Pagina 2 van 2
Geplaatst: 08.06.2011 - 09:28
door Oceanracer
Het luchtfilter moet iedere 60.000 km worden vervangen, het interieurfilter iedere 20.000. Maar die laatste kun je ook even uitkloppen of er met de stofzuiger even overheen.
Geplaatst: 08.06.2011 - 09:38
door Gerardf
Laatste APK-keuring van mijn V70 D5 door de Volvo dealer uit laten voeren..... ruim € 150,-. Keuring, roet-meting en afmelden
Ik heb 2 maanden geleden bij de Volvo dealer alleen de roetmeting en de afmeld kosten hoeven te betalen. APK was gratis vanwege het Volvo Card systeem. De dealer kan dus ook zij voordelen hebben.
Geplaatst: 08.06.2011 - 09:41
door jpwg001
Gerardf schreef:Laatste APK-keuring van mijn V70 D5 door de Volvo dealer uit laten voeren..... ruim € 150,-. Keuring, roet-meting en afmelden
Ik heb 2 maanden geleden bij de Volvo dealer alleen de roetmeting en de afmeld kosten hoeven te betalen. APK was gratis vanwege het Volvo Card systeem. De dealer kan dus ook zij voordelen hebben.
Dat mag ik hopen, anders vervalt een groot deel van hun bestaansrecht. Een luxe leenauto is ook een voordeel. Ikzelf ga echter niet naar de dealer (behalve voor onderdelen), en neem genoegen met een oud golfje als leenauto... Scheelt wel in de portemonnee.
Geplaatst: 08.06.2011 - 12:33
door Thijs
Dat mag ik hopen, anders vervalt een groot deel van hun bestaansrecht. Een luxe leenauto is ook een voordeel. Ikzelf ga echter niet naar de dealer (behalve voor onderdelen), en neem genoegen met een oud golfje als leenauto... Scheelt wel in de portemonnee.
Bij mijn dealer is het dus geen leen auto maar domweg een huurauto, ook dat voordeel de prullenbak in dus...
Geplaatst: 08.06.2011 - 12:46
door piotrV70
Oceanracer schreef:Het luchtfilter moet iedere 60.000 km worden vervangen, het interieurfilter iedere 20.000. Maar die laatste kun je ook even uitkloppen of er met de stofzuiger even overheen.
Inderdaad, gewoon even uitkloppen. Vervangen is geldklopperij.
Geplaatst: 08.06.2011 - 18:59
door BlackcurrantV70
In Belgie ook geen leen auto bij de dealer, goedkoopste huurauto is gamma C30 aan 20euries per dag
Re: V70 D5 200.000km beurt á € 163,-
Geplaatst: 08.06.2011 - 19:11
door bart simpson
Erik! schreef:Waarom zou ik naar een Volvo-dealer gaan?
Het bekende DIM-probleem. Jacobs wil er zonder nadenken of moeite doen een nieuwe DIM erin knallen á € 1.200,-, via Rutten idem dito. Via Verotronics in Eindhoven wordt het gemaakt voor € 174,-. Een verschil van bijna € meer dan € 1.000.
Waarom zijn de Volvo-dealers zo absurd in de prijsstelling, zo klant-onvriendelijk? Waarom zou ik wel naar de Volvo-dealer moeten gaan?
De dealers leveren hier wel een nieuw deel, Verotronics repareert het gebruikte deel, dat is mijns inziens toch een behoorlijk verschil, daarbij mag een prijs ook wel verschillen.
De dealer handelt met vervanging door nieuw ook uit productaansprakelijkheid, de reparateur garandeert in de basis helemaal niets....
Het verwachtingspatroon zal dus afhankelijk ven het betaalde bedrag (terecht) ook zonder meer heel anders zijn.
Is het trouwens zo dat je het moeten betalen van een op zich vrij normale rekening direct als klantonvriendelijk ervaart?
Waar bestond de uitgevoerde 200.000km beurt precies uit en wat had er volgens de voorschriften allemaal uitgevoerd moeten worden?
