Reputatieonderzoek Volvo
- RicoK
- 3rd Gear member
Best leuke enquete, maar wat een afwisseling van ontzettende domme vragen en interessante vragen.
Kreeg wel last van een 'touchpad-duim' door het veelvuldig van links naar rechts v.v. antwoorden.....
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Eigenlijk zou ik 'm 2x moeten invullen. Een keer vanuit het 240 perspectief en 1x met de XC in gedachten.ivoandriessen schreef:Wederom, daar gaat het niet om..... Hij had net zo goed onder de 240 kunnen vallen zoals je al zegt. Ik denk dat die hele vraag er zo uit zo kunnen, volstaat of de reageerder een Volvo heeft of niet, het maakt niet uit welk model.
Ik heb het idee dat dit zo is, HugoC30 kan dit pas met zekerheid zeggen.
Ik heb 'm nu op het merk Volvo ingevuld en dat zal de bedoeling wel zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
Inderdaad Ben, dat is de bedoeling van de Enquete. Bedankt voor het invullen.Ben schreef:Eigenlijk zou ik 'm 2x moeten invullen. Een keer vanuit het 240 perspectief en 1x met de XC in gedachten.ivoandriessen schreef:Wederom, daar gaat het niet om..... Hij had net zo goed onder de 240 kunnen vallen zoals je al zegt. Ik denk dat die hele vraag er zo uit zo kunnen, volstaat of de reageerder een Volvo heeft of niet, het maakt niet uit welk model.
Ik heb het idee dat dit zo is, HugoC30 kan dit pas met zekerheid zeggen.
Ik heb 'm nu op het merk Volvo ingevuld en dat zal de bedoeling wel zijn.
Voor wat betreft de saaie vragen. Ik zal het commentaar meenemen in het onderzoeksrapport. Mogelijk is dat weer een leuk voorzetje voor andere studenten om te onderzoeken.
- PeeJay
- 4th Gear member
De vinkjes bij de salarisvraag zijn niet handig gekozen. Dit hadden selectiebolletjes moeten zijn. Nu wa het mogelijk meerdere opties te selecteren.
Ingevuld trouwens. Succes!
Ingevuld trouwens. Succes!
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- gnd
- 3rd Gear member
Als ik zowel de stelling zie
"Mijn Volvo ïs zuinig met brandstof"
en later
"Mijn Volvo verbruikt veel brandstof"...
MIsschien lees ik het verkeerd, maar dit zijn eigenlijk dezelfde vragen, maar anders geformuleerd.
Suc6 en
Cheers,
GND
"Mijn Volvo ïs zuinig met brandstof"
en later
"Mijn Volvo verbruikt veel brandstof"...
MIsschien lees ik het verkeerd, maar dit zijn eigenlijk dezelfde vragen, maar anders geformuleerd.
Suc6 en
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- Dieselaar
- 2nd Gear member
Ik begrijp het doel niet helemaal. Doe je dit in opdracht van Volvo of je opleiding? wat is je opleiding en richting en niveau?HugoC30 schreef:L.S.,
Het betreft een reputatieonderzoek voor Volvo. Middels het onderzoek willen wij uitzoeken wat het gepercipieerde imago is van het merk anno 2011 en welke personen ze daadwerkelijk aanspreken.
de vragen komen mij niet erg duidelijk voor, en ik heb ook het idee dat er veel verschillende begrippen worden gebruikt waardoor het moeilijk is een helder antwoord te geven???
V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

-
- 6th Gear member
pfff, jongens, jongens, jongens....
Als je het niet in wilt vullen, dan doe je het niet, als het je ergert aan de vragen dan stop je, en anders neem je een kleine moeite om iemand een relatief groot plezier te doen.
Heeft met het niveau of wie de opdrachtgever is toch niets te maken? :roll:
Ik heb hem vanaf het Volvo 850 forum ingevuld. En dat er schijbaar tegenstrijdige vragen instaan, kan ook een manier zijn om de consistentie van de uitkomsten te kunnen vergelijken. :razz:
Als je het niet in wilt vullen, dan doe je het niet, als het je ergert aan de vragen dan stop je, en anders neem je een kleine moeite om iemand een relatief groot plezier te doen.
Ik heb hem vanaf het Volvo 850 forum ingevuld. En dat er schijbaar tegenstrijdige vragen instaan, kan ook een manier zijn om de consistentie van de uitkomsten te kunnen vergelijken. :razz:
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- Starter
Jij hebt het bij het goede eindQuota schreef:pfff, jongens, jongens, jongens....

