Leasebak

arnoud
8th Gear member

bart simpson schreef:
arnoud. schreef:De belastingdienst spekken. (Lease dus)
erg kort door de bocht als je substantieel goedkoper auto rijdt dan om het even wie die zelf moet betalen, tikkie dom ook zo'n opmerking
Helemaal niet kort door de bocht. Ik betaal over deze auto alleen maar bijtelling, dus al het geld gaat naar de belastingdienst.

Het feit dat ik minder kwijt ben per maand dan als ik de auto prive gekocht zou hebben doet er toch helemaal niet toe?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Jij rijdt voor een scheet en drie knikkers een V60, koop hem dan voor een veelvoud van de maandbijdrage zelf als je de belastingdienst (deze op zich best terechte heffing) niet wenst te betalen.
Ik krijg altijd vlekken in mijn nek van dit bijtellingsgelul
Volvo for life
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

PeeJay schreef:In strikte zin helemaal niets mis met zijn opmerking. Er wordt voor een leaseauto meer belasting betaald dan voor een particuliere auto.
ik mis het slimme van deze bijdrage even
Volvo for life
945i
8th Gear member

bart simpson schreef:Jij rijdt voor een scheet en drie knikkers een V60, koop hem dan voor een veelvoud van de maandbijdrage zelf als je de belastingdienst (deze op zich best terechte heffing) niet wenst te betalen.
Maar hij doet dat graag, Bart.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
vectrex
2nd Gear member
Contacteer:

Al eerder gemeld lease,
Ik rij alleen zakelijk met kilometeradmie, dus voor niks (nou ja 10euro per maand ivm opties net boven het normbedrag).
Ik stop uitgespaarde geld liever in de tweede auto die er toch moest zijn voor mijn vrouw, en ook meteen functioneel voldoet voor vakantie.
liquid_force
6th Gear member

Fulaks schreef:Renting (ik weet niet of dat in NL ook gangbaar is)
Wat houdt dat in precies?
PeeJay
4th Gear member

bart simpson schreef:Jij rijdt voor een scheet en drie knikkers een V60, koop hem dan voor een veelvoud van de maandbijdrage zelf als je de belastingdienst (deze op zich best terechte heffing) niet wenst te betalen.
Ik proef jaloezie.
bart simpson schreef:
PeeJay schreef:In strikte zin helemaal niets mis met zijn opmerking. Er wordt voor een leaseauto meer belasting betaald dan voor een particuliere auto.
ik mis het slimme van deze bijdrage even
Geeft niet. Jij geeft aan dat hij een domme opmerking maakt, terwijl hij het gewoon bij het juiste eind heeft. Simpel.
Hij hangt er geen waardeoordeel aan en geeft ook niet aan dat hij het niet wil betalen.
Dat lees jij. Jammer.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ik ageer tegen de term "belastingdienst spekken", alsof het een onrecht is, niemand hoeft dit onrecht te ondergaan als hij gewoon zelf een auto koopt (dit is sommigen alleen te kostbaar)
Ben ook geenszins jaloers, ik kan iedere Volvo pakken die ik zou willen rijden, heb voor mezelf alleen aan maximum gesteld dat ik aan bijtelling wil betalen.
Volvo for life
PeeJay
4th Gear member

bart simpson schreef:Ik ageer tegen de term "belastingdienst spekken", alsof het een onrecht is, niemand hoeft dit onrecht te ondergaan als hij gewoon zelf een auto koopt (dit is sommigen alleen te kostbaar)
Ben ook geenszins jaloers, ik kan iedere Volvo pakken die ik zou willen rijden, heb voor mezelf alleen aan maximum gesteld dat ik aan bijtelling wil betalen.
Ah, op die manier. Duidelijk :)

Maar punt blijft is dat jij degene bent die iets negatiefs leest in het stuk 'belastingdienst spekken' ;)
Hij spekt uiteraard ook zijn eigen portemonnee.

Dat doe ik ook. Tenzij ik maar 15k-20k km zou rijden, dan is zelf kopen voor mij goedkoper.
Wij krijgen geen kilometervergoeding als ik met een priveauto zou rijden.
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Lees jij dan ergens dat hij zijn eigen portemonnee direct danwel indirect spekt?
Meer dan "de belastingdienst spekken" stond er volgens mij niet, en dat klinkt in geen enkel opzicht positief.
Een dergelijk groot onrecht is natuurlijk geen verplichting, ik attendeerde hem daar dan als goed medeforummer slechts op.
Volvo for life
Fulaks
6th Gear member

liquid_force schreef:
Fulaks schreef:Renting (ik weet niet of dat in NL ook gangbaar is)
Wat houdt dat in precies?
Je kan een eerste verhoogde huur van max 30 % van de aankoopprijs betalen, en zodoende kan je in een bepaald jaar méér autokosten ten laste nemen dan bij een gewone fiscale afschrijving (max. 20 %). Op het einde van de rit betaal je ook een restbedrag als je de wagen wil aankopen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
PeeJay
4th Gear member

