Heren heren, even rustig.
BS heeft nergens gezegd dat hij een grote zak geld heeft, alleen dat hij ervaring met beide motoren heeft.
Als TS een snellere/krachtiger auto had gewild dan hij nu heeft had hij dat kunnen overwegen voordat hij z'n huidige auto kocht.
Nu hij deze eenmaal heeft wil hij kennelijk geld uitgeven voor tuning.
Trek daar 500 tot 1000 Euro voor uit en hij is weer een stap verder.
chippen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40722
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- euerw
- 5th Gear member
- Berichten: 1797
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
- Locatie: Ede
alleen eerlijk is eerlijk, het is zonde van het geld, zo eerlijk zijn ze bij Rica ook daar zullen ze het je wel voorleggen.
ik zou het bij een K&N luchtfilter houden is ie iets vlotter op het gas ivm beter verkrijgen van lucht en de 5cil roffel is mooier, chippen kan je beter bij Turbo`s doen
ik zou het bij een K&N luchtfilter houden is ie iets vlotter op het gas ivm beter verkrijgen van lucht en de 5cil roffel is mooier, chippen kan je beter bij Turbo`s doen
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Over het chippen van een benzine motor zonder turbo sta ik achter, je haalt er niet veel uit 
maar ik was gewoon benieuwd naar de mogelijkheden....
voor 400 euro kan je hem laten chippen naar 170 pk bij Fasttech..
bij BSR kost het 500 om hem naar 188pk de brengen...
en als er dan mensen zijn die gaan roepen koop dan meteen een S60 2.0T, ja oke, maar die is wel 3 tot 4000 euro duurder.....

maar ik was gewoon benieuwd naar de mogelijkheden....
voor 400 euro kan je hem laten chippen naar 170 pk bij Fasttech..
bij BSR kost het 500 om hem naar 188pk de brengen...
en als er dan mensen zijn die gaan roepen koop dan meteen een S60 2.0T, ja oke, maar die is wel 3 tot 4000 euro duurder.....
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
400 of 500 euro is de kop niet, maar staar je niet blind op cijfers.Laguna-V70 schreef:voor 400 euro kan ik hem laten chippen naar 170 pk bij Fasttech..
bij BSR kost het 500 om hem naar 188pk de brengen...
Het belangrijkste is, of je voor dat geld een "standaard" chiptuning krijgt, of degelijk maatwerk.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
idd, bij Fasttech weet ik dat het op maat word gedaan op de rollenbank...
hoe het met BSR gaat weet ik niet..
hoe het met BSR gaat weet ik niet..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een beetje tuner gaat je vast uitleggen dat als je er 188pk in hebt zitten je misschien je remmetjes ook maar eens aan moet gaan passen.....
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ja, een beetje tuner wel ja. Maar dan al die laptop-guys van 500 euri, die dus niet.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ik vind 170 pk genoeg...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
succes!
Volvo for life
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Op rica.nl staat de vermogensuitdraai en ik ben geneigd deze te geloven.
Ik heb ook heel lang getwijfeld aan tunen maar haak bij het zien van de uitdraai af.
Die grafiek van BSR in een ander topic is mooier. Maar lijkt mij iets te mooi.
Van fasttech of hartog heb ik nog nooit een uitdraai gezien.
Ben ik wel benieuwd naar. Als iemand 'm heeft mag die 'm posten.
Ik heb ook heel lang getwijfeld aan tunen maar haak bij het zien van de uitdraai af.
Die grafiek van BSR in een ander topic is mooier. Maar lijkt mij iets te mooi.
Van fasttech of hartog heb ik nog nooit een uitdraai gezien.
Ben ik wel benieuwd naar. Als iemand 'm heeft mag die 'm posten.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35
Gewoon de tuner nemen waar je het beste gevoel bij hebt, meningen verschillen hier op het forum nog wel eens. RICA, BSR en HARTOG zijn wel bekende en goede namen in de tuning wereld en dus zeker geen prutsers. De officiele volvo dealer in belgie (postiaux) tuned zelf BSR software met behoud van de garantie dus wil ook wel wat zeggen (positief) over de software mag ik aannemen.
Zelf heb ik voor RICA gekozen.
Succes met je keuze.
Zelf heb ik voor RICA gekozen.
Succes met je keuze.
Volvo XC90 D5 2017 inscription
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik denk dat Postiaux zelf de garanties overneemt, dat is net wat anders, Volvo doet het heel zeker niet, altijd lastig als je in een buitenland staat
Volvo for life
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Kom je uit het zuiden kun je ET ook nog overwegen.
Daar vertrek je ook gewoon met een auto die goed is.
Verder Tja Garantie.
Die bak is van 2002 Ik geloof niet dat je zoiezo nog hoeft aan te kloppen.
Anders was dat gezeik met die Gaskleppen ook niet ontstaan.
grts Ronald
Daar vertrek je ook gewoon met een auto die goed is.
Verder Tja Garantie.
Die bak is van 2002 Ik geloof niet dat je zoiezo nog hoeft aan te kloppen.
Anders was dat gezeik met die Gaskleppen ook niet ontstaan.
grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 17.09.2010 - 17:35
Kan je wel eens gelijk in hebben ja, denk ook dat niet volvo maar postiaux zelf de garantie over neemt. Wel een goede service van postiaux toch.bart simpson schreef:Ik denk dat Postiaux zelf de garanties overneemt, dat is net wat anders, Volvo doet het heel zeker niet, altijd lastig als je in een buitenland staat
Volvo XC90 D5 2017 inscription
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Tot de discussie moet gevoerd worden van wat nu eigenlijk de oorzaak van het defect is... :signoops:chris2 schreef:Kan je wel eens gelijk in hebben ja, denk ook dat niet volvo maar postiaux zelf de garantie over neemt. Wel een goede service van postiaux toch.bart simpson schreef:Ik denk dat Postiaux zelf de garanties overneemt, dat is net wat anders, Volvo doet het heel zeker niet, altijd lastig als je in een buitenland staat
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Vergeet die pk's daar moet je je niet op blindstaren, die komen pas los bovenin de toeren en daar heb je in de praktijk erg weinig aan. Behalve dan dat het je verbruik omhoog jaagt als je die wel aanspreekt. Je hebt veel meer aan meer Nm's, dat is lekker voor invoegen, inhaalactie's en trekken van een sleurhut. Gebaseerd op Nm's zou ik een beslissing nemen van wel/niet tunen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
10Nm meer bij 800t/min meer voor € 800,--?
Volvo for life
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
20 nm bij Fasttech
38 nm bij BSR.
voor 500 euro...
BSR:

