Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18.05.2011 - 12:41
door 945i
:shock: Hou even op zeg, FWD en dan de achterwielophanging aan gort trekken, het moet niet gekker worden.
Er zit al genoeg op dat stuk kan gaan :) :wink:

Geplaatst: 18.05.2011 - 13:16
door xc-men
ojee, ik heb ook me caravan van 1500 KG een paar keer vol gas de bergen op getrokken. De volvo trek zonder veel moeite met 110Km-uur de berg op. Enig nadeel is dat je veel moet stoppen om te tanken 15L-100km ongeveer.

Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe wagen.

Geplaatst: 18.05.2011 - 13:45
door mad
xc-men schreef:ojee, ik heb ook me caravan van 1500 KG een paar keer vol gas de bergen op getrokken. De volvo trek zonder veel moeite met 110Km-uur de berg op. Enig nadeel is dat je veel moet stoppen om te tanken 15L-100km ongeveer.

Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe wagen.
Volgens mij geen probleem, maar je trekt met een caravan van 1500 kg toch niet plank-gas weg bij het groene stoplicht? Als je dat regelmatig doet trek je elke auto en elke koppeling aan gort.

Geplaatst: 18.05.2011 - 15:31
door diesel01
xc-men schreef:ojee, ik heb ook me caravan van 1500 KG een paar keer vol gas de bergen op getrokken. De volvo trek zonder veel moeite met 110Km-uur de berg op. Enig nadeel is dat je veel moet stoppen om te tanken 15L-100km ongeveer.

Ik ga maar eens opzoek naar een nieuwe wagen.
Ik ga er niet heul veul meer over zeggen.
Gewoon blijven tunen, goed dat koppel blijven gebruiken incl aanhanger mss kun je dan een as als een wokkel boven je tuinkeuken hangen...
succes..

Geplaatst: 18.05.2011 - 15:54
door Thijs
Tuning icm een zware last aan de haak moet je doen om het te vergemakkelijken, niet om het te gebruiken. Als jullie snappen wat ik bedoel!

Geplaatst: 18.05.2011 - 16:10
door EVV
Euhm...Nee....Wat heb je aan tuning als je het niet gebruiken mag/kunt? Dus wel lopen vertellen op verjaardagen dat je auto getuned is tot 250(?) pk, maar vervolgens een baksteen onder je gas leggen omdat het anders stuk gaat?

Geplaatst: 18.05.2011 - 16:39
door Thijs
De auto trekt het allemaal net wat makkelijker. Dat betekent dus niet dat ik plankgas rij, maar ook niet met een baksteen onder het pedaal. Alles met gevoel voor de techniek dus. Dat is wat anders als wokkels draaien van je aandrijfassen..
Zo begrijpen?
PS, 250 pk lijkt me wat overdreven voor welke D5 dan ook? Opscheppen op verjaardagen doe ik trouwens niet, in rij geen GTI..

Geplaatst: 18.05.2011 - 17:03
door diesel01
Thijs schreef: Opscheppen op verjaardagen doe ik trouwens niet, in rij geen GTI..
Lijkt mij ook nergens voor nodig, gezien de keuze van auto. :wink:

Geplaatst: 18.05.2011 - 18:43
door Thijs
Idd, de auto spreekt voor zichzelf, hoef ik niets over te vertellen :)

Geplaatst: 18.05.2011 - 18:57
door EVV
Dus wat er eigenlijk gebeurd is dat het vermogen/koppel dat vroeger plankgas geleverd werd nu al bij zeg 70% "gas" geleverd wordt aangezien het koppel/vermogen bij plankgas een stuk hoger liggen.

Geplaatst: 18.05.2011 - 19:43
door Thijs
Jah, maar dat koppel komt ook bij een lager toerental beschikbaar, zonder dus hoger te worden.

Geplaatst: 18.05.2011 - 20:17
door lemmer
Stop nou even allemaal, en zet dat tunen maar even opzij.

De homokineet die de tussenas met het achterdiff/ haldex verbind was dus kapot, heeft water in gezeten??? hierdoor is dus de boel gesloopt. Vreemde is dat het vet er niet was uitgelopen, en dus niet waar te nemen bij een beurt o.i.d..
De wagen heeft een aanrijding gehad, en ik denk dat er daar iets met deze koppeling is gebeurt, heb er al een verzekerngsexpert bij gehaald om vast te laten stellen of het vervolgschade van die aanrijding is.
Hij is inmiddels gemaakt, binnen twee dagen. Alle onderdelen lagen op voorraad, hetgeen toch wel een teken van een courant artikel weergeeft. Ik heb eens 2 weken moeten wachten op een nieuwe originele Four-c schokbreker (dat kwam echt nooit voor).