bart simpson schreef:Lees jij dan ergens dat hij zijn eigen portemonnee direct danwel indirect spekt?
Meer dan "de belastingdienst spekken" stond er volgens mij niet, en dat klinkt in geen enkel opzicht positief.
Een dergelijk groot onrecht is natuurlijk geen verplichting, ik attendeerde hem daar dan als goed medeforummer slechts op.
Nee, dat lees je uiteraard niet. Dat impliceert het gebruik van een leaseauto meestal ;)
Ik las in het stukje niet echt iets negatiefs eerlijk gezegd. In mijn ogen was het puur om creatief aan te geven of hij een leaseregeling had of niet.

Maar je bescheidenheid als goed forummer siert je ;)
arnoud
8th Gear member

Okee, leuk, maar ik betaal in de 3 jaar dat ik deze auto rij toch zo'n 18000 euro netto voor het prive gebruik van deze auto, dat wil ik niet 'een scheet en drie knikkers' noemen.

Voor dat geld kan ik best een vrij aardige auto prive rijden. Nee, een nieuwe V60 zit er dan niet in, dat geef ik toe.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat noem ik idd wel "een scheet en drie knikkers", zeker voor een V60 (of soortgelijk) weet je wat een OV jaarkaart je had gekost in die 3 jaar? en welke "gemakken" die je had geboden?
Ik mis de juistheid van de term "spekken van de fiscus" dan ook ten ene male, sterker nog, ik vind een dergelijke omschrijving (zoals eerder ook al geschreven) gewoon dom.
Volvo for life
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Beginnen we weer... en dan gaat dit topic weer op slot omdat het te ver gaat..
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Zal het allemaal even relativeren met de exploitatiekosten van een C30 1.6 in de allerallerallerkaalste uitvoering (dat is meteen ook de allergoedkoopste Volvo die er is)

KOSTEN PER MAAND (4 jaar/15.000 km p.j.)
€ 223 afschrijving 4 jaar
€ 44 motorrijtuigenbelasting
€ 46 verzekering
€ 182 brandstofkosten
€ 65 onderhoud
€ 559 totale kosten
=44,7 ct/km totale kosten per kilometer

bron: www.autoweek.nl

Lease/zakelijke rijders zijn feitelijk zeer bevoorrecht maar klagen altijd over het "bijtellingsonrecht", amen.....
Volvo for life
Patrickv
3rd Gear member

Inderdaad wat off-topic...
Maar klagen doe ik als lease rijder absoluut niet...
Er zijn hier natuurlijk wat gradaties in:
1 Geen lease regeling hebben
2 Lease regeling hebben
3 lease regeling hebben met de keuze wel of geen auto te rijden

Maar.... je moet dit ook zien in het totaal plaatje..

Ken gevallen waar mensen in een soortgelijke functie als mijzelf geen lease regeling hebben.. maar meer salaris krijgen... dus op een andere manier gecompenseerd worden... maar ook belastig betalen.

Zelf reed ik tot voor kort mijn eigen auto i.c.m. een lease regeling..
Omdat ik geen lease auto had kreeg ik mijn lease bedrag bruto uitgekeerd met daarnaast het recht ook km's te schrijven.

En om eerlijk te zijn kun je op die manier een auto "goedkoper" rijden dan wanneer je dezelfde auto in de lease hebt...
Maar dit is weer afhankelijk van hoe je kilometers maakt...

Naar verhoudig meer prive kilometers.. dan is lease goedkoper...
Naar verhouding meer zakelijk dan kan prive goedkoper zijn...

Dus vind ik eigenlijk beide opmerkingen flauw...
Ja natuurlijk.. lease heeft zo z'n voordelen...
Maar om te zeggen lease is goedkoop..
Nee....

Vind het daarom absoluut niet erg om de belastingdienst te "spekken".. ben zelfs voor een 25% auto gegaan......
Waar ik wel moeite mee heb is die 14%, 20% en 25% onzin...
Ken gevallen van prius rijders die 2 tot 3x de norm brandstof verbruiken door hufterige rijstijl... maar wel "groen" zijn.. en dus 14% bijtelling hebben...

dat is pas krom..... :)
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Rudyvg
4th Gear member

+1
V70 2.0D Momentum MY2008
V70 D3 Dynamic Edition MY2016

XC90 90th Anniversary Edition MY2018
XC90 T8 Inscription Exclusive MY2022
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

+2
Volvo for life
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Wij zijn mijn vaders werkgever juist dankbaar dat we een leaseauto mogen nemen. Anders hadden wij nooit in een nieuwe S60 kunnen rijden. Minder bijtelling betalen is wel mooi meegenomen...

Om even terug te komen op die Prius rijders... wat heb ik daar een hekel aan. Op de meest linker baan vol gas iedereen voorbij rijden.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”