Ah nu begrijp ik het. I.h.a. is het zo dat een gebrande DVD wat lastiger te lezen is voor een niet al te beste DVD laser. Kan ook zo zijn als de DVD te snel is gebrand. Dit komt omdat de putjes e.d. met een laser worden gemaakt en andere karakteristieken hebben dan de putjes van een geperste DVD. Het heen en weer gaan is je leeskop die krampachtig de DVD probeert te lezen.360Degreez schreef:Geen flauw idee. Dit gaf VolvoTech in een eerdere post betreffende dit onderwerp als verklaring. Ikzelf heb ook read errors gekregen met het branden van DVD's en hoorde de leeskop veelvuldig heen en weer gaan na het invoeren van een gebrande DVD. Iets wat bij een geperst model niet het geval was.
Mijn suggestie is dat bij gebrande DVD's de leeskop eerst helemaal naar voren en naar achteren gaat om te kijken tot hoever de disc gebrand is. Bij geperste DVD's is dit misschien het geval?
Je moet derhalve dat soort DVDs altijd langzaam branden (2.4 speed) en DVDs gebruiken van goede kwaliteit (bijv dual layer Verbatim). Als de dvd speler de boel dan nog steeds niet kan lezen kun je overwegen deze te laten repareren. Volgens mij is dat ook bij volvotech mogelijk.