Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23.05.2011 - 14:22
door Ramon&Ramon
Maus-met-Volvo schreef:
toppertje schreef:
Maus-met-Volvo schreef:net naast de riemschijf zie je een soort sluitplaat met een spleet hiertussen en de riemschijf; die spleet kun je meten met een voelermaat. De volermaat kun je vrij diep doorsteken dus dat kan niet missen
je hebt je al aardig ingelezen zie ik. :)
Snap 'm niet helemaal :roll: , was dat al ergens beschreven :oops: ?
Al tientallen keren beschreven op het forum,even zoeken dus! :)

Geplaatst: 23.05.2011 - 14:39
door Maus-met-Volvo
Nou, hòe en wàt je meet heb ik nooit terug kunnen vinden, laat staan wèlke maat de luchtspleet mag zijn....

Geplaatst: 23.05.2011 - 20:27
door toppertje
Ramon&Ramon schreef:
Maus-met-Volvo schreef:
toppertje schreef: je hebt je al aardig ingelezen zie ik. :)
Snap 'm niet helemaal :roll: , was dat al ergens beschreven :oops: ?
Al tientallen keren beschreven op het forum,even zoeken dus! :)
DAT bedoel ik dus.
maar je moet wel een beetje uitkijken hoe je zoiets zegt,voor je het weet,word je goed bedoelde advies verkeerd ontvangen..

Geplaatst: 24.05.2011 - 08:30
door Maus-met-Volvo
Word ik nu verkeerd begrepen? Geef alleen maar aan dat ik het niet terug heb kunnen vinden... Wordt inderdaad veel geschreven over de luchtspleet en de magneetkoppeling, maar het precieze verhaal was mij (en andere) niet helemaal duidelijk, dus vandaar mijn antwoord naar hanseindhovenV70.

En je goed bedoelde advies wordt echt niet verkeerd ontvangen hoor, alleen een beetje flauw om altijd van dezelfde mensen dit soort opmerkingen te krijgen, niet iedereen is zo behendig op fora....

Geplaatst: 24.05.2011 - 20:27
door toppertje
@maus met volvo,dit wordt wel erg off-topic,maar vooruit.
eigenlijk doelde ik met mijn opmerking op een eerdere post in
dit:http://www.volvo-forum.com/viewtopic.ph ... ht=#840257
topic.
hier zijn enkele berichten door de moderatoren verwijderd,maar waar het in het
kort op neer kwam, was dat ik een antwoord op jou vraag gaf,en vervolgens zei dat je de zoekfuntie maar even moest gebruiken voor meer info.
dit antwoord werd door jou niet op prijs gesteld gezien je reaktie(deze zijn ook verwijderd)

maar je hebt wel gelijk dat dit een beetje flauw is om weer op te rakelen.
mijn excuus.

Geplaatst: 25.05.2011 - 07:56
door Maus-met-Volvo
Oké Toppertje, nu is het me duidelijk. :idea: In dit geval moet mijn reactie naar jou toe ook genuanceerd worden. :( In ieder geval excuses, maar zo zie je maar dat met digitaal verkeer er snel misverstanden kunnen ontstaan. #-o

On topic dan maar weer... :)

Geplaatst: 26.05.2011 - 16:01
door janpie
De compressor moet ongeveer 3 x per min. aanslaan.
daar kan je uit opmaken dat hij goed werkt.
gebeurt het vaker dan zit er te weinig vloeistof in.

Geplaatst: 26.05.2011 - 17:11
door Ramon&Ramon
Kan de luchtspleet zijn met een te grote ruimte ertussen,
Een onderbreking in de bedrading van de spoel van de magneetkoppeling.
Te weinig koelmiddel.
Een defecte lage druk sensor,
kan dus van alles zijn,je kunt de magneetkoppeling simpel testen op werking,dat zou ik eerst proberen!

Geplaatst: 26.05.2011 - 17:11
door Ramon&Ramon
janpie schreef:De compressor moet ongeveer 3 x per min. aanslaan.
daar kan je uit opmaken dat hij goed werkt.
gebeurt het vaker dan zit er te weinig vloeistof in.

Dat ligt helemaal aan de binnen en buitentemperatuur,zelfs drie keer per minuut is al te vaak!

Geplaatst: 26.05.2011 - 17:26
door janpie
Heb hem net weer opnieuw laten af vullen er kwam 840 gram uit. er moet 1000 g. in. Ik doe dit om de 2 jaar. En aangezien dat je ongeveer 10% verlies heb per jaar ziet dat er goed uit. En natuurlijk ligt het ook aan de buitentemperatuur. Ik zij ook ongeveer :P . In de winter doet ie haast niets