Pagina 2 van 5
Geplaatst: 05.06.2011 - 21:10
door nieuwedaf V70
Is het een handbak of automaat? bij een handbak is het de koppelings sensor ( diesel en benzine). Een rem sensor komt minder vaak voor ( alleen bij de automaat). Ik had het zelfde probleem en voor +/- 45 euro is het op gelost bij de Volvo dealer inklusief uitlezen. De sensor is versleten en als je kijkt naar het onderdeel, zit het een beetje knullig in elkaar. De dealer kan het uitlezen waar de fout zit. Dus voordat je veel uit gaat geven??
Geplaatst: 05.06.2011 - 21:16
door bas850
Doeke Dobma schreef:Hoe kom je aan deze prijzen? Van welke datum zijn deze?
Van vorige week, opgevraagd bij dealer in Naarden en bij Schaap in Dronten beide dezelfde offerte.
Bas
Geplaatst: 05.06.2011 - 21:37
door dik999
ik heb in 2009 bijna 900 euro betaald bij dealer in schagen. wel een turbo op LPG
bas850 schreef:Doeke Dobma schreef:Hoe kom je aan deze prijzen? Van welke datum zijn deze?
Van vorige week, opgevraagd bij dealer in Naarden en bij Schaap in Dronten beide dezelfde offerte.
Bas
Geplaatst: 06.06.2011 - 06:58
door Doeke Dobma
bas850 schreef:Doeke Dobma schreef:Hoe kom je aan deze prijzen? Van welke datum zijn deze?
Van vorige week, opgevraagd bij dealer in Naarden en bij Schaap in Dronten beide dezelfde offerte.
Bas
Interessante prijzen, bedankt voor de info!
Geplaatst: 06.06.2011 - 08:05
door VolvoRob
Bij mij was het ook de koppelingspedaalsensor. Eenvoudig te verhelpen.
Geplaatst: 06.06.2011 - 08:16
door EVV
dik999 schreef:met turbo rond de 900. turbo zit inderdaad in de weg
Oceanracer schreef:Als je geen turbo hebt, reken dan op zo'n € 600,00.
Niet de turbo zit in de weg maar de vorm van het inlaatspruitstuk. Bij een niet turbo zit de ETM aan de zijkant en kan je et vanaf boven bij, bij een turbo zit die onder het spruitstuk en moet die vanaf onder vervangen worden. De turbo zit helemaal aan de andere kant van het motorblok.
Geplaatst: 06.06.2011 - 08:49
door V480-S60
Ook ik had hier 2 weken na aankoop last van. En een waarschuwing over remmen in het dashboard. (D5 Geartronic)
Laten uitlezen bij de dealer: Remdruksensor kaduuk.
Maar meten is in dit geval gewoon weten. Dus naar de dealer en uit laten lezen.
Veel succes.
Geplaatst: 06.06.2011 - 12:23
door koster
Vanmorgen bij Hooftman in Alphen geweest .
Na uitlezen bleek de voorste Lambdasonde onvoldoende te werken. Die geeft info naar de achterste Lambdasonde en het motormanagement. Uit een soort van beveiliging stopt de cc er dan ook mee.
Ik wacht het even af...
Geplaatst: 06.06.2011 - 13:10
door Oceanracer
Je hebt hem niet laten vervangen?
Geplaatst: 06.06.2011 - 15:03
door koster
Jawel! Sorry, dat bleek niet uit het voorgaande. Half uurtje werk.
Geplaatst: 06.06.2011 - 18:49
door Oceanracer
Oke, dan ben ik benieuwd of de CC nu ook blijft werken.
Re: cruise control
Geplaatst: 07.06.2011 - 15:28
door Donic
koster schreef:Sedert enkele dagen doet mijn cruise control het niet meer wanneer ik dat wil.
Ik start en wil de cruise aan zetten maar deze wil niet, als ik het contact uitzet en daarna weer aan dan werkt hij wel weer (tot nu toe)
Wie herkent dit , en wat kan ik er aan doen?
vr gr Koster
Wellicht de remsensor of koppelingspedaalsensor. Dat laatste veroorzaakte bij mij ook zo af en toe het wel en niet werken van de cruise control. Na vervanging van de koppelingspedaalsensor werkt ie alweer maanden als vanouds.
Gr.
Donic
Geplaatst: 07.06.2011 - 15:49
door koster
Is al hersteld, was in dit geval (na uitlezen ) verouderde voorste lambdasonde.
Deze gaf verkeerde info naar motormanagement en veroorzaakte storing op de cruise control.
vr gr Koster
Geplaatst: 07.06.2011 - 16:28
door 945i
Lezen mensen nog wel? :roll:
Geplaatst: 07.06.2011 - 16:33
door Quota
945i schreef:Lezen mensen nog wel? :roll:
Wat??? :razz:
Geplaatst: 09.06.2011 - 10:32
door koster
update reparatie cc
Reparatie niet gelukt, de storing is weer terug.
Wederom naar Hooftman Volvo in Alphen.
"We moeten dit even goed onderzoeken "aldus Hooftman. Reparatie sensor niet afdoende, wat is het dan. Ik ga niet betalen voor een niet geslaagde reparatie. Ze gaan nu de motor afpersen op zoek naar een luchtlekkage in het systeem. Daardoor is volgens H te A ook de sensor kapot gegaan... Tja , wat was er eerder, de kip of het ei. Ik als klant zie alleen een niet geslaagde reparatie, zij hadden de diagnose "kapotte sensor" gesteld. Wat nu?
Geplaatst: 09.06.2011 - 18:33
door JacoS80
Bij mij was het ook de koppelingpedaalsensor.
Ik heb gelezen maar niet grondig dus als het overbodige info is bij deze alvast mijn excuses.

Geplaatst: 09.06.2011 - 19:55
door koster
Ik zit daar niet mee!

Geplaatst: 10.06.2011 - 10:59
door Maus-met-Volvo
Is de koppelingspedaalsensor zelf te vervangen? Wat kost zo'n sensor? Net m'n auto laten uitlezen en de koppelingspedaalsensor is bij mij stuk.
Geplaatst: 11.06.2011 - 17:12
door pnauta
Als de cruise control uitvalt en de motor hapert kan het de gasklephuis zijn. Ik stond uiteindelijk een paar keer in één week langs de snelweg met een auto in de noodloop. Na 3 minuten deed die het weer, zolang ik niet te veel gas gaf.
Ik heb de mijne laten reviseren bij ACTronics (door een onafhankelijke monteur) en was daar 470 in totaal voor kwijt. Daar zat in 275 voor de revisie, 10 euro voor de pakking, 70 euro programmeren door Volvo in Zoetermeer en dan 3 uur arbeid. De klachten zijn verholpen en ik heb nu een contactloze gasklephuis.