Pagina 2 van 2
Geplaatst: 10.06.2011 - 08:55
door ceesvol
Daar heb ik gekeken maar na verwijderen van het luik, zie ik een soort van een kunststof deksel. Verder is het daar kurkdroog
Geplaatst: 10.06.2011 - 09:45
door Quota
dan zou het eerder een (retour) leiding of de pomp zelf moeten zijn... Gewoon even bij de dealer laten controleren is het beste lijkt me.
Geplaatst: 10.06.2011 - 11:14
door ceesvol
THNX
Geplaatst: 11.06.2011 - 11:59
door ceesvol
Bij de dealer geweest
Achter de achterleuning aan de rechterkant op het schuine vlak zit nog een inspectieluik. Bank eruit, rugleuning eruit en het afdekplaatje van het luik verwijderd. De retourleiding zit op een kunststof pijpje geklikt middels een connector. In het pijpje zat een haarscheurtje. Om het geheel met originele Volvo-onderdelen te vervangen zou een flinke operatie zijn, twv 509 euro. Hulde aan dealer van Roosmalen in Tilburg die deze inspectie belangenloos uitvoerde en de keuze aan mij lieten.
Ik heb zelf een stukje van het pijpje afgezaagd en het geheel weer aan elkaar verbonden met een stukje slang. Probleem opgelost. Dank voor jullie reacties
Geplaatst: 17.04.2012 - 18:49
door MichelB
Ik heb zelf een stukje van het pijpje afgezaagd en het geheel weer aan elkaar verbonden
Ik heb op diezelfde plek (dus aan de bijrijderskant) ook een lekkage, alleen is nog niet geheel duidelijk welk pijpje het betreft. Welke is de retourleiding?
@ceesvol (of anderen met kennis hiervan): weet je welk pijpje dit was? Loopt de retourleiding naar onderen of naar links weg?
Geplaatst: 17.04.2012 - 20:40
door ceesvol
Het is de retourleiding
Kunststof , licht gekleurd pijpje
Het zit met een soort kliksluiting aan elkaar
Je kunt het meteen zien als je de "werkdeksel" achter de achterbank(rug) verwijdert
Bij mij zat er een haarscheurtje in waar de diesel uitpiste
Dit stukje werwijderd en een nieuw stukje ertussen gezet
Geplaatst: 17.04.2012 - 20:51
door ceesvol
Ik zie nu de foto, het is het de leiding die naar onder wegloopt. Je ziet hier ook, net als bij mij, dat het geheel niet loodrecht gekoppeld zit, waardoor er spanning opkomt en na lange tijd een scheurtje.
Dus, als het mogelijk is, het stukje met de scheur verwijderen, de connector afknippen en een stukje brandstofslang ertussen zetten en goed afknellen met binddraad
Zorg dat je nog wel genoeg "vlees" hebt aan de kant waar het pijpje zit en uiteraard ook aan de kant van de connector.
Omdat deze kant ook bestaat uit slang heb ik hier nog een extra metalen pijpje gebruikt om de verbinding tussen 2 keer slang te maken
Uiteraard hier ook weer goed afknellen met binddraad.
Een heel verhaal, kom je er niet uit, kun je me ook bellen. Bij een evt. volgende reactie geef ik je mijn nummer (of ik bel jou)
Geplaatst: 17.04.2012 - 21:23
door MichelB
@Ceesvol: ik heb vanavond de diesel die nog aanwezig was weggehaal met keukenpapier. Nu is het droog en ik heb de slang iets verder op de pijp gedrukt. Dit weekend maak ik de zaak weer open en kijk ik of het nog droog is. Zoniet, hebben we eventueel contact. Stuur je wel een pm met verzoek voor jouw nummer. Zelf sluit ik de pakking van de vlotter (nog) niet uit. Ook deze is nog een verdachte. Bedankt zover.
Geplaatst: 17.04.2012 - 21:35
door ceesvol
OK, graag gedaan