Geplaatst: 08.06.2011 - 21:45
door Mrlten
Ik ga altijd (afgezien van de condensor vervangen en teller unit te repareren) naar de Volvo dealer toe. Ik ben ooit met mijn vorige auto naar een garage c.q. beunhaas gegaan en dat doe ik echt nooit weer! Ik kreeg de auto toen een dag later terug terwijl de leenauto wel op het afgesproken tijdstip terug moest zijn (dus zat ik zonder enig vervoer) en het interieur zat onder de vetvlekken...
Wat ik belangrijk vind is dat er bij onderhoud zuinig met mijn auto wordt om gegaan en dat er duidelijk wordt gecommuniceerd over de mogelijke reparaties of wanneer ik de auto weer kan ophalen. Dat heb ik bij de Volvo garage en daar heb ik de hogere prijs graag voor over.
Geplaatst: 08.09.2011 - 00:06
door ajschot
Ik had wat problemen met m'n v40 er moest egr klep worden vervangen, remleidingen spoorstangen fuseekogels. Totaa zou me dat bij dealer 1300 gaan kosten bij een garage gesproken na het zien heo de remleiding van voor naar achterliep 1200 euro....
Ik ben toch naar de dealer gegaan want ik dacht.... Doen ze er 2 uur langer over dan kost het net zoveel en ik vewacht van de dealer toch meer expertise...
Mijn verwachting kwam uit, remleidingen bleken toch niet zo ver verroest en na ontroesten en wat coating... Was ik totaal 720 incl btw kwijt..
Ik durf te wedden dat de andere garage ze gewoon had vervangen!
Btw apk gratis bij de dealer en ook pech hulp, airco check en andere voordelen waar ik nooit gebruik van maak. Ik wil betrouwbaarheid... Idd hier geen leen auto
Geplaatst: 08.09.2011 - 07:49
door Broabander
Ik heb ook 'n beunhaas voor de vervangklusjes die ik zelf niet kan of mag (thermostaat vervangen midden in het centrum kan ik niet maken, kvs over straat

) en die kost me zwart €20 per uur. Zo was ik aan montagekosten €25 kwijt voor het vervangen van de uitlaat vanaf de kat. Voor andere klusjes (tot nu toe 2x voor iets kleins) naar de dealer.
Geplaatst: 08.09.2011 - 07:51
door bart simpson
zwart natuurlijk, dat is geen fair vergelijk naar een beroepsgroep die gewoon alle lasten moet afdragen
Geplaatst: 08.09.2011 - 08:05
door Paul
Vrienden van ons waren 2300 euro incl btw kwijt met de 200.000km beurt van een 2.5T AWD uit 2006.
Zal waarschijnlijk iets meer gemankeerd hebben.
Geplaatst: 08.09.2011 - 08:13
door VolvoRob
Zwart vs. wit, nieuw vs. vervanging, Volvo vs. ''specialist''.
We hebben alle verschillende scenario's al een keer gehad hier, en de discussie blijft maar doorgaan. Mijns inziens heeft het vooral te maken met het feit dat je bij een bepaalde zaak een goed GEVOEL hebt en dat je diegene het werk GUNT.
Kijk, voor een lease-rijder maakt het niets uit, dat wordt lekker door de zaak betaald. Dat is er ook de oorzaak van dat al die prijzen de laatste 15 jaar ook zo de pan uit gerezen zijn. Voor de privé-rijder die toch een Volvo wil kunnen genieten is het derhalve een stuk moeilijker, en die zoekt dus naar oplossingen.
Ik rijd ook een Harley, en daar zie je precies dezelfde ontwikkeling. Mij maakt het persoonlijk niets uit of de dealer nu in een pand van 500K of in een pand van 1,5M zit. Daar zit echter wel het verschil in prijs.
