pech (x3), automaat gaar

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gast

Thijs schreef:
maar weer even voor de duidelijkheid, er zijn meer problemen met handbakken op dit forum als met de automaat/GT
??
Ik heb wel eens gelezen van een vliegwiel en koppelingsplaten, maar de automaten zijn toch echt vaker aan de orde. Complete set MT is dealer plm 2000 euro, revisie is bij de dealer zomaar 3500 euro. En wat ik lees gaan ze dan beiden even lang mee
Wel eens??
De combinatie vermogen (al dan niet tuning) heeft bij beide veelal grote gevolgen.
Mijn schakelbak (dualmassvliegwiel) begon bij 180d km al met problemen, terwijl mijn GT het heel goed doet (met meer km's).

Afgezet tegen de hoeveelheid aan geleverde automaten bij Volvo, doen ze het niet zo slecht.
Waar er veel van zijn, maakt de kans op (negatieve) reflectie op dit forum natuurlijk groter. :P
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2328
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

[quote="AlexV70]Waar er veel van zijn, maakt de kans op (negatieve) reflectie op dit forum natuurlijk groter. :P[/quote]

en dan ook rekening houden met 't feit dat meesta iemand die niet tevreden is een topic opent over zijn probleem & iemand die wel tevreden is meestal geen nood ziet in het openen van een topic met ' mijn bak doet't uitstekend' :roll:
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Toch is het aantal meldingen op dit moment van defecte automaten ( ca 8 ) tegen 1 defect/rammelend vliegwiel duidelijk in het nadeel van de automaat/GT.

Maar repareren is inderdaad voordeliger dan een andere wagen aanschaffen. Je krijgt een scheet en drie knikkers voor je huidige auto in deze staat en betaalt de hoofdprijs voor een vervanger waarvan je maar moet afwachten tegen welke kosten je bij die auto aanloopt. Even slikken en lekker verder genieten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Klinkt goed!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

AlexV70 schreef:
Thijs schreef:
maar weer even voor de duidelijkheid, er zijn meer problemen met handbakken op dit forum als met de automaat/GT
??
Ik heb wel eens gelezen van een vliegwiel en koppelingsplaten, maar de automaten zijn toch echt vaker aan de orde. Complete set MT is dealer plm 2000 euro, revisie is bij de dealer zomaar 3500 euro. En wat ik lees gaan ze dan beiden even lang mee
Wel eens??
De combinatie vermogen (al dan niet tuning) heeft bij beide veelal grote gevolgen.
Mijn schakelbak (dualmassvliegwiel) begon bij 180d km al met problemen, terwijl mijn GT het heel goed doet (met meer km's).

Afgezet tegen de hoeveelheid aan geleverde automaten bij Volvo, doen ze het niet zo slecht.
Waar er veel van zijn, maakt de kans op (negatieve) reflectie op dit forum natuurlijk groter. :P
In februari was er een artikel in de Autoweek over drie generaties V70. Eén onderdeel van het artikel was de automaatbakken. Kort samengevat kwam het erop neer dat ze hééél betrouwbaar zijn. De Autoweekjournalist had wat versnellingsbakrevisiebedrijven gebeld en allen zeiden dat de AisinWarner bakken probleemloze bakken zijn. Niet onfeilbaar natuurlijk en er zullen heus wel eens wat problemen zijn, maar wat Alex ook zegt er zijn er heel veel verkocht met automaat en dan valt het aantal problemen wat hier gemeld wordt wel mee toch. En inderdaad wat Philken ook zegt, de mensen zonder problemen hoor je niet.... Tot nu dan, want onze V70 is 11 jaar oud en de automaat schakelt nog steeds fluweelzacht en soepel (142.000 km's) dus wel lage kmstand, maar wel "al" 11 jaar oud, maar dat zie ik absoluut niet als een probleem!
Mijn broer heeft een 240 automaat uit 1982 met maar 90.000 km's en de orginele olie er nog in, ook zijdezacht schakelend!

Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Oceanracer schreef:Toch is het aantal meldingen op dit moment van defecte automaten ( ca 8 ) tegen 1 defect/rammelend vliegwiel duidelijk in het nadeel van de automaat/GT.
Daar doelde ik op. Hoe dan ook is het gewoon vervelend voor een reparatie te staan waar je een heel aardig tweede autootje van kan kopen. Ik snap sowiezo niet waarom een bakrevisie 3500 euro moet kosten. Op MP staan wel eens gasten die het voor 1500 euro doen. Weliswaar niet voor een Volvo, maar dan nog. Is dat zo's exoot dan die Volvo bak?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
atbob
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 03.09.2009 - 16:08
Locatie: Utrecht

Hij rijdt weer! En zo mooi, als nooit tevoren.

Ik merk dat ik het achteruitgaan van de automaat niet zo gemerkt had omdat het geleidelijk ging. Het verschil met nu is enorm! Zelfs het ingaan van P naar D gaat soepel, zacht. Kickdown, terugschakelen bij gas los: zo hoort het te zijn. Heerlijke auto is het, als hij zo rijdt.