Overigens is de vragenlijst uitvoerig aan een pre-test onderhevig geweest. Hier kwamen kleine dingen naar voren maar het commentaar dat de vragen simpel zijn zie ik voornamelijk hier op dit forum terug. Zoals aangegeven wordt dit meegenomen in het rapport.
Je moet je voorstellen dat je enkele hoofdconstructen wil gaan meten. Volvo zelf beweert in de mission statement de nadruk te leggen op milieu en veiligheid. Dan ga je vervolgens enkele eenvoudige vragen verzinnen die dit construct meten. Deze vragen zijn bewust simpel gehouden zodat het onderzoek niet teveel tijd in beslag neemt. Dat er enkele vragen tussen zitten die ''andersom'' geformuleerd zijn is puur om de respondent op zijn/haar consistentie te testen.
-
- 2nd Gear member
Het "andersom formuleren" is herkenbaar, het is gebruikelijk en ook goed om bij enquetes dit soort check-vragen op te nemen. Ik vind het een minpunt dat de vragen zo algemeen zijn, bijv. bij de vragen over sportiviteit, heb ik een heel andere mening over 1-een Volvo 240 en 2-een C30 met sportonderstel, maar de vragenlijst laat geen ruimte voor die nuance. Idem over zuinigheid, Volvo heeft de zuinige drive-modellen en natuurlijk ook de befaamde vijfcylinders die in vergelijking met de concurrentie relatief onzuinig zijn. Door dit op een hoop te gooien en niet te weten wat de respondent in gedachten had bij het beantwoorden, verliezen de uitkomsten aan kracht vrees ik. Iemand hoeft bovendien niet altijd in te vullen met zijn eigen Volvo in het achterhoofd, wellicht dacht hij aan zijn vorige Volvo's of heeft hij of zij er meerdere.
Ik bedoel het bovenstaande puur opbouwend, ik vind het leuk dat je dit onderzoek doet en wens je veel succes met de afronding. Ik ben ook benieuwd naar de uitkomsten!
Ik bedoel het bovenstaande puur opbouwend, ik vind het leuk dat je dit onderzoek doet en wens je veel succes met de afronding. Ik ben ook benieuwd naar de uitkomsten!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Middels gebruikmaking van:
* Mijn eigen Volvo-referentiekader.
* Mijn visie op het fenomeen automobiel in zijn algemeenheid in vergelijking met/tot mijn Volvo..
* Mijn Groninger nuchterheid:
de enquete ingevuld.
* Mijn eigen Volvo-referentiekader.
* Mijn visie op het fenomeen automobiel in zijn algemeenheid in vergelijking met/tot mijn Volvo..
* Mijn Groninger nuchterheid:
de enquete ingevuld.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- ps-amazon
- 6th Gear member
- Contacteer:
ik denk dat Volvo er meer aan heeft deze enquete door niet-Volvo rijders te laten invullen....
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Misschien dat Hugo dat ook nog gaat doen. Vraag me sowieso af waar dit nu heen moet gaan, vond het eerder op een examen lijken dan op een enquete omdat je bij veel vragen goed op moet letten wat er staat. Net of je erin geluisd wordt.
Hugo, je houdt ons toch wel op de hoogte van de uitkomst? En wat jullie bedoeling met het onderzoek is?
Hugo, je houdt ons toch wel op de hoogte van de uitkomst? En wat jullie bedoeling met het onderzoek is?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- PeeJay
- 4th Gear member
Je kon aan het einde van de vragenlijst je email achterlaten, om op de hoogte van het onderzoek (en de resultaten ervan) gehouden te worden.VolvoMafia schreef:Misschien dat Hugo dat ook nog gaat doen. Vraag me sowieso af waar dit nu heen moet gaan, vond het eerder op een examen lijken dan op een enquete omdat je bij veel vragen goed op moet letten wat er staat. Net of je erin geluisd wordt.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
heb ik ook gedaan, ben gewoon benieuwd naar de reactie van Hugo op het geheel
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
- PeeJay
- 4th Gear member
Afgaande op mijn ervaringen met onderzoeken, verwacht ik niet teveel van het 'op de hoogte houden'VolvoMafia schreef:heb ik ook gedaan, ben gewoon benieuwd naar de reactie van Hugo op het geheel

- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
daarom leg ik de nadruk eropPeeJay schreef:Afgaande op mijn ervaringen met onderzoeken, verwacht ik niet teveel van het 'op de hoogte houden'VolvoMafia schreef:heb ik ook gedaan, ben gewoon benieuwd naar de reactie van Hugo op het geheel

Mijn blog
- Summum
- 6th Gear member
Ingevuld.
Aardig vragenlijstje, maar ik heb het gevoel dat de uitkomsten weinig opzien gaan baren. Het is toch een beetje vragen naar de bekende weg.
Mijn "voorspelling" van de resultaten:
Het imago van Volvo is dat zij veilige en betrouwbare auto's maken, voorzien van bovengemiddeld comfort (met name de stoelen). Hoewel Volvo een inhaalslag maakt op het gebied van milieuvriendelijkheid, lopen zij t.o.v. andere fabrikanten niet voorop. Volvorijders kozen hun auto voornamelijk op grond van het design, de veiligheid en het comfort. Milieuvriendelijkheid en sportiviteit zijn voor de gemiddelde Volvorijder minder zwaarwegende aankoopargumenten.
Overigens staat het de onderzoekers vrij mijn conclusie over te nemen in hun rapport. Scheelt weer typewerk.
Aardig vragenlijstje, maar ik heb het gevoel dat de uitkomsten weinig opzien gaan baren. Het is toch een beetje vragen naar de bekende weg.
Mijn "voorspelling" van de resultaten:
Het imago van Volvo is dat zij veilige en betrouwbare auto's maken, voorzien van bovengemiddeld comfort (met name de stoelen). Hoewel Volvo een inhaalslag maakt op het gebied van milieuvriendelijkheid, lopen zij t.o.v. andere fabrikanten niet voorop. Volvorijders kozen hun auto voornamelijk op grond van het design, de veiligheid en het comfort. Milieuvriendelijkheid en sportiviteit zijn voor de gemiddelde Volvorijder minder zwaarwegende aankoopargumenten.
Overigens staat het de onderzoekers vrij mijn conclusie over te nemen in hun rapport. Scheelt weer typewerk.

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Spijker op z'n kop, Rutger.
Ik heb hem ingevuld, kleine moeite groot plezier.
Ik heb hem ingevuld, kleine moeite groot plezier.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's