Geplaatst: 08.09.2011 - 09:51
door jpwg001
+1 Volvorob. Niet die Harley, maar het feit dat het pand niet altijd ter zake doet. Kwaliteit van geleverd werk, daar gaat het mij om. En ik zie hier zoveel dingen (met tips en stappenplannen) voorbij komen, dat ik in de toekomst wellicht nog meer dingen zelf durf te doen.
Geplaatst: 08.09.2011 - 13:57
door Maus-met-Volvo
+1
VolvoRob schreef:Zwart vs. wit, nieuw vs. vervanging, Volvo vs. ''specialist''.
We hebben alle verschillende scenario's al een keer gehad hier, en de discussie blijft maar doorgaan. Mijns inziens heeft het vooral te maken met het feit dat je bij een bepaalde zaak een goed GEVOEL hebt en dat je diegene het werk GUNT.
Kijk, voor een lease-rijder maakt het niets uit, dat wordt lekker door de zaak betaald. Dat is er ook de oorzaak van dat al die prijzen de laatste 15 jaar ook zo de pan uit gerezen zijn. Voor de privé-rijder die toch een Volvo wil kunnen genieten is het derhalve een stuk moeilijker, en die zoekt dus naar oplossingen.
Ik rijd ook een Harley, en daar zie je precies dezelfde ontwikkeling. Mij maakt het persoonlijk niets uit of de dealer nu in een pand van 500K of in een pand van 1,5M zit. Daar zit echter wel het verschil in prijs.
Geplaatst: 21.09.2011 - 22:30
door JJDD
Paul schreef:Vrienden van ons waren 2300 euro incl btw kwijt met de 200.000km beurt van een 2.5T AWD uit 2006.
Zal waarschijnlijk iets meer gemankeerd hebben.
Denk dat ook de ruitensproeier is bijgevuld. (met champagne, een Cristal Rosé van Louis Roederer).
Zonder gekheid: je hebt goede dealers, en toch ook wel goede alternatieven. Gemiddeld biedt een dealer meer zekerheid en meer modelkennis voor gemiddeld een hogere prijs. Maar er zijn ook wel alternatieven die goed zijn, en goedkoper. Het prijsverschil zit natuurlijk voor een groot deel in het loon. Dat verschil (tenzij de ander het zwart doet, en/of voor een vriendenprijs) zal niet snel meer zijn dan 20% a 30%. En wellicht iets op de onderdelen (uitgaande van dezelfde onderdelen!). Als ik sommige prijsverschillen zie, worden appels met peren vergeleken. Gelukkig is eenieder vrij te kiezen. Zelf ga ik al mijn hele leven met alle auto's die ik had en heb naar dezelfde garage: betrouwbaar, kennis van zaken, niet te duur, dichtbij. Ooit een uitstapje naar een dealer gemaakt (niet Volvo), maar dat beviel niet. Ik neem voor lief dat ze iets minder modelkennis hebben. Maar als ik dichtbij een goede en betrouwbare dealer had gewoond, was ik net zo lief daar heen gegaan.
Geplaatst: 22.09.2011 - 18:23
door mvho123
Over 2 weken word bij de Volvo dealer een standkachel in mijn V70 van 2006, ingebouwd.
Bij de Webasto dealers kwam ik op rond de 1600 euro uit, origineel alles bij de Volvo dealer 1530 euro en vervangend vervoer voor 1 dag gratis.....
Geplaatst: 22.09.2011 - 19:31
door Oceanracer
Tja, dan is de keuze snel gemaakt!
Geplaatst: 23.09.2011 - 23:58
door VolvoRob
Sommige dealers zijn erg coulant, en sommige dealers zijn helaas dieven. Ja echt, het staat er: dieven! Er zijn zoveel voorbeelden, en helaas besmetten de slechten de naam van de goeden. Daarom blijf ik bij mijn betoog dat je het iemand moet gunnen. Ik kijk een garage-houder in de ogen, en dan weet ik voldoende. Ben ook al eens weg gelopen, omdat ik het gel*l niet wilde aanhoren.
Moraal van het verhaal: de keuze ligt bij jezelf.