Vaklui, daar bij Autrans.

(Helaas werken ze niet gratis, en ook de coulance had wat meer getoond kunnen worden, maar nou hou ik op met zeiken want ik rijd weer met een grijns op mijn gezicht).

Zou zelfs kunnen dat de motormanagement storingen door het schokken van de motor/automaat opkwamen, heb er in ieder geval nog niet een gehad. Heb natuurlijk ook alleen nog maar rustig gereden.

Vrijdag a.s. nieuwe vooruit erin, en dan kan ik hopelijk een tijd lang alleen goed nieuws posten!
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Mooi man, kan er weer ouderwets genoten worden. Rijden zoals rijden bedoeld is. :-)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Erik!
2nd Gear member
Berichten: 171
Lid geworden op: 16.02.2010 - 22:31

Waar bestond de coulance uit? Of totaal geen?
Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1941
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Goed om te horen man!! En nu maar lekker genieten van dat heerlijke soepele schakelen van de automaat.
Het was misschien wel een rib uit je lijf, maar je bent in ieder geval wèl milieuvriendelijk bezig geweest, door de auto niet weg te gooien, maar hem te laten maken! Hahah :wink:

Rijdt je toch weer lekkerder, comfortabeler, statiger, veiliger, etc dan 95% van het wagenpark in NL! Maar dat is slechts mijn bescheiden mening!

Gr. Edwin
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
D5V70
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 06.09.2009 - 16:38

Heeft iemand ervaring met het Automatische versnellingsbak spoelen, reinigen en afvullen.
Dit staat op marktplaats, mijn vraag is heeft iemand dit al eerder eens laten doen.
Verversen doen ze bij de dealer op een andere manier of ook op deze manier.
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

D5V70, Lees eerst eens eea op het forum aub, dit is meermalen besproken! Gebruik de zoekfunctie daarbij, dan moet je wat kunnen vinden.
Succes!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

atbob schreef:Hij rijdt weer! En zo mooi, als nooit tevoren.

Ik merk dat ik het achteruitgaan van de automaat niet zo gemerkt had omdat het geleidelijk ging. Het verschil met nu is enorm! Zelfs het ingaan van P naar D gaat soepel, zacht. Kickdown, terugschakelen bij gas los: zo hoort het te zijn. Heerlijke auto is het, als hij zo rijdt.

Vaklui, daar bij Autrans.

(Helaas werken ze niet gratis, en ook de coulance had wat meer getoond kunnen worden, maar nou hou ik op met zeiken want ik rijd weer met een grijns op mijn gezicht).

Zou zelfs kunnen dat de motormanagement storingen door het schokken van de motor/automaat opkwamen, heb er in ieder geval nog niet een gehad. Heb natuurlijk ook alleen nog maar rustig gereden.

Vrijdag a.s. nieuwe vooruit erin, en dan kan ik hopelijk een tijd lang alleen goed nieuws posten!
Weet je ook wat ze vervangen hebben in de bak?

Mooi dat alles weer zo soepel draaid!! Genieten nu maar dan!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
atbob
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 03.09.2009 - 16:08
Locatie: Utrecht

Volgens de rekening:
- transmissie gedemonteerd en schoongemaakt, opgebouwd met nieuwe delen;
- koppelomvormer opengestoken, gereinigd en voorzien van nieuwe washers en lagers;

Volgens toelichting: nieuwe koppeling, hydraulische installatie ook vervangen. Was wat in 'de kanalen' terechtgekomen waardoor de koppeling was verbrand.

Ik heb nog meer gehoord, maar heb daar geen aantekeningen van gemaakt!

Hij rijdt nu echt voortreffelijk, big smile achter het stuur.
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Klinkt als een oprecht gedane revisie. Mooi dat je nu zo veel plezier eraan hebt!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
atbob
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 03.09.2009 - 16:08
Locatie: Utrecht

Met het pech-onderdeel 'barst in de voorruit' opgepakt; vanochtend met een beetje lood in de schoenen de auto naar autototaalglas gebracht (lood vanwege alle negatieve ervaringen hier op het forum).

Het zat mee: voorruit is keurig vervangen, geen schade aan de auto te zien en ook geen opstaande rubbers o.i.d. Geen troep in auto, gewoon prima. Het kan dus ook best goed gaan.

Dit weekend maar eens een mooie poets geven!
V70 D5 2002 AUT (ingeruild bij 450dkm)
V70 2010 2.0D, Caspian Blue
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Niet om zout in de wonden te strooien, maar staat er ook "Volvo" in de nieuwe ruit? En SIPS?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

Oceanracer schreef:Niet om zout in de wonden te strooien, maar staat er ook "Volvo" in de nieuwe ruit? En SIPS?
Zie je daar dan beter door?...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als het een 100 euro ruit is,dan staat het er niet in!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”