreven forum zo zo afscheid te nemen. Je blijft altijd welkom, al zullen velen je keus niet helemaal kunnen begrijpen. Rij voorzichtig!
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Dat je soms de kosten en de baten moet afwegen begrijp ik heel goed. Dat je de techniek van een Prius geweldig vind, ook.
Dat je dan kiest voor een aangeklede Prius en niet voor een Lexus CT200H first edition, begrijp ik dan weer niet. IMHO een veel hoogwaardigere auto voor dezelfde prijs...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Eensch@945i
De eersten al zien rijden en als je dan al een milieuverbeteraar moet hebben dan lijkt mij die Lexus geen straf, ziet er btw ook appetijtelijk uit.
Ik ken de lexus alleen van zien rijden, maar volgens mij is een prius een behoorlijk stuk ruimer. En ik moet zeggen dat ik zo'n Prius III ook helemaal niet zo lelijk vind als zo'n suffige van het vorige model. Zeker het interieur is er flink op vooruit gegaan, en uiteindelijk is dat hetgeen waar je als bezitter constant tegenaanzit te kijken.
Daarbij: of hij nu wel of niet zuiniger rijdt, voor het geld wat je bespaart aan MRB voor die XC70 tank je de prius weer een keer (half-)vol, dus dat voordeel heb je al vast.
Gert
Volkswagen Passat Variant Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001