Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09.06.2011 - 08:45
door VolvoRob
Ik kan me herinneren dat ik ooit eens een turboprobleem heb gehad met mijn Corrado G60. Dat kwam toen omdat het slangetje, dat miniscule hoeveelheden olie naar het schoepenrad aanvoert, broos en hard geworden was en daardoor het schoepenrad niet meer voldoende gesmeerd werd. Wellicht een hint?
Succes met de zoektocht.

Geplaatst: 09.06.2011 - 12:54
door Rippie V70
Ik kan me herinneren dat ik ooit eens een turboprobleem heb gehad met mijn Corrado G60
Een G60 is geen Turbo. De G-Lader is een mechanisch aangedreven compressor.
(Sorry Rob)

Geplaatst: 09.06.2011 - 13:37
door sbv
Ander vermoeden wat ik heb is dat de pakking tussen uitlaat spruitstuk en turbo wel eens zou kunnen lekken, of die tussen motor en uitlaatspruitstuk

Geplaatst: 09.06.2011 - 14:57
door VolvoRob
Een G60 is geen Turbo. De G-Lader is een mechanisch aangedreven compressor.
(Sorry Rob)
No prob!

Geplaatst: 09.06.2011 - 15:34
door V70 classic
Het zou zelfs nog een rubber van het brandschot kunnen zijn wat niet goed zit.
Dan komen de geluiden wat harder door op de werkplek.
Maar dat zou de vermogensdip weer niet verklaren
:-k

Geplaatst: 09.06.2011 - 21:17
door elianmars
V70 classic schreef:Het zou zelfs nog een rubber van het brandschot kunnen zijn wat niet goed zit.
Dan komen de geluiden wat harder door op de werkplek.
Maar dat zou de vermogensdip weer niet verklaren
:-k
Ik heb onder de wagen gelegen, terwijl Sander het gaspedaal beroerde. Dit is geen normale turbofluit.
Ik had even twijfels over de pakking spruitstuk en turbo, aangezien daar wat grijzige vochtsporen te zien zijn, maar ik voel daar geen lucht doorheen blazen.
Het lijkt me van de turbo zelf af te komen, maar waar precies.... :-k

Geplaatst: 09.06.2011 - 22:34
door V70 classic
elianmars schreef:
V70 classic schreef:Het zou zelfs nog een rubber van het brandschot kunnen zijn wat niet goed zit.
Dan komen de geluiden wat harder door op de werkplek.
Maar dat zou de vermogensdip weer niet verklaren
:-k
Ik heb onder de wagen gelegen, terwijl Sander het gaspedaal beroerde. Dit is geen normale turbofluit.
Ik had even twijfels over de pakking spruitstuk en turbo, aangezien daar wat grijzige vochtsporen te zien zijn, maar ik voel daar geen lucht doorheen blazen.
Het lijkt me van de turbo zelf af te komen, maar waar precies.... :-k
Tja Marcel.
Dat is altijd moeilijk.
Nu moet Sander de keuze maken.
gaan we er iets aan doen, of rijden we tot het stopt.
Het voordeel van een turbo is wel dat het meestal in het uitlaat gedeelte fout gaat.
Nadruk op meestal.
Anders wordt het demonteren en kijken wat er loos is.

SK6 met de zoektocht.

Geplaatst: 10.06.2011 - 00:11
door sbv
Morgen(straks) een tripje Zweden met de auto een kijken hoe deze zich houd verder. Als het echt misgaat dan vervelend. Na de pinkster laten we het eens demonteren om te ontdekken wat het nu is.
Het fluit al een tijdje en is inmiddels iets erger geworden, maar nog niet heel erg schokkend.

Als het de turbo blijft te zijn, tja...dat is vervelend, maar oplosbaar

Geplaatst: 10.06.2011 - 00:25
door 945i
Goeie reis dan maar...;)

Geplaatst: 10.06.2011 - 10:11
door edraket
Sander, we gaan wel eens rijden met de computer eraan. Kun je alles dynamisch uitlezen, en dat zegt vaak wel iets over een mogelijk defect. Een goede vakantie in elk geval!

Geplaatst: 12.06.2011 - 09:46
door sbv
In ieder geval goed in Zweden aangekomen zonder problemen. Auto heeft zich netjes gedragen en fluit af en toe wat.
Zelf nog even foutcodes uitgelezen en daar niets schokkend gezien.

@Ed, graag, mogelijk dat we dan wat kunnen ontdekken

Geplaatst: 13.06.2011 - 23:18
door sbv
Ondertussen weer 2700 km verder na een tripje Zweden. fluit is niet erger geworden, overigens ook niet minder. Gevoelsmatig mis ik ook niet echt power, maar er is wel iets niet goed.

Hopelijk binnenkort eens dynamisch uitlezen

Geplaatst: 27.06.2011 - 23:12
door elianmars
En het vogeltje is gevlogen!

Vanavond hebben we de pakking tussen turbo en uitlaatspruitstuk vervangen en het gefluit is over \:D/

Geplaatst: 27.06.2011 - 23:19
door sbv
Je was me net te snel af.

heerlijk tweety is weg......... wat wel opviel was dat het flexibele deel wel heel flexibel is, mogelijk is dat dan de oorzaak van de brom die ik nog steeds wat heb

Geplaatst: 28.06.2011 - 11:27
door edraket
Netjes, ook weer opgelost! Ga je nu ook nog het flexibele deel vrvangen?

Geplaatst: 28.06.2011 - 12:40
door sbv
Dat is nog een overweging. Het is ca 700 ex btw en ex eventuele korting en dat is wel serieus geld. Het is dan wel inclusief kat.

Ben in ieder geval blij dat tweety nu weg is

Geplaatst: 06.06.2012 - 10:27
door sbv
Na deze storing nog ca 45000 km gereden en daarna de auto verkocht. Overigens verder geen problemen meer gehad

Geplaatst: 06.06.2012 - 22:48
door elianmars
Opgraving van het jaar :mrgreen: