Pagina 2 van 2

Geplaatst: 04.05.2011 - 13:23
door Broabander
Zo dan!

Vanochtend even de codes gecheckt, die stonden er nog in. Toen de accu een half uurtje losgehaald, voor de zekerheid nog even de codes bekeken (maar dit was toen 1-1-1 ;-) ) en toen 210 km gereden. Gister al 290 km gereden maar gemiddeld verbruik waar je bang van werd, 34 liter moest ik erin gooien... Ook aan mezelf te danken, even de topsnelheid getest in Drenthe ;-)

Maargoed, dus ik vandaag na de reset weer even tanken, totdat er niks meer in lastte, toen 209,6 km gereden tijdens een soort van eco-Challenge met mezelf en weer getankt bij dezelfde pomp. Moet ik wel eerlijk erbij zeggen dat ik constant rond de 90 tussen de vrachtwagens (dicht achter vrachtwagens :-) ) heb gereden maar dan nog, tijdens het tanken hield ie er bij 8,63 liter mee op en pastte er niks meer bij! Dus dat is zo'n 1:24. Zal wel niet helemaal op de druppel precies kloppen maar ik denk dat 1:20 toch wel acceptabel is!


Heb nu echt zo'n eat this, prius-gevoel :-P

Geplaatst: 04.05.2011 - 13:41
door Walter
1:24, dat haal ik ook best als ik naar Goteborg ga. Dan reken ik wel de km's die de auto op de boot (Kiel-Goteborg) staat mee ;-0

Geplaatst: 04.05.2011 - 14:04
door Broabander
Haha ja dit was ook niet echt representatief voor mijn rijstijl maar het is toch wel fraai dat het kan. En zeker na 1500km met bejaarde rijstijl een gemiddeld verbruik van 1:9 te hebben gereden, is 200km met een opperbejaarde rijstijl en daardoor 1:24 toch wel leuk :-P

En echt heel veilig is het natuurlijk ook niet, om 10 meter achter een vrachtwagen te rijden.

Geplaatst: 04.05.2011 - 17:55
door Broabander
Over minimaal verbruik gesproken: wat is eigenlijk het zuinigste toerental in onze Volvo 's? Ik rijd nu namelijk op de meeste 50wegen al in de 5, maar ik hoorde vandaag dat dat wellicht niet beter voor het verbruik is dan gedacht.

Mijn redenatie is dan natuurlijk lagere toeren -> lager verbruik maar soms schijnt het ook zo te zijn dat een auto met 100+ zuiniger rijd dan met 90 ofzo.

Anders ben ik wel benieuwd wat efficiƫnter is, de 20-30% besparing door achter een grote vrachtwagen te rijden met 90 of een 110-120 rijden met een lager verbruik.

Ik denk optie 1 aangezien het veel zuiniger dan 1:24 niet gaat worden, maar ik ben wel benieuwd of iemand hier ervaring of een mening over heeft?