Verhaal krijgt nog wel een staartje, als het niet door de aanrijding is gekomen, heb ik een terreinwagen waar ze in de folders mee door beken waden, die eigenlijk niet tegen water kan. Ga ik toch nog eens met Volvo/ dealer over praten. Heb immers een paar volvo's in mijn onderneming lopen, ga dat dan toch eens heroverwegen.

Mischien is de mijne wel diegene van de foto op de folders.

Geplaatst: 18.05.2011 - 20:41
door pimsam
Het AWD systeem met Haldex van Volvo is niet optimaal maar op de HO na( de mof dus) betrouwbaar en gaat zelden stuk. Zoek maar eens op Amerikaanse forums (in de VS zijn de meeste XC90 verkocht), als er problemen zijn: de HO, niet de Haldex.
Ook Audi en andere merken die AWD aanbieden gebruiken Haldex koppelingen. En het is een stukje techniek en dat kan kapot gaan. Vervelend maar anders moet je gaan lopen. Nu blijkt ie ook nog schade te hebben.

Onderdelen op voorraad betekent tegenwoordig niets meer. De dealer in Dueren waar ik mijn onderdelen koop, krijgt drie keer per dag onderdelen geleverd. Je kunt ook andersom redeneren: als ik 2 weken moet wachten op de onderdelen zijn er zoveel nodig voor reparaties dat ze de fabricage niet kunnen bijhouden.

Als reparatie te duur wordt, lekker een FWD van maken: cardanas weg en klaar.

Geplaatst: 18.05.2011 - 22:19
door xc-men
Kijk aan deze informatie hebben we iets, :idea:

Geplaatst: 18.05.2011 - 22:33
door toppertje
bart simpson schreef:bij een 3 serie trek je de wielophanging achter uit de koets door het koppelgeweld, dat kom je bij een Volvo toch niet tegen
je bedoeld dat koppelgeweld?

Geplaatst: 18.05.2011 - 22:46
door bart simpson
ja

Geplaatst: 23.05.2011 - 19:24
door Ben
Is hier al meer bekend?

Geplaatst: 23.05.2011 - 23:21
door lemmer
Ben schreef:Is hier al meer bekend?
Is gerepareerd, vette rekening moet nog komen.

Geplaatst: 25.05.2011 - 13:23
door Rippie V70
Opscheppen op verjaardagen doe ik trouwens niet, in rij geen GTI..
Hebben we dit forum voor, toch? :D

Geplaatst: 25.05.2011 - 14:07
door V70 classic
lemmer schreef:Stop nou even allemaal, en zet dat tunen maar even opzij.

De homokineet die de tussenas met het achterdiff/ haldex verbind was dus kapot, heeft water in gezeten??? hierdoor is dus de boel gesloopt. Vreemde is dat het vet er niet was uitgelopen, en dus niet waar te nemen bij een beurt o.i.d..
De wagen heeft een aanrijding gehad, en ik denk dat er daar iets met deze koppeling is gebeurt, heb er al een verzekerngsexpert bij gehaald om vast te laten stellen of het vervolgschade van die aanrijding is.
Hij is inmiddels gemaakt, binnen twee dagen. Alle onderdelen lagen op voorraad, hetgeen toch wel een teken van een courant artikel weergeeft. Ik heb eens 2 weken moeten wachten op een nieuwe originele Four-c schokbreker (dat kwam echt nooit voor).

Verhaal krijgt nog wel een staartje, als het niet door de aanrijding is gekomen, heb ik een terreinwagen waar ze in de folders mee door beken waden, die eigenlijk niet tegen water kan. Ga ik toch nog eens met Volvo/ dealer over praten. Heb immers een paar volvo's in mijn onderneming lopen, ga dat dan toch eens heroverwegen.

Mischien is de mijne wel diegene van de foto op de folders.
Dan hoeven we ons niet zo heel veel zorgen meer te maken.
Water wil ik nog niet in mijn schoenen hebben laat staan in zo een koppeling.

SkK6 Ronald