38 nm bij BSR.
voor 500 euro...
BSR:

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Nee, veel Nm zorgt ervoor dat je makkelijk vanuit lage toeren dergelijke acties kunt uitvoeren. Uiteindelijk zijn het toch de paardekrachten die voor de versnelling zorgen. En die kun je prima gebruiken voorIroll schreef:Vergeet die pk's daar moet je je niet op blindstaren, die komen pas los bovenin de toeren en daar heb je in de praktijk erg weinig aan. Behalve dan dat het je verbruik omhoog jaagt als je die wel aanspreekt. Je hebt veel meer aan meer Nm's, dat is lekker voor invoegen, inhaalactie's en trekken van een sleurhut. Gebaseerd op Nm's zou ik een beslissing nemen van wel/niet tunen.
- invoegen
- inhaalacties
- trekken van de sleurhut
Het is natuurlijk wel zo dat je niks merkt als je tot 4000 toeren rijdt, maar daar doet men ook altijd zo krampachtig over. Een motor die op benzine rijdt mag best wel wat toeren maken, en dan zou je die 30pk boven de 4000 toeren echt wel merken.
Maar goed, vinden jullie nu ook niet dat 100x hetzelfde wordt gezegd, maar elke keer iets anders verpakt? Het mag nu toch wel duidelijk zijn hoe de vork in de steel zit:
- 140 pk motor in principe gelijk aan 170 pk maar geknepen na 4000 toeren
- 140 pk kan makkelijk worden omgezet naar 170 pk
- als je niet bang bent om boven de 4000 toeren te komen (en waarom zou je), heeft het nut. Kom je niet of nauwelijks boven de 4000 toeren, kun je het geld beter in je beurs laten.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0