Pagina 2 van 2

Geplaatst: 19.05.2011 - 20:24
door ivoandriessen
Zag net op Marktplaats iemand die zo'n Bosch LMM aanbiedt ;-)

Niet nieuw meer.....

Geplaatst: 19.05.2011 - 20:31
door M@rcel
ivoandriessen schreef:Zag net op Marktplaats iemand die zo'n Bosch LMM aanbiedt ;-)

Niet nieuw meer.....
Ik voel me af en toe net Malle Pietje ;)

Geplaatst: 04.06.2011 - 23:55
door Turbodesk
Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.

Geplaatst: 05.06.2011 - 10:14
door bas850
Turbodesk schreef:Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.
En dat moet de dealer doen?

Geplaatst: 05.06.2011 - 10:20
door Turbodesk
bas850 schreef:
Turbodesk schreef:Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.
En dat moet de dealer doen?
Als je zelf geen Volvo Vida Dice hebt, dan heb je weinig keus.

Geplaatst: 08.06.2011 - 11:14
door Maus-met-Volvo
@Marcel: Hoe bevalt de LMM? Zijn er nog verschillen in loopkarakteristiek van je motor?

Geplaatst: 08.06.2011 - 12:10
door bas850
Turbodesk schreef:
bas850 schreef:
Turbodesk schreef:Heb je er ook aan gedacht dat die nieuwe LMM gecalibreerd moet worden?

Dit zag ik namelijk in Vida staan toen ik alle modules in de auto aan het bekijken was. Een nieuwe LMM moet in het systeem worden gecalibreerd.
Het is 1 druk op de knop, maar het lijkt me wel logisch.
En dat moet de dealer doen?
Als je zelf geen Volvo Vida Dice hebt, dan heb je weinig keus.
Geldt volgens mij niet voor modellen voor 2004?

Geplaatst: 01.09.2011 - 00:15
door sdirkx
Hoe zat het met nou met het calibreren? Geldt dat ook voor de Bosch?

Geplaatst: 01.09.2011 - 14:18
door M@rcel
Het motormanagement zal zichzelf automatisch aanpassen aan de gewijzigde LMM. Dat kan (maar hoeft niet) merkbaar zijn in de eerste 50km (stationair toerental bv). Komt vanzelf goed.

Geplaatst: 01.09.2011 - 14:34
door M@rcel
Maus-met-Volvo schreef:@Marcel: Hoe bevalt de LMM? Zijn er nog verschillen in loopkarakteristiek van je motor?
(sorry, zie je vraag nu pas)
Motor loopt er prima mee. Ook op-en-neer naar Portugese bergen geen centje pijn. Inmiddels ruim 8.000km verder.

Inmiddels heb ik ook de TCV+slangen en de CBV+slang vervangen. Vooral de CBV en de slangen is nogal wat werk, maar het is net of er een nieuwe motor in gelegd is. Reageert onmiddelijk op het gas en accelereert veel beter. Omdat je minder gas hoeft te geven voor een bepaalde aktie, schakelt de bak ook minder vaak de lock-up uit en wordt er minder teruggeschakeld.

Ik heb nu wel het vermoeden dat ik wat druk verlies. Binnenkort het hele inlaattraject (intercooler?) maar eens controleren.

Geplaatst: 12.09.2011 - 09:01
door Mrlten
Ik heb afgelopen vrijdag mijn bestelde Pierburg LMM binnen gekregen en in dit weekend een halve dag moeten besteden aan de montage :evil: De connector paste totaal NIET; het plastic was niet goed gevormt waardoor ik 3 uur bezig was met het schuren en slijpen aan de binnenkant van de connector om het passend te krijgen. Ik heb hem nu met moeite vast gekregen.

Verder wilden de twee beveiligde torx schroeven niet los met zowel een speciaal gekocht sleutelsetje als met de schroevendraaiers van de Volvo dealer. Ik was er zo flauw van geworden dat ik maar met een ijzerzaag twee gleuven heb gezaagd en met een platte schroevendraaier het spul los heb gekregen. Nu zitten er twee mooie kruiskop schroeven in.

Ondanks dat ik vele uren van mijn leven kwijt ben die ik nooit meer terug ga krijgen ;) ben ik toch wel positief over de werking van de Pierburg. De oude LMM was nogal vies en met de nieuwe merk ik dat de motor net iets vlotter reageerd op het gas. Of het verder zo nuttig was weet ik niet, maar ach na 8 jaar en 3,5 ton mocht het wel eens worden vervangen :D

Geplaatst: 12.09.2011 - 09:56
door M@rcel
Vreemd. Met een beetje overredingskracht past de connector bij mij wel. Ook de schroeven heb ik met een smalle platte schroevendraaier gewoon los kunnen draaien.

Maar mooi dat het gelukt is. :)

Geplaatst: 12.09.2011 - 20:49
door Mrlten
Bij mij brak de kop van de schroevendraaier af toen ik dat probeerde... het zat me niet echt mee volgens mij!

Geplaatst: 12.09.2011 - 21:15
door DawnBlueED
Mrlten schreef:Ik heb afgelopen vrijdag mijn bestelde Pierburg LMM binnen gekregen en in dit weekend een halve dag moeten besteden aan de montage :evil: De connector paste totaal NIET; het plastic was niet goed gevormt waardoor ik 3 uur bezig was met het schuren en slijpen aan de binnenkant van de connector om het passend te krijgen.
Heb je niet de verkeerde LMM dan? Ik kon bij mijn S60 D5 163 pk de originele connector gewoon op de pierburg LMM schuiven.

Al die hobbels en gleuven die in die connector zitten zijn een passing om te voorkomen dat je de verkeerde LMM monteerd.

Geplaatst: 13.09.2011 - 08:20
door Mrlten
Het is zeker de goede, het typenummer had ik vooraf gecontroleerd. De gleuven komen ook overeen behalve dat twee daarvan net 1 milimeter opzij zaten waardoor ik het overtollige plastic moest wegschuren.