Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.05.2011 - 14:07
door bart simpson
plaats je een blokje neemt je draaicirkel toe
Geplaatst: 29.05.2011 - 14:17
door Turbodesk
Ja, dat klopt. Maar dan schuren de banden niet meer tegen de binnenkant aan.
Geplaatst: 29.05.2011 - 14:19
door bart simpson
bij normaal rijden en sturen doen ze dat ook niet
Geplaatst: 29.05.2011 - 14:22
door Turbodesk
Nee, het is alleen met het volledig indraaien van de voorwielen.
Geplaatst: 29.05.2011 - 14:56
door The Volvoboy
Dat van dat inhouden hebben wij ook gehad (wel een oude 2.5 10V, maar toch). Waren de bougiekabels.
Geplaatst: 29.05.2011 - 15:29
door joenes
He mannen,
dat van die blokjes heb ik ook voorgesteld, maar dat ging volgens hem niet en ik moest er maar aan wennen (bull shit story)
(ik heb overigens het idee dat hij het aanlopen niet meer of een stuk minder doet)
De auto heeft net een grote beurt gehad en hiervan heb ik ook een proforma rekening gekrgen. Hier staat ook op dat er een nieuwe bougieset in is gegaan dus denkt niet dat daar het probleem ligt.
Ik begin toch steeds meer de indruk te krijgen dat ik eraan moet gaan wennen aan dat aanslaan van die airco.
Oh ja weet iemand of het beter wordt als je deze aircopomp laat vervangen?
De dealer is inmiddels toch al niet zo blij met mij aangezien het hem reeds HEEEEEEEEEEEl veel geld gekost heeft om deze auto in orde te maken. Daar staat tegenover dat ik ook niet blij van hem wordt. ::(
GR
Geplaatst: 29.05.2011 - 16:28
door Turbodesk
Heb je nu al een stuk gereden met de airco uit? Dan weet je zeker of het de aircopomp is.
Geplaatst: 29.05.2011 - 16:30
door JacoS80
Ik heb geen ervaring met het vervangen van de aircopomp maar weet wel dat bij mij het "inhouden" een stuk minder was na het afstellen van de luchtspleet van de magneetkoppeling.
Geplaatst: 29.05.2011 - 23:24
door joenes
Ja dat heb ik gedaan, ik heb het idee dat hij het dan ook doet. Ik vind het lastig te omschrijven. Ook als ik het gas loslaat of standgas rijd dat schokt hij soms kort achter elkaar. Ik weet niet hoe vaak die pomp aan en uitspringt?
GR Joenes
Ps de auto is dan op temp en ik laat dan echt met beleid het gas los...
Geplaatst: 16.07.2011 - 11:12
door joenes
Zo daar ben ik weer...
Ik heb een tijdje gereden en ben ook samen met mijn eigen monteur gaan rijden. Deze zag dat ook de slang van de carterontluchting los hing ::?.
Maar goed met wederom een hele waslijst naar de dealer geweest en proefrit gemaakt met een monteur. (dit was overigens de 1e die mijn probleem serieus nam) Hij gaf inderdaad aan dat hij niet lekker stuurde en dat hij inhield op sommige momenten.
Kort door de bocht heb ik 8/8 een afspraak bij de dealer en zal er een nieuw stuurhuis worden geplaats, verder zal die carterontluchting gefixt worden en krijg ik een nieuwe veerpoot.
Het heeft even geduurd, maar het lijkt erop dat de aanhouder wint maar dat durf ik pas te hard te zeggen als het allemaal daadwerkelijk gebeurd is....
Gr
Geplaatst: 14.05.2013 - 12:38
door joenes
Nou daar ben ik weer,
na 2 jaar lang ergernis aan de auto en een hoop vage klachten, hebben we dan waarschijnlijk toch gevonden waar het allemaal aan lag.
Toen ik de auto kocht is er een nieuwe distributieriem opgezet, maar ja schijnbaar is het voor deze "dealer" (prutser) nog te moeilijk om deze op "tijd" te zetten.
Ik kon mijn oren niet geloven, maar mijn riem stond gewoon twee tanden verkeerd.
Verder bleek dat de injectoren en het gasklephuis dusdanig vervuild waren dat de auto daardoor voor geen meter liep!!
Injectoren en gasklephuis laten reinigen, nieuwe riem (op tijd) laten plaatsen en rijden als een trein!!! (nooit geweten dat een Volvo zo lekker kon rijden)
Ik hoop dat er mensen zijn die hier iets mee kunnen...
Gr \:D/ ::lol:
Geplaatst: 14.05.2013 - 16:50
door w.stif
Het moet niet gekker worden...
Ik zo me dood ergeren aan die dealer.
Welke dealer was is het eigenlijk?
Geplaatst: 14.05.2013 - 17:11
door joenes
Tja Stif,
wat denk wat ik de afgelopen 2 jaar gedaan heb, maar gezien de vage klachten kon niemand mij vertellen wat er nu precies aan de hand was...
(Computer was ook negatief)
Ik ben inmiddels een paar euri lichter, maar als het dan allemaal verholpen is dan blijf ik mijn V70 nog wel even lekker rijden!!
Schijnbaar is hij pas net ingereden met 181000 km, tenminste als ik de volvo kenners moet geloven!!
Die dealer is er inmiddels mee gestopt en heeft de zaak overgedragen aan een andere dealer.
Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen, ik heb alleen al 4 collega's die ontevreden over hem waren dus misschien heeft hij toch eieren voor zijn geld gekozen.
Geplaatst: 14.05.2013 - 19:20
door evert65
wat mij opviel in dit topic waren de meningen over het inhouden van de wagen als de airco aanslaat
vreemde, heel vreemde opmerkingen vond ik
ik heb een v70 140 pk airco staat altijd aan , en nog nooit iets van inhouden gemerkt
maar, TS petje af voor je geduld!, ik zou allang de wagen hebben weg gedaan

Geplaatst: 14.05.2013 - 19:37
door dutchlimits
Mijn auto houdt wel in als de airco aan slaat. De airco is veel te weinig gebruikt in zijn levensduur en dat heeft negatieve invloed op de werking van zo'n compressor...
Dus het kan wel hierdoor komen!
Geplaatst: 14.05.2013 - 20:34
door w.stif
joenes schreef:Tja Stif,
"Welke dealer is het eigenlijk".
Die dealer is er inmiddels mee gestopt en heeft de zaak overgedragen aan een andere dealer.
Eh, mijn dealer is kort geleden ook overgegegaan naar een andere dealer.
Maar ik heb niets dan lof,over mijndealer, ik ben er nog niet geweest